LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
Lokalny program rewitalizacji – Czym jest rewitalizacja
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
System „Ewidencji Projektów”
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Konferencja podsumowująca projekt „Rozbudowa infrastruktury sanitarnej w południowej i wschodniej części aglomeracji Chojnice” Chojnice, dn
Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta Sochaczew na lata
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA OLSZTYNA
Rola Ministerstwa Rozwoju we wspieraniu rewitalizacji gmin w Polsce Projekt jest współfinansowany przez Unie Europejską ze środków Funduszu Spójności w.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Miasto Sochaczew
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy – potrzeba opracowania dokumentu w przypadku aplikowania gminy o środki unijne Cmolas, marzec 2016r.
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lisi Ogon i Łochowo – etap III Nr POIS /12 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Propozycje obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Urząd Miasta Bydgoszczy Bydgoszcz, 3 sierpnia 2016.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Program Rewitalizacji Gminy Karczew
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
I SPOTKANIE KONSULTACYJNE ROZPOCZYNAJĄCE OPRACOWANIE Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Serniki na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Rachanie na lata
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Program Rewitalizacji Gminy Boniewo
Program Rewitalizacji Gminy Międzylesie na lata Konsultacje społeczne nad dokumentem i postępy realizacji r.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
SPOTKANIE INFORMACYJNE I WARSZTATY
Gmina Supraśl Od NOWA Rewitalizacja Supraśl 16 lutego 2017 roku.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Warsztat projektowy nr 2
Rewitalizacja w gminie Świekatowo.
Gminny Program Rewitalizacji Miasta i Gminy Kock na lata
„Przygotowanie programów rewitalizacji”,
Program Rewitalizacji dla Gminy Kęsowo na lata
Konsultacje społeczne projektu uchwały o wyznaczeniu obszarów zdegradowanych i obszarów do rewitalizacji Jacek Kwiatkowski, Marcin Papuga Fundacja Małopolska.
Warsztat konsultacyjny nr 2
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warsztat konsultacyjny
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Brzesko na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta Helu
Warsztat konsultacyjny
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
KONSULTACJE Z PARTNERAMI PROJEKTU
Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Muszyna na lata Warsztat projektowy Temat: wizja i przedsięwzięcia podobszarów rewitalizacji.
Program Rewitalizacji – Gmina Białowieża
Urząd Gminy Cieszków ul. Grunwaldzka Cieszków
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warsztat konsultacyjny nr 2
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO w ramach RPOWŚ
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Zapis prezentacji:

LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac GMINA KORNOWAC 2017 r.

to kompleksowy proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez działania całościowe (powiązane wzajemnie przedsięwzięcia obejmujące kwestie społeczne oraz gospodarcze lub przestrzenno-funkcjonalne lub techniczne lub środowiskowe), integrujące interwencję na rzecz społeczności lokalnej, przestrzeni i lokalnej gospodarki, skoncentrowane terytorialnie i prowadzone w sposób zaplanowany oraz zintegrowany poprzez programy rewitalizacji. REWITALIZACJA

Akty prawne Ustawa o rewitalizacji; Wytyczne MR w zakresie rewitalizacji w ramach w programach operacyjnych na lata 2014-2020; Założenia Narodowego Planu Rewitalizacji; Zasady wsparcia rewitalizacji w ramach RPO WSL 2014-2020.

sfery objęte rewitalizacją: Sfera społeczna Sfera przestrzenno - funkcjonalna Sfera środowiska naturalnego Sfera infrastrukturalna Sfera gospodarcza

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH Wyznaczenie obszarów zdegradowanych oraz obszarów objętych Lokalnym Programem Rewitalizacji nastąpiło w oparciu o: • Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 z dnia 3 lipca 2015 roku opracowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wraz z późniejszymi aktualizacjami; • Opracowanie pn. „Zasady wsparcia rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 – opracowanie – styczeń 2017 r.” • dane statystyczne Głównego Urzędu Statystycznego; • dane Urzędu Gminy w Kornowacu oraz dane udostępnione przez jednostki organizacyjne Urzędu Gminy tj. (Ośrodek Pomocy Społecznej); • dane udostępnione przez Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych; • dane udostępnione przez Komendę Powiatową Policji w Raciborzu; • dane Powiatowego Urzędu Pracy w Raciborzu; • przeprowadzoną ankietyzację; • uwagi Komitetu ds. rewitalizacji; • konsultacje społeczne. Lokalny Program Rewitalizacji nie może obejmować więcej niż 20% powierzchni Gminy Kornowac i nie więcej niż 30% jej mieszkańców.

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH W ramach prac dotyczących wyznaczenia obszarów objętych oraz obszarów objętych rewitalizacją określono następujące wskaźniki: Wskaźnik 1 – „Pomoc społeczna” – udział osób korzystających ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w przeliczeniu na 100 mieszkańców. W celu identyfikacji osób i obszarów wymagających wsparcia wzięto pod uwagę ustawę o pomocy społecznej ponieważ ustawa przyznaje pomoc w oparciu o najszerszy katalog dysfunkcji (m.in. ubóstwo, bezrobocie, bezradność, długotrwała choroba, narkomania, niepełnosprawność, potrzeba ochrony macierzyństwa, przemoc, sytuacja kryzysowa). Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów cechujących się największym wsparciem z pomocy społecznej na terenie Gminy Kornowac; Wskaźnik 2 - Liczba osób z problemem alkoholowym na 100 mieszkańców sołectwa.   Wskaźnik 3 - Liczba bezrobotnych ogółem. Wskaźnik 4 – „Przestępczość” – ilość przestępstw na obszarze sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, które charakteryzują się najwyższą stopą przestępczości; Wskaźnik 5 – „Niebieskie karty” – ilość wydanych niebieskich kart na obszarze sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, które charakteryzują się najwyższą stopą przemocy w rodzinie;

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH Wskaźnik 6 – „Przedsiębiorczość” – ilość osób które prowadzących działalność gospodarczą w danym obszarze na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów gdzie przedsiębiorczość jest najmniejsza, dlatego też wartość wskaźnika została odjęta od pozostałych, które wskazują sytuację kryzysową; Wskaźnik 7 – „Długość dróg wojewódzkich [km] na terenie sołectwa” – wskaźnik mierzy długość dróg wojewódzkich [km] na terenie sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców; Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się najwyższym poziom hałasu i emisji liniowej; Wskaźnik nr 8 – „Liczba budynków posiadających OZE” – wskaźnik mierzy liczbę budynków posiadających OZE na terenie sołectwa w przeliczeniu na 100 mieszkańców. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów gdzie ilość budynków wyposażona w OZE jest najmniejsza, dlatego też wartość wskaźnika została odjęta od pozostałych, które wskazują sytuację kryzysową; Wskaźnik nr 9 „Ilość dróg gminnych do remontu” – wskaźnik mierzy odsetek dróg gminnych wymagających remontu na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się największym stopniem degradacji dróg gminnych;

WYZNACZENIE OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH Wskaźnik nr 10 „Ilość dróg gminnych do skanalizowania” – wskaźnik mierzy odsetek dróg gminnych wymagających skanalizowania na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się najniższym stopniem skanalizowania; Wskaźnik nr 11 „Ilość dróg gminnych na których nie jest dostępna sieć gazowa” – wskaźnik mierzy odsetek dróg gminnych na których nie jest dostępna sieć gazowa na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wskazanie obszarów które cechują się najniższym stopniem pokrycia siecią gazową; Wskaźnik nr 12 „Ilość domów mieszkalnych do remontu na 50 budynków” – wskaźnik mierzy Ilość domów mieszkalnych do remontu na 50 budynków na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, na których znajduje się najwięcej budynków wymagających remontu. Pod pojęciem remontu należy rozumieć prace mające na celu przywrócenie budynkom utraconej wartości (prace modernizacyjne w tym termomodernizacja); Wskaźnik nr 13 „Ilość terenów wymagających zagospodarowania lub zmiany przeznaczenia” – wskaźnik mierzy ilość terenów wymagających zagospodarowania lub zmiany przeznaczenia na terenie sołectwa. Wskaźnik ma na celu wyznaczenie obszarów, które cechują się największą liczbą terenów wymagających zagospodarowania lub zmiany przeznaczenia.

Obszary zdegradowane na terenie Gminy Kornowac

Podobszary rewitalizowane:

Obszary objęte rewitalizacją Na podstawie przeprowadzonej i przyjętej metodologii (patrz dokument), określono obszary które zostaną objęte Lokalnym Programem Rewitalizacji Gminy Kornowac. Wyznaczone obszary cechują się największą koncentracją negatywnych zjawisk społecznych i/lub przestrzennych (w tym infrastrukturalnych i środowiskowych) oraz gospodarczych. Są to następujące obszary: • część sołectwa Rzuchów (wybrane ulice); • część sołectwa Kornowac. Obszary zostały zobrazowane na poniższych mapach:

Podobszar nr 1 Podobszar „Rzuchów” zamieszkuje 936 osób, co stanowi 19,69% mieszkańców gminy. Powierzchnia obszaru wynosi 130 ha co stanowi 4,96% powierzchni gminy.

Podobszar nr 2 Podobszar zamieszkuje 936 osób, co stanowi 19,69% mieszkańców gminy. Powierzchnia obszaru wynosi 86,2 ha co stanowi 3,15% powierzchni gminy.

LPR – do czego jest nam potrzebny LPR – do czego jest nam potrzebny? DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW Z UE DO 95% KK Priorytety inwestycyjne bezpośrednio związane z rewitalizacją w ramach regionalnych programów operacyjnych:

LPR – do czego jest nam potrzebny LPR – do czego jest nam potrzebny? DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW Z UE DO 95% KK Priorytety inwestycyjne bezpośrednio związane z rewitalizacją w ramach regionalnych programów operacyjnych:

PROJEKTY UJĘTE W LPR – partycypacja społeczeństwa w tworzeniu dokumentu: Projekty nieinwestycyjne; Projekty inwestycyjne; Projekty niskokosztowe, bezkosztowe, Inicjatywy obywatelskie. Zachęcamy do zgłaszania propozycji projektów.

ZACHĘCAMY DO ZGŁASZANIA PROPOZYCJI PRJEKTÓW DO LOKALNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI GMINY KORNOWAC Wzór fiszki do pobrania pod prezentacją.

Karta Projektu - przykład Tytuł projektu: „Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie gminy Kornowac – etap I”   Nr projektu:  … Lokalizacja projektu (adres): Miejscowości Kornowac i Pogrzebień Krótki opis projektu (jakie zadania będzie obejmować): Projekt obejmuje przede wszystkim roboty budowlane zw. z budową sieci kanalizacji sanitarnej, w tym niezbędne roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, ziemne, montażowe, odtworzeniowe oraz remont chodników związane z budowę sieci kanalizacji w obrębie miejscowości Pogrzebień i Kornowac. Dodatkowo projekt obejmuje działania związane z zarządzaniem i nadzorem nad realizacja inwestycji. Problem do którego rozwiązania przyczyni się realizacja projektu: Niewystarczające wyposażenie terenu w infrastrukturę kanalizacyjną; Zanieczyszczanie środowiska ściekami bytowymi Cel projektu: Zwiększenie liczby ludności korzystającej z ulepszonego systemu oczyszczania ścieków Cele rewitalizacji: Poprawa jakości życia mieszkańców dzięki podstawowej infrastrukturze technicznej Podmiot odpowiedzialny (Wnioskodawca):  Gmina Kornowac  Rozpoczęcie realizacji: 2016    Zakończenie realizacji: 2022 Wskaźniki produktu: 17,83 km nowo wybudowanej sieci kanalizacji sanitarnej Wskaźniki rezultatu: 1315 RLM Szacowany koszt: 34 mln zł  Źródła finansowania: 18,15 mln - POIiŚ 2014-2020 8,2 mln - pożyczka WFOŚiGW 2 mln – środki własne 6 mln – zwrot VAT  Karta Projektu - przykład

Lokalny Program Opracowuje: DANE ADRESOWE: FOKUS2 SP. Z O.O. UL. SUDECKA 8J/2  41-608 ŚWIĘTOCHŁOWICE M: + 48 690 950 083 ​TEL. STACJ. 32 307 31 12 @: FOKUS2@WINDOWSLIVE.COM @: biuro@fokus2.pl