Ka pe lu sze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zadania do rozwiązania
Advertisements

Równanie różniczkowe zupełne i równania do niego sprowadzalne
11. Różniczkowanie funkcji złożonej
Narodziłem się... Na rozstaju dróg... Sam....
Droga do Emaus.
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
Jak Lublin został Lublinem
Badanie poziomu wiedzy o promieniotwórczości
Co wiem, a czego jeszcze nie?
ALLELUJA!!! JEZUS ZMARTWYCHWSTAŁ!!
Pola czworokątów Skąd się biorą wzory?.
Nie taka matma straszna ;-)
Pojawił się anioł i spytał: - Czemu tyle czasu Ci to zajmuje?
Okrąg opisany na czworokącie
Śniło mi się, że przeprowadzałam wywiad z Bogiem.
Listy dzieci do Pana Boga
Ratujemy i uczymy ratować
"Bezpieczna droga z radami SpongeBoba"
Paradoksy logiczne i inne 4 marca 2010.
Co wiem o ruchu drogowym? Quiz dla przedszkolaków
Czy wierzysz w Boga? powiedziała: „Tak” …i zginęła
PYTANIA analiza formalna (logiczna)
Bądź jak Sherlock Holmes
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Śniło mi się, że przeprowadzałem wywiad z Bogiem.
Języki i automaty część 3.
Orędzie serca.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Marcel Cohen prezentuje swoją wystawę fotografii
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
Nasze dzieci.
Bezrobotny Bezrobotny szuka pracy na stanowisku klozetowego w firmie Microsoft.
O korzeniach i skrzydłach…
A kiedy dwa ułamki są sobie równe?
KURS PIERWSZEJ POMOCY.
U fryzjera.
PROCENTY %.
We dwoje ... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
„Wspomnienia z 1989r.”.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
Numer 26 zadanie 24 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną.
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
Rozwiązanie zagadki nr 4
Można inaczej Proszę: zobacz, posłuchaj, wyczuj istotę sprawy.
Szkoła bez przemocy.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Metoda sześciu kapeluszy
Pewnego słonecznego dnia wracając ze szkoły Piotruś, bo tak miał na imię bohater tego opowiadania, zobaczył w zaroślach małego kotka. Piotruś pomyślał,
Seks na wesoło JJ.
Tytuł projektu Wywiady #1. Które założenia testowaliśmy? Które KONKRETNIE hipotezy z modelu biznesowego (BMC) poddaliście sprawdzeniu?
FUNKCJE RÓŻNOWARTOŚCIOWE
W miarę jak się starzejemy, nam kobietom przybywa kilogramów
III NIEDZIELA ADWENTU rok B
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Marcel Cohen prezentuje swoją wystawę fotografii
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Logika dla prawników Tautologia.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
III NIEDZIELA ADWENTU rok B
Dwie głowy | materiał pomocniczy
Wpływ sugestii rodzica na rozwój inteligencji piłkarskiej dzieci
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Przygotowała: mgr Barbara Tomkowiak
Na wiejskim podwórku… klasa 1d Monika Downar 22 maja 2019 r.
Zapis prezentacji:

Ka pe lu sze

W pudle znajdują się kapelusze: 2 białe i 3 czarne.

Trzy z tych kapeluszy włożono na głowy trzech panów A, B, C

którzy byli ustawieni gęsiego w ten sposób, że pan A widział przed sobą panów B i C,

pan B widział tylko pana C,

a pan C nie widział ani pana A, ani pana B.

Żaden z nich nie widział swego kapelusza, nie odwracał się ani nie widział dwóch kapeluszy, które zostały w pudle. A B C

Zapytano pana A, jaki ma kapelusz: odpowiedział, że nie wie.

odpowiedział również, że nie wie. Zapytano pana B: odpowiedział również, że nie wie. A B

Wtedy pan C oświadczył: Wobec tych odpowiedzi panów A i B już wiem, jaki mam kapelusz na głowie.

Jaki kapelusz ma na głowie pan C? Jakie jest rozumowanie pana C? Jaki kapelusz ma na głowie pan C?

Z odpowiedzi pana A wynika, że na głowach B i C nie mogą być jednocześnie białe kapelusze.

A dlaczego???

Załóżmy, że pan B i pan C ma na głowie biały kapelusz.

Pamiętamy jednak, że mamy tylko dwa białe kapelusze. C Pamiętamy jednak, że mamy tylko dwa białe kapelusze.

Zatem pan A musi mieć na głowie czarny kapelusz. B C Zatem pan A musi mieć na głowie czarny kapelusz.

W tym przepadku pan A nie mógłby powiedzieć, że nie wie jakiego koloru kapelusz ma na głowie. C

To oznacza, że nasze założenie było błędne.

Sprawdzamy dalej… A B C

Gdyby na głowie pana C był biały kapelusz,

to pan B słysząc odpowiedź pana A wiedziałby, że na jego głowie jest czarny kapelusz

i nie mógłby powiedzieć, że nie wie jakiego koloru kapelusz jest na jego głowie. C

A dlaczego???

A teraz załóżmy, że pan C ma na głowie biały kapelusz.

Skoro pan A powiedział, że nie wie jaki kapelusz ma na głowie to…. B C

…to po rozpatrzeniu pierwszego przypadku już wiemy, że… B C

…pan B musiałby mieć czarny kapelusz więc nie mógłby powiedzieć, że nie wie jaki kapelusz ma na głowie. A B C

To oznacza, że nasze założenie było błędne.

Zatem pan C jest pewny, że na jego głowie jest kapelusz koloru czarnego. B C

Czy napewn0???

Załóżmy, że pan C ma czarny kapelusz… B C

…zostały nam jeszcze 2 czarne i 2 białe kapelusze….

… więc prawdą jest to co mówili pan A i pan B.

Nasze założenie było poprawne. C

Brawo! Rozwiązałeś zagadkę!

Dziękuję za uwagę. Anna Załęcka