Autor: Andysc dla maaaja0013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Advertisements

Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
dotyczące plików graficznych
Porównanie sposobów opisu obrazu
Grafika komputerowa rastrowa i wektorowa - porównanie
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Grafika wektorowa.
Formaty zdjęć.
Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML. Nagłówki.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Wstęp do grafiki komputerowej
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
Grafika rastrowa - parametry
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Grafika komputerowa.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
MARCIN WOJNOWSKI KOMPRESJA I DEKOMPRESJA PLIKÓW. KOMPRESJA Kodowanie danych w taki sposób, aby zajmowały najmniej miejsca na dysku. Najbardziej znanymi.
GIS - elementy. Zasilanie systemu GIS Przetwarzanie graficzno-numeryczne: grafika rastrowa i wektorowa Oto jak będzie wyglądała mała literka "a" po powiększeniu.
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Piłka Siatkowa Wykonał: Filip Babiec. Ogólne Informacje Podstawowe zasady Urządzenia i sprzęt Zawodnicy Podstawowe błędy Podział boiska Dalej  Dalej.
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
FORMAT WYMIANY DANYCH GEODEZYJNYCH TANAGO. TANGO V. 1.
Grafika komputerowa.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
1 „Praktyczne narzędzia ICT w realizacji edukacyjnych projektów”
Standardy de facto zapisu georeferencji map o postaci rastrowej definicja georeferencji standard „World File” standard GeoTIFF.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Rodzaje grafiki komputerowej. Lekcja 5. Spis treści Rodzaje grafiki komputerowej. Format graficzny, piksel, raster. Modele barwne zapisu plików graficznych.
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Podstawowe prace w jednym z najlepszych programów graficznych.
Grafika Komputerowa. Dział informatyki zajmujący się przedstawianiem tego, co rzeczywiste bądź wymyślone za pośrednictwem komputera – czyli rysunki i.
Photoshop część 1 Prowadzący: Dariusz Jaruga
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Grafika : Wektorowa i Rastrowa
Rodzaje formatów graficznych
CYBERPRZEMOC.
Dokładny przewodnik po Google Docs
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
Grafika Rastrowa.
Grafika komputerowa podstawowe pojęcia i zastosowania
Dokument komputerowy w edytorze grafiki – tworzenie i zapisywanie
Prezentacja o Ubuntu Jakub Kociemba 2TI.
Projektowanie wspomagane komputerem
Grafika rastrowa i wektorowa
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Budowa, typologia, funkcjonalność
System operacyjny cz.3 i ostatnia
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Grafika komputerowa cz.2.
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Języki programowania.
Grafika Komputerowa.
Temat: Pliki— miejsce na komputerowe informacje
Dokumentacja rysunkowa
Dodatek – Technologie internetowe
Damian Urbańczyk Edytory WYSIWYG.
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Autor: Magdalena Linowiecka
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Zapis prezentacji:

Autor: Andysc dla maaaja0013 Rodzaje plików graficznych Autor: Andysc dla maaaja0013

Grafikę dzielimy ze względu na sposób zapisu obrazów na: Podział grafiki Grafikę dzielimy ze względu na sposób zapisu obrazów na: Rastrową wektorową

Grafika rastrowa Grafika rastrowa - prezentacja obrazu za pomocą pionowo- poziomej siatki odpowiednio kolorowanych pikseli na monitorze komputera, drukarce lub innym urządzeniu wyjściowym. Innymi słowy informacje o obrazie są zapisane (w ogólnieniu) w postaci: punkt (X,Y) kolor czerwony. Wadą grafiki rastrowej jest brak możliwości zmiany rozmiaru, obracania bez utraty jakości.

Grafika wektorowa Grafika wektorowa - obraz zapisany jest za pomocą figur geometrycznych umiejscowionych w układzie współrzędnych (np. okrąg o promieni 10 w punkcie (97;320)). Taki sposób zapisu sprawia, iż można ją dowolnie zwiększać/zmniejszać a jakość nadal pozostanie taka sama. Taki sposób zapisu sprawia, iż jej wyświetlanie jest wolniejsze (choć przy dzisiejszych szybkościach komputerów to aspekt pomijalny), ale tworzenie trudniejsze.

Grafika rastrowa a wektorowa Różnicę widać przy próbie powiększania obrazu, tak jak w tym przypadku: Po lewej grafika rastrowa, a po prawej wektorowa.

Kompresja stratna a bezstratna W kompresji stratnej podczas zapisu obrazka w formacie z kompresją stratną rozmiar obrazu będzie mniejszy (zajmuje mniej miejsca na dysku), jednak widoczna będzie utrata jakości (utrata jakości obrazu na rzecz zajmowanego miejsca na dysku). W kompresji bezstratnej przy zapisie stosowane są różne algorytmy zmniejszające rozmiar pliku na dysku (w dużym uogólnieniu np. zamiast "pisać" kolejno "kolor czerwony punkt 0,0;kolor czerwony punkt 0,0" będzie informacja "kolor czerwony punkt (0,0) 5 razy"). Dzięki temu rozmiar pliku będzie mniejszy, a jakość taka sama. Oczywiście nie da się stworzyć kompresji idealnej - mały rozmiar i idealna jakość - kompresja bezstratna zwykle da słabsze rezultaty niż stratna. 

Formaty grafiki rastrowej Z kompresją stratną: JPEG (Joint Photographic Experts Group) - najpopularniejszy format plików graficznych z kompresją stratną; używany zarówno w sieci internet (obsługiwany przez prawie wszystkie przeglądarki), jak i w aparatach cyfrowych. Zapisuje się w nim przedewszystkim zdjęcia - na kolorowym obrazki nie będzie tak widoczna utrata jakości  JPS (JPG Stereo) - najpopularniejszy format prezentacji obrazów stereoskopowych (trójwymiarowych), obrazy dla prawego i lewego oka zapisane są obok siebie, wykorzystywany przykładowo w telefonie HTC Evo 3D

Formaty grafiki rastrowej Z kompresją stratną: JPEG 2000 - standard kompresji obrazu opracowany jako uzupełnienie istniejących, bardzo popularnych technik kompresji JPEG. Wydaje mi się, iż nie przyjął się do końca i jest raczej mało popularny. TIFF (Tagged Image File Format) - popularny format plików graficznych udostępniający wiele rodzajów kompresji (zarówno stratnej jak i bezstratnej) oraz umożliwiający przechowywanie kanału alfa - przeźroczystości

Formaty grafiki rastrowej Z kompresją bezstratną: PNG (Portable Network Graphics) - popularny format grafiki, szczególnie internetowej; jej zaletą (szczególnie nad GIFem) jest obsługa półprzezroczystości (tzw. kanał alfa). GIF (Graphics Interchange Format) - popularny format zapisu grafiki w internecie. Jego ograniczenia to paleta barw maksylanie 256 kolorów oraz przezroczystość tylko na zasadzie: tak albo wcale. Zaletą możliwość tworzenia animacji

Formaty grafiki rastrowej Bez kompresji: BMP - choć oferuje kompresję, to jednak znacznie popularniejszy jest zapis bez kompresji, dlatego też w większości przypadkach pliki BMP są bardzo duże i zarazem raczej się ich nie używa XCF - plik programu graficznego GIMP PSD - plik graficzny wykorzystywany tylko przez program Photoshop firmy Adobe.

Formaty grafiki wektorowej SVG (Scalable Vector Graphics) - bardzo popularny format zapisu grafiki wektorowej gdyz nie jest on objęty żadnymi patentami czy licencjami, a więc każdy może z niego skorzystać bez późniejszych komplikacji (np. prawnych). Popularnym darmowym programem, który zapisuje w tym formacie jest Inkscape. CDR natywny format programy Corel Draw. Jest on (w odróznieniu od SVG) opatentowany, dlatego nie można z niego "od tak" skorzystać.  SWF format tworzony przez firmę Adobe (dawniej przez Macromedia), jest on bardzo popularny ze względu na bardzo długą obecność na rynku. Dodatkowo można w nim zapisać animacje, a nawet tworzyć całe aplikacje