Komunikacja z dzieckiem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Advertisements

Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
Magdalena Sabik Małgorzata Górecka © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Szkoła dla Rodziców.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Baśń o WYSPIE i jej mieszkańcach Dawno, dawno temu, na oceanie istniała wyspa, którą zamieszkiwały emocje, pragnienia i ludzkie cechy: Bogactwo, Duma,
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Łatwowierność i naiwność dzieci często może doprowadzić do nieszczęśliwych wydarzeń. Osoba obca, nawet jeżeli wygląda miło i sympatycznie może stanowić.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Ankieta „Jestem odważny” dla uczniów klas I -III
Rola książki w życiu człowieka
Jak rozmawiać z dziećmi o szkole?
Ortoreksja Czyli z czym to się je..
Ku pokrzepieniu serc.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
PAPIEROSOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
Lekcja w… ciszy.
Przypowieść....
Dlaczego warto czytać?.
U fryzjera.
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Jak komunikować się z dziećmi?
Baśń o WYSPIE i jej mieszkańcach
Przypowieść....
Moje szczęście.
Należymy do szkolnego radiowęzła ZSZ nr4 w Opolu od kiedy tylko przyszliśmy do tej szkoły zajmujemy się tym ponieważ nie tylko kochamy muzykę, ale także.
Test.
Po obejrzeniu tej prezentacji:
Bezpieczeństwo w sieci
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
MOJE KOCHANE DZIECKO!... Być może mnie nie znasz, ale Ja wiem o tobie wszystko. Wiem, kiedy siadasz i kiedy stoisz. Znam każdy twój krok. Ps 139,1-3.
U fryzjera.
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
KOBIETA.
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Słyszeć = słuchać = rozumieć = akceptować …czyli o aktywnym słuchaniu
„Katecheza dla ciekawych” jest po fazie testów
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Jednego dnia, mały motyl zaczął wykluwać się z kokonu; mężczyzna usiadł i przyglądał się jak motyl przeciska swoje ciało przez ten malutki otwór.
GRUBA RYBA jak się robi SEO dla naprawdę dużych klientów
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
„Jak rozmawiać z dziećmi”
Zapis prezentacji:

Komunikacja z dzieckiem

Dziecko nie jest projektem, przedmiotem, trofeum czy kawałkiem gliny, którą zamieniamy w dzieło sztuki.   Dziecko to osoba, która rozkwitnie, jeśli pozwoli się jej być bohaterem własnego życia.

DOBRY KONTAKT Z DZIECKIEM Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, by dzieci do nas mówiły?

Słuchanie i rozmawianie to podstawy dobrej relacji z dziećmi w każdym wieku.

Dobra komunikacja z dzieckiem opiera się na obecności: 1. Dziecko uczy się przez naśladowanie. Pokazuj, jak wyrażać gniew, smutek i inne trudne emocje. 2. Rozmawiaj – nie przemawiaj, nie krytykuj, nie strasz. 3. Kiedy dziecko zwierza Ci się z trudnych problemów, czasem „testuje” Cię i nie mówi od razu wszystkiego. Słuchaj uważnie, zachęcaj je do otwartości – stwórz przestrzeń dla opowieści dziecka. 4. Zwróć uwagę, kiedy dziecko najchętniej z Tobą rozmawia . Znajdź wtedy czas na rozmowę. 5. Zacznij rozmowę – pokaż dziecku, że zależy Ci na nim i troszczysz się o to, co się dzieje w jego życiu. 6. Podchodź z ciekawością do zainteresowań swojego dziecka – bądź na bieżąco z ulubioną muzyką lub hobby

Słuchaj uważnie

Pozwól dziecku skończyć wypowiedź zanim zaczniesz mówić. Jak pokazać dziecku, że słuchasz go uważnie?: Kiedy dziecko zaczyna mówić o tym, czego się obawia lub co je trapi, przerwij swoje zajęcia i poświęć mu całą swoją uwagę. Wyraź zainteresowanie tym, co dziecko mówi, ale nie naciskaj i zasypuj go gradem pytań zamkniętych. Spróbuj zamiast tego zadać jedno pytanie otwarte. Spróbuj popatrzeć na problem oczami dziecka – nawet jeśli wydaje Ci się to trudne. Nie pomniejszaj i nie wyśmiewaj jego problemów. Pozwól dziecku skończyć wypowiedź zanim zaczniesz mówić. Od czasu do czasu próbuj przekazać własnymi słowami to, co dziecko stara się przekazać – upewniaj się, czy dobrze je zrozumiałeś.

Empatyczna odpowiedź

Po uważnym wysłuchaniu dziecka, poszukaj odpowiedzi: Zastosuj komunikaty „Ja” zamiast komunikatów „Ty”. Wycisz swoje reakcje – dziecko wycofa się, jeśli zareagujesz z gniewem lub lękiem. Wyraź swoje zdanie nie podważając zdania dziecka. Przyjmij, że czasem może mieć odmienne opinie. Nie dopuść do sporu i walki o to, kto ma rację. Zamiast tego możesz powiedzieć: „Wiem, że się ze mną nie zgadzasz, ale ja tak uważam”. W czasie rozmowy skoncentruj się raczej na uczuciach Twojego dziecka niż na swoich.