Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Elementy przetwarzania obrazów
Gimp Przygotowała: Paulina Krupa Joanna Cieślar Zapraszamy :)
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
dotyczące plików graficznych
UTK Zestaw III.
Obróbka konwencjonalnych zdjęć RTG
Porównanie sposobów opisu obrazu
Niektóre możliwości programu GIMP
Agata Józefowicz Gimnazjum w Skórzewie
I Grafika wektorowa.
Grafika wektorowa i bitmapa
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Temat: Grafika komputerowa.
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Witamy Was serdecznie na zajęciach Wszechnicy Porannej
Grafika Komputerowa - Definicje
System generowania wzorów matematycznych MathML
The GNU Image Manipulation Program
Elementy zestawu komputerowego
GIMP część 1 Adam Rębisz.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Formaty zdjęć.
GRAFIKA WEKTOROWA I RASTROWA
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
MULTIMEDIALNE CENTRUM ROZRYWKI DLA CAŁEJ RODZINY
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Wstęp do grafiki komputerowej
Podstawy technologii informacyjnej część II Anna Wysocka.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka + 1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Skanowanie i montaż obrazu Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
X Y X Y X Y Aby sporządzić wykres danej funkcji utwórz kolejno wykresy następujących funkcji : Sprawdź, czy dobrze narysowałeś wykresy.
Informatyka +.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Grafika rastrowa - parametry
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Urządzenie wej/wyj Marcin Wojnowski.
Grafika komputerowa.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu, Digitalizacja, 5-6 września 2006, Chalin Problemy techniczno-organizacyjne digitalizacji Jakub Bajer Biblioteka Główna.
Grafika komputerowa.
Rodzaje grafiki komputerowej. Lekcja 5. Spis treści Rodzaje grafiki komputerowej. Format graficzny, piksel, raster. Modele barwne zapisu plików graficznych.
Grafika Komputerowa. Dział informatyki zajmujący się przedstawianiem tego, co rzeczywiste bądź wymyślone za pośrednictwem komputera – czyli rysunki i.
Autor: Andysc dla maaaja0013
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
Dokument komputerowy w edytorze grafiki – tworzenie i zapisywanie
Kanał alfa ---z ang. alpha channel---  w grafice komputerowej jest kanałem, który definiuje przezroczyste obszary grafiki. Jest on zapisywany dodatkowo.
Grafika rastrowa i wektorowa
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
HARDWARE sprzęt komputerowy składa się z:  Urządzeń zewnętrznych czyli peryferyjnych  Jednostki centralnej.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

GRAFIKA KOMPUTEROWA, CZYLI JAK ZROBIĆ COŚ, CZEGO NIE POTRAFI APARAT CYFROWY LEKCJA 2: Czego nie potrafi aparat – zrobi komputer Piotr Kopciał

Czego nie potrafi aparat – zrobi komputer • Obrazy wektorowe i rastrowe • Rozdzielczość obrazu • Formaty graficzne • Możliwości programu GIMP • Możliwości programu graficznego ćwiczenia

Obrazy wektorowe i rastrowe Obraz wektorowy Wyrażenia matematyczne Linie, krzywe, elipsy Obraz rastrowy Cyfrowy zapis obrazu widzialnego Aparat cyfrowy, skaner Piksele

Rozdzielczość obrazu Nazwa urządzenia Rozdzielczość Komputer netbook 13,3” laptop 15,6” monitor 24”   1280 x 800 pikseli 1366 x 768 pikseli 1920 x 1200 pikseli Tablet 9,7” 2048 x 1536 pikseli Telefon komórkowy minimalnie 640 x 480 pikseli, typowo 1.2 – 4 megapiksele np. 2048 x 1536 = 3,25 megapiksela Telewizor analogowy 720 x 576 pikseli cyfrowy (np. HD, ang. High Definition) 1920 x 1080 Skaner 600 x 600 dpi 1200 x 1200 dpi Drukarka atramentowa laserowa 300 - 720 dpi 9600 x 2400 dpi 600 dpi Aparat cyfrowy 4 – 18 megapikseli, np. 2272 x 1704 = 4 megapiksele 2560 x 1920 = 5 megapikseli 4896×3672 pix = 18 megapikseli

Formaty graficzne BMP JPG GIF PNG XCF

Interfejs użytkownika programu GIMP

Narzędzia zaznaczania w programie GIMP

Przykład użycia warstw w programie GIMP

Dostosowywanie jasności i kontrastu

Poprawianie kolorów

Wyostrzanie w programie GIMP

Skalowanie obrazu

Kadrowanie obrazu

Obraz po wykadrowaniu

Przykład użycia narzędzia Perspektywa

Filtr GIMPresjonista

Wybór papieru w narzędziu GIMPresjonista