Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Advertisements

1.
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Maria Zatorska.
Fale - przypomnienie Fala - zaburzenie przemieszczające się w przestrzeni i w czasie. y(t) = Asin(wt- kx) A – amplituda fali kx – wt – faza fali k –
Makroskopowe właściwości materii a jej budowa mikroskopowa
Optyka geometryczna.
Szkiełkiem i Okiem Fascynujący Świat Doświadczeń
Dlaczego śnieg jest biały?.
Zjawiska fizyczne w gastronomii
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Autor: Justyna Radomska kl. Ib OSM II st.
Jednooczne testy badania refrakcji sferycznej
Temat: Płytka równoległościenna i pryzmat.
Jak pietruszka pije wodę?
Mali odkrywcy Dokonania podczas pracy nad realizacją projektu w roku szkolnym 2012/2013.
Zjawiska optyczne Natalia Kosowska.
1. 2 Oba ciała mają ładunki obu znaków w równej ilości – tzw. stan równowagi. 3.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
You.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Sławnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Doświadczenia z budowy materii
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
Szymon Owczarek Wojtek Łyczek
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Świat baniek mydlanych
Działania koła ekologicznego w I semestrze roku szkolnego 2011/2012.
Cieplny przepływ energii
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Optyka geometryczna Dział 7.
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
1.
Grafika komputerowa Barwy.
M OJA S ZKOŁA. Z AJĘCIA : Metody badawcze w obrębie przyrody To my, uczestnicy zajęć. Mokrzeszów 2014.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego Warszawa,
Kolory w kodzie RGB i HEX
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
1.
„Wszechświat jest utkany ze światła”
Anaglify Autorzy : Patrycja Gnaś , Diana Czynko.
Zjawisko dyfuzji i kontrakcji.
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
Dlaczego śnieg jest biały?
Dlaczego śnieg jest biały??
Opad atmosferyczny mający zazwyczaj postać kryształków lodu, które w powiększeniu mają kształt gwiazdy 6- ramiennej, łącząc się ze sobą tworzą płatki.
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA ROZPUSZCZANIE SIĘ SUBSTANCJI W WODZIE?
Stany skupienia wody.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zjawiska optyczne w przyrodzie
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
W ostatnim czasie w Publicznym Gimnazjum w Czarnkowie jak co roku uczniowie mieli szansę na wykazanie się. Tym razem mogli wziąć udział w dwóch konkursach.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Zapis prezentacji:

Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne Co się stanie kiedy …? Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne Krystyna Janus www.zs.nowasarzyna.pl

Festiwal Nauki w Zespole Szkół Specjalnych w Mrągowie. Uczestnikami Festiwalu Nauki byli uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Pod kierunkiem nauczyciela wykonali szereg doświadczeń, które pozwoliły im zrozumieć zjawiska zachodzące w przyrodzie i wyzwoliły naturalną ciekawość świata. Zapraszam do obejrzenia prezentacji.

Doświadczenie 1 Prądy konwekcyjne w wodzie Zaobserwowaliśmy, że kolorowe kółka papieru krążą w naczyniu, gdyż podgrzana woda kierując się ku górze unosi kółeczka a zimna opada „zabierając” kółeczka ze sobą.

Doświadczenie 2 Dyfuzja w cieczach Dyfuzja zachodzi samorzutnie dzięki nieustannym ruchom cząsteczek, z których zbudowane są ciała fizyczne. Tusz unosi się do góry, gdyż podgrzewamy wodę, a cząsteczki ciepłej wody poruszają się szybciej.

Doświadczenie 3 Załamanie i rozszczepienie światła Zaobserwowaliśmy, że promienie światła rozchodzą się prosto. Kiedy im coś przeszkadza powstaje cień. Przyłożyliśmy pryzmat do źródła światła, nie mogliśmy nic znaleźć na ekranie, za to barwne kolory znalazły się na ścianie. Po przejściu światła białego przez pryzmat obserwujemy nie tylko odchylenie światła od pierwotnego kierunku, ale również jego rozszczepienie na barwy. Ten zestaw barw nazywamy widmem ciągłym światła białego. My wolimy nazywać to tęczą.

Doświadczenie 4 Odbicia w krzywym zwierciadle Dowiedzieliśmy się, że oczy odbierają światło odbite od lustra, na którym skupiają się promienie światła odbite od naszego ciała. W krzywym zwierciadle wyglądaliśmy zabawnie. Dzięki foli do laminowania mogliśmy wykonywać lustra wklęsłe i wypukłe.

Doświadczenie 5 „Czarodziejskie okulary” Dzięki takim okularom można uzyskać wrażenie głębi. Wiemy już dlaczego tak się dzieje. Na jednej kartce nałożono dwa obrazy czerwony i zielony. Po założeniu odpowiednich okularów, do każdego oka nie dociera jeden z obrazów, przez co zachodzi iluzja trójwymiarowości.

Doświadczenie 6 „Smok 3D” Gimnazjaliści przygotowują smoka – wycinają i sklejają według instrukcji. Smok posłuży ich młodszym kolegom do doświadczenia.

Poznaliśmy zjawisko iluzji dzięki zabawie z modelem smoka Poznaliśmy zjawisko iluzji dzięki zabawie z modelem smoka. Wiemy już co to jest plamka ślepa, czyli miejsce pozbawione komórek światłoczułych i dlatego niewrażliwe na światło. Wydaje nam się, jakby Smok się poruszał i wszędzie podążał za naszym wzrokiem. Świetnie się bawiliśmy!

Doświadczenie 7 Zjawisko elektrostatyczności Wyginanie się strumienia wody to zjawisko elektrostatyczności przedmiotów. Naelektryzowany grzebień gromadzi ładunki minusowe a cząstki wody są zbudowane tak, że z jednej strony są bardziej dodatnie z drugiej bardziej ujemne. Gdy zbliżymy grzebień do wody, to cząstki ustawią się w taki sposób, by ich część dodatnia znalazła się bliżej naładowanego ujemnie grzebienia. Bo przecież – i + przyciągają się.

Uczniowie z ekozespołu składają model filtra wody według instrukcji Uczniowie z ekozespołu składają model filtra wody według instrukcji. Posłuży on do doświadczenia oczyszczania wody.

Doświadczenie 8 Filtrowanie wody Do doświadczenie wykorzystaliśmy wcześniej wykonany filtr. Zrobiliśmy mieszaninę z piasku, kamieni i oleju.

Tak przygotowaną mieszaninę wleliśmy do filtra Tak przygotowaną mieszaninę wleliśmy do filtra. Uwierzcie nam, w pojemniku pojawiła się czysta woda! Już wiemy dlaczego woda ze studni jest czysta.

Doświadczenie 9 Klasowa stacja meteorologiczna Złożyliśmy model stacji meteo, oraz posadziliśmy kwiatek w plastikowej butelce. Teraz możemy codziennie obserwować i analizować elementy pogody oraz obieg wody w przyrodzie, czyli parowanie, skraplanie i opady.

Dziękuję za uwagę.