Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW Hortex All Festivals Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
1A Założenia i cele kampanii Marka: Hortex Produkt: Napoje Hortex i Hortex Fresz Grupa docelowa: młodzi, aktywni konsumenci w wieku 15-29 Cel: Zbudowanie pozytywnego emocjonalnego wizerunku marki Hortex wśród młodych ludzi Zbudowanie silnej pozycji marki Hortex w segmencie Napoje Premium
1B Założenia i cele kampanii Kampania Hortex All Festivals wpisywała się w pozycjonowanie marki Hortex, które wiąże się z realizacją pasji. W przypadku młodej grupy docelowej jedną z najbardziej powszechnych pasji jest muzyka. Promocja konsumencka oparta na muzyce wywoływała pozytywne skojarzenia z marką i wpływała na wybory zakupowe młodego konsumenta. Kampania ta wpisywała się zatem w szerszy kontekst i przyczyniała się do budowania pozycjonowania marki Hortex.
2A Wyzwanie marketingowe Brak emocjonalnego zaangażowania w markę ze strony konsumentów. Selektywna konsumpcja mediów przez grupę docelową.
2B Wyzwanie marketingowe Największym wyzwaniem było dotarcie do młodej, wymagającej grupy docelowej, która wybiórczo konsumuje media i która sama wybiera marki, z którymi się utożsamia. Dodatkowym utrudnieniem na reklamowanie produktu w tradycyjnych mediach był okres kampanii – późna wiosna i lato. Należało znaleźć atrakcyjne sposoby poinformowania konsumentów o promocji
3A Pomysł Powiązanie promocji konsumenckiej z muzyką: stworzenie promocyjnej strony internetowej www.allfestivals.pl o charakterze portalu muzycznego Muzyczne nagrody: wyjazdy i bilety na festiwale, płyty CD
3B Pomysł Powstała strona internetowa www.allfestivals.pl o charakterze portalu muzycznego, a na niej: Pełna informacja o festiwalach w Polsce i Europie (kalendarium i opisy); możliwość komentowania i recenzowania festiwali przez internautów Recenzje płyt – zatrudnieni przez Hortex studenci wybierali i recenzowali ponad 100 płyt, które były nagrodą za generowanie ciekawego kontentu na stronie Opis zasad, możliwość rejestracji uczestników, wpisywania kodów promocyjnych z opakowań Nagrody: wyjazdy z przyjaciółmi na dowolnie wybrane festiwale w Europie, bilety na festiwale w Polsce, płyty CD Elementy społecznościowe – user generated content, powiązanie strony z fan page na Facebook oraz Last.fm
4A Realizacja kampanii Akcja promocyjna ruszyła w połowie maja 2010 roku Nawiązana została współpraca z partnerami akcji, dopasowanymi do jej grupy docelowej oraz charakteru Równocześnie rozpoczęła się kampania promocyjna w mediach bardzo dobrze dopasowanych do młodej grupy
4B Realizacja kampanii Akcja Hortex All Festivals trwała od połowy maja do połowy sierpnia. Współpraca z partnerami akcji zapewniła jej odpowiednie nagłośnienie i nagrody (płyty cd, bilety do kina) Kampania promująca przeprowadzona została w mediach dopasowanych do grupy docelowej, z naciskiem na media muzyczne (TV – stacje muzyczne, Internet, Radio, Kino) Spot TV został nakręcony w „poetyce stacji muzycznych” i wykorzystano w nim przedpremierowy materiał z płyty Moniki Brodki. Zapewniło to duży buzz wokół reklamy. Hortex All Festivals został również partnerem nowej płyty Brodki „Granda”, która w ciągu pierwszego tygodnia od premiery uzyskała status Złotej Płyty i wyśmienite recenzje.
5A Rezultaty Prawie pół miliona unikalnych użytkowników strony www.allfestivals.pl Historyczny wzrost sprzedaży Poprawa wizerunku Hortexu
5B Rezultaty Stronę www.allfestivals.pl odwiedziło niemal pół miliona unikalnych użytkowników; w konkursie rozdano blisko 3000 muzycznych nagród Około 70% badanych uznało, że „dzięki realizacji takich promocji Hortex ma szanse dotrzeć do młodych ludzi”, ponad 60% uznało, że „All Festivals to świetna promocja”. Kampania promocyjna przełożyła się na umocnienie pozycji Horteksu, najwyższe historyczne sprzedaże / udziały w rynku promowanych napojów w okresie promocji i wyraźną poprawę wizerunku marki (w tym – na skalach emocjonalnych) Po zakończeniu promocji marka Hortex była najsilniej kojarzona z muzyką i festiwalami pośród wszystkich marek soków i napojów owocowych w Polsce.