Zemsta Fredry na deskach teatru gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Barka 1. Pan kiedyś stanął nad brzegiem, Szukał ludzi gotowych pójść za Nim; By łowić serca Słów Bożych prawdą. Ref.: O Panie, to Ty na mnie spojrzałeś,
Advertisements

BÓG KOCHA CIĘ TAKIM JAKIM JESTEŚ
/ Błogosław duszo moja Pana Wszystko co we mnie Jego Najświętsze Imię
Póki mego życia Panu śpiewać chcę Grać memu Bogu póki życia starczy mi
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych!!!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
UCZNIOWIE KLAS IV A I IV D DZIĘKUJĄ PANU BOGU ZA STWORZONY ŚWIAT.
Niewidzialni ludzie … Niewidzialny świat.. Czas. Potęga, której nic i nikt nie jest w stanie stawić czoła. Potęga, która wyznacza początek i koniec. Rodzimy.
Zimowy obóz dla ASÓW w Baryczy koło Końskich 26 grudzień styczeń 2011.
Zemsta szczegółowe opracowanie
Nie lękajcie się, otwórzcie drzwi Chrystusowi
JAN PAWEŁ II
„Rzeczy nie zawsze są takie na jakie wyglądają."
Czym jest ZAPOMNIENIE:
„Zemsta inaczej…” „W naszej szkole od dawien dawna,
Kocham Cię!!! Nie mam daru do pisania, lecz mam dar do pokochania... Pokochania tej  dziewczyny tej wyśnionej tej jedynej... Tą jedyną jesteś Ty! To Ty 
16 września 2009 roku Pan powołał do siebie sługę swego Wojciecha.
Autorzy: Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 118
Adam Mickiewicz: Dziady. Część I. II. i IV.
Ja jestem Bogiem Miłości
Co mówią dzieci o.... MIŁOŚCI.
Jezus zachęca nas abyśmy pozostawili swoją grzeszność
Życzę Ci, abyś odnalazła: w ciszy swoje myśli i marzenia, w bliskich Ci osobach siłę i piękno stworzenia, w otaczającym świecie radość istnienia, w kolorach,
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
Testament Gabriela Garcia Marqueza
minuty w wieczność oblekają się
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
Wzywam Cię, bo Ty mnie wysłuchasz, o Boże!
Teatr bez Nazwy 2 8 OPIEKUNOWIE: Agata Zbikowska Krzysztof Turek Dalej.
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć...” Jan Paweł II.
Ty tylko mnie poprowadź
Gdyby Bóg podarował mi odrobinę życia
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Co o miłości mówią nieletni....

ZIMA WINTER WINTER Rzeźby śniegowe.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
I niedziela adwentu pracy nad sobą.
Mów do mnie, Panie, chcę słyszeć Cię. Przyjąć od Ciebie, co masz dla mnie.
Nasze nastroje – radość i smutek .
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
DLA CIEBIE Myśli me , Serce Me Wszystkim jesteś Ty W mej głowie pejzaż gdy byliśmy razem ja i Ty.
W wykonaniu Kółka teatralnego W Skoczowie
Definicja zapomnienia : Definicja zapomnienia : 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 2. Sposób wymazania z pamięci.
1. Wkroczyłeś w przestrzeń i czas Stając się jednym z nas
Święty Święty, Święty, Święty,  Boże niezmierzony oto dzieci Twe przedwieczny kornie wielbią Cię Święty, Święty, Święty, w łasce niezgłębiony Trójco Najświętsza.
Stoisz u naszych drzwi Stoisz u naszych drzwi, kołaczesz długo, Słowa życia wiecznego masz, Kto Twój usłyszy głos i drzwi otworzy, Będzie trwał w Tobie,
Ref. Chleba z nieba Panie Boże daj I już z nami bądź, nie opuszczaj nas Chleba z nieba Panie daj./2x 1.W wieczerniku apostołów tłum Jadł kolację i zobaczył.
List od Boga do Ciebie Projekt edukacyjny.
Aleksander Fredro.
Data i miejsce urodzenia 29 lipca29 lipca 1793 Węgorzewo1793 Węgorzewo Data i miejsce śmierci15 lipca15 lipca 1876 Lwów1876Lwów Dziedzina sztukiliteratura.
„Wieczór z Fredrą” – fragmenty „Ślubów panieńskich” oraz „Zemsty”
Zapraszam na lekcję KAŻDY AKT ŚMIESZY,
Plan prezentacji: Kim był Aleksander Fredro ? „Małpa w kąpieli” „Paweł i Gaweł”
Pewnego słonecznego dnia wracając ze szkoły Piotruś, bo tak miał na imię bohater tego opowiadania, zobaczył w zaroślach małego kotka. Piotruś pomyślał,
Bóg Czy kiedykolwiek miałeś pragnienie zrobienia czegoś szczególnego dla kogoś, kogo kochasz?
NASZA HISTORIA…. DLA CIEBIE Kiedy na mnie patrzysz cała drżę Serce bije mi jak oszalałe Kiedy mnie dotykasz chcę, Aby trwało to wiecznie Kiedy mnie całujesz.
„Zemsta inaczej…” „W naszej szkole od dawien dawna,
Pan jest pasterzem moim, nie brak mi niczego
minuty w wieczność oblekają się
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Kanonizacja bł. Jana Pawła II
Radosne chwile!.
Msza Święta 23 października 2016
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Adoracja Najświętszego Sakramentu 3 lipca 2015
Ty tylko mnie poprowadź
Zapis prezentacji:

Zemsta Fredry na deskach teatru gimnazjum Sprawozdanie z realizacji projektu

Założenia projektu: Temat projektu: „Zemsta” Fredry na deskach teatru gimnazjum Problematyka projektu: Jak wystawić komedię Fredry? Jak przygotować inscenizację? Skład zespołów projektowych / 2c/: Grupa 1: Agnieszka Bujok, Anna Czyż, Sabina Pilch, Martyna Sikora, Grupa 2: Weronika Legierska, Paulina Mojeścik, Grupa 3: Jerzy Byrtek, Marek Cieślar, Grzegorz Cygańczuk, Krzysztof Szalbot , Grupa 4: Zuzanna Pilch, Karolina Podżorska, Agnieszka Śliwka, Grupa 5: Mateusz Białoń, Maksymilian Deja, Jakub Górniok, Bartłomiej Greń

Skład zespołów projektowych / 2b/: Grupa 6: Sabina Cieślar, Weronika Heczko, Aleksandra Kubielas, Monika Nowak, Grupa 7: Aleksandra Gomola, Wiktoria Szturc, Zofia Łowczyńska, Grupa 8: Sara Kamieniorz, Weronika Paw, Marzena Szturc, Grupa 9: Andrzej Kowalczyk, Eryk Pilch, Adrian Wałach, Patryk Wisełka, Grupa 10: Joanna Radwan, Sara Wrzecionko Opiekun projektu: mgr Jolanta Leśnik Czas trwania: 7 X – 16 XII 2013 Termin inscenizacji: 17, 18 XII 2013

Cele projektu: poznanie i/lub doskonalenie techniki gry aktorskiej, pogłębienie wiedzy z zakresu literatury ojczystej – twórczość A. Fredry na tle epoki, rozwinięcie umiejętności analizy i interpretacji tekstu dramatycznego, archaicznego, wyrabianie umiejętności wystąpień publicznych, rozpoznawanie problematyki dzieła i wskazywanie użytych w komedii środków artystycznych, uporządkowanie wiedzy o komedii jako gatunku literackim, doskonalenie umiejętności wyszukiwania i selekcji informacji, doskonalenie umiejętności: kooperacji, kreatywności, odpowiedzialności za zadanie, planowania, komunikacji.

Wszyscy zaliczyli projekt. Rezultaty projektu: inscenizacja fragmentu „Zemsty” Fredry wystawiona przed uczniami klas II, wzrost wiedzy dotyczącej komedii jako utworu dramatycznego, sprawozdanie z realizacji projektu wraz z fotorelacją opublikowane na stroni gimnazjum. Wszyscy zaliczyli projekt.

Fotorelacja z realizacji projektu – fragmenty scen hrabia Aleksander Fredro ZS nr 1, Gimnazjum nr 1 w Wiśle

Grupa 1 PAPKIN jeszcze głośniej „Że tam komu w uszach strzyka Albo że tam czyj łeb chory, Przez to nigdy w pieśń słowika Nie odmienią głos stentory.   REJENT słodko Ależ bo ja mam i ludzi Każę oknem cię wyrzucić. Papkin w miarę słów Rejenta wstaje z wolna, zdejmując kapelusz A tam dobry kawał z góry.” (Akt III, scena 4) Papkin /Martyna/ z poselstwem od Cześnika w domu Rejenta /Agnieszka/, w roli komnaty – Ania

Paulina i Weronika w roli Wacława i Klary Grupa 2 WACŁAW „Żem kochany, Że cię kocham nad te nieba, Że przy sobie być pragniemy, To oboje dobrze wiemy; (...)” „Widzieć ciebie jedną chwilę, Potem spędzić godzin tyle Bez twych oczu, twego głosu – I mam chwalić hojność losu!” (Akt I, scena 6) Paulina i Weronika w roli Wacława i Klary

Grupa 3 CZEŚNIK „Ja - z nim w zgodzie? – Mocium panie, Wprzódy słońce w miejscu stanie, Wprzódy w morzu wyschnie woda, Nim tu u nas będzie zgoda. Od powietrza, ognia, wojny, I do tego od człowieka, Co się wszystkim nisko kłania – Niech nas zawsze Bóg obrania.” (Akt II, scena 1) W roli zatwardziałego w zemście Cześnika - Jurek, Marek jako Wałcaw-komisarz i piękna Klara – w tej roli Krzyś

Grupa 4 PODSTOLINA zatrzymując go „Zawsze jeszcze dawna głowa; Stój, nie odchodź.   WACŁAW na stronie Ach, Papkinie, Wziąłeś, wziąłeś mnie w niewolę. Ty kochanyś był jedynie; Nad sto książąt ciebie wolę. Do mych komnat chodź w ukrycie, Tam bezpieczny będziesz, luby, Bo cię broni moje życie, Bo z obrony szuka chluby.” (Akt II, scena 5) Rozmowa Wacława z Hanna – duet Karoliny i Agnieszki

Grupa 4 KLARA „Śmieszniejszego cóż być może, Jak - gdy zwodzić chce zwiedziony! Ach, jak Wacław w swej pokorze Zdał się wzywać jej obrony! Ledwiem, ledwie śmiech wstrzymała. Ale hola? hola, panno! Do tryumfu nie masz prawa; Choć początek dobry miała - Nie wygrana przez to sprawa.” (Akt 2, scena 6) Grupa 4 Na scenie pojawia się niczego nieświadoma Klara – w tej roli Zuzia

Grupa 5 REJENT „Mój majstruniu, mówcie śmiało, Opiszemy sprawę całą: Na te ciężkie nasze czasy Boskim darem takie basy. Każdy kułak spieniężymy, Że was bito, wszyscy wiemy.   MULARZ Niekoniecznie.” (Akt III, scena 1) Mateusz, Maks i Kuba w roli Mularzy Jakub jako chytry Rejent

Grupa 6 Sabina jako Papkin – Lew Północy PAPKIN „No, Śmigalski za kark! weź narzędzie! Grzecznie, ładnie, bez hałasu, Niech wszystkiemu koniec będzie. Nic się nie bój - ja za tobą.„ (Akt II, scena 2) REJENT „Cierpliwości wiele trzeba; Niech się dzieje wola Nieba. Z nią się zawsze zgadzać trzeba” (Akt III, scena 4) W roli Rejenta – Ola

Grupa 7 PAPKIN „O mych myśli ty bogini! O ty jedna litościwa! Pasmo życia jad przerywa, Ale serce, jakby w skrzyni, Miłość k’ tobie zawsze kryje.   KLARA Cóż się stało? Już nie żyję. Byłbym przywiózł krokodyla, Byłbym zyskał twoję rękę, Lecz ostatnia przyszła chwila - Dziś rycerską kończę mękę.” (Akt IV, scena 6) Wiktoria jako Klara i Ola jako Papkin z testamentem w dłoni

Zosia jako Wacław Milczek w swym monologu o naturze kobiet i mężczyzn Grupa 7 WACŁAW „O, płci piękna, luba, droga! Twoja radość, twoje żale – To jeziora lekkie fale: Jedna drugą ciągle ściga – Ta się schyla, ta się dźwiga, Ale zawsze w blasku słońca, Zawsze czysta i bez końca! – A my, dumni władcy świata, Mimo siebie pochwyceni Za tym cieniem , co ulata, Całe życie, z chwili w chwilę, Przepędzamy jak motyle.” (Akt II scena 4) Zosia jako Wacław Milczek w swym monologu o naturze kobiet i mężczyzn

Grupa 8 KLARA wstrzymując go „O mój drogi, Nie powiększaj mojej trwogi.   WACŁAW Niech przynajmniej go ukarzę... Śmierć zadajesz twojej Klarze. PAPKIN Kto już w grobie jedną nogą, Na tym groźby nic nie mogą”. (Akt IV, scena 6) Marzena – rozpaczający nad swym smutnym losem Papkin, Weronika i Sara jako zakochani

Grupa 9 CZEŚNIK B,B duże... „Kto pomyśli, może zgadnie. No, no - pisz waść, a dokładnie. dyktuje "Bardzo proszę" ... mocium panie... Mocium panie... "me wezwanie"... Mocium panie... "wziąć w sposobie"... Mocium panie... "wziąć w sposobie, Jako ufność ku osobie"... Mocium panie... "waszmość pana, Która lubo mało znana... Która lubo mało znana"... Cóż to jest?” (Akt IV, Scena 5) Andrzej i Adrian w scenie dyktowania listu jako Cześnik i Dyndalski, w tle kucharz Perełka – w tej roli Eryk

Grupa 9 PAPKIN "Idź do kata"... Wdzięczność ludzi, wielkość świata - Każdy siebie ma na względzie, A drugiego za narzędzie, Póki dobre - cacko, złoto; Jak zepsute - ruszaj w błoto.” (Akt IV, Scena 5) Patryk jako Papkin spisujący swą ostatnią wolę

Grupa 10 PODSTOLINA „Ten rumieniec na twym czole Jak tłumaczyć? - Ja czekałam, W całej Litwie cię szukałam, Lecz o księciu Rodosławie Nikt nie wiedział, nie mógł wiedzieć.   WACŁAW Byłem... młody... powtarzając ironicznie "Byłem młody"? Ale biegły w swojej sztuce.” (Akt II, scena 5) Rozmowa Wacława z Hanna – tym razem Asia i Sara

Wrażenia publiczności: Krzyś w roli Klary jak zawsze genialny Piękne kostiumy dziewczyn: Zuzia, Agnieszka i Weronika wyglądały jak prawdziwe damy Szkoda, że nie wszyscy dopracowali stroje, ale większość super! Gratuluję odwagi – Zosi w monologu Nie wiedziałem, że można zagrać mur albo ścianę! Super! Ładne dekoracje! Płakałam ze śmiechu, gdy Andrzej dyktował list Adrianowi! Podobała mi się sukienka Asi! Jak oni zapamiętali tyle tekstu?! Świetne dekoracje i strój Agi w roli Rejenta Eryk zrobił ładne rekwizyty!

Wrażenia uczestników projektu: Najtrudniej było opanować tekst – jest bardzo archaiczny i jeszcze ta łacina! Dobrze, że babcia pożyczyła mi szlafrok – trudno dzisiaj znaleźć kontusz! Cały tydzień malowałam komnatę w domu Cześnika!!! Ćwicząc do przedstawienia, nauczyłam się nie tylko swojej roli, ale i kwestii Klary! Strasznie trudno pisze się gęsim piórem, ale dałem radę! Bardzo się denerwowałam! Było widać?! Sama zrobiłam perukę Papkina! Bardzo się namęczyłam! Zapomniałam tekstu! Improwizowałam! Ktoś zauważył? Najtrudniej było wybrać tę właściwą scenę! Cała „Zemsta” jest śmieszna!