ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Advertisements

Rodzaje upraw pomidorów: Hodowanie pomidorów w szklarniach Hodowanie pomidorów w gruncie Hodowanie pomidorów w doniczkach Hodowanie pomidorów,,do góry.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
OGŁOSZENIE W KĄCIKU RODZICA OGŁOSZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA INFORMACJE USTNE O PROJEKCIE PRZEKAZANE RODZICOM I DZIECIOM.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
KAMELEONKAMELEONKAMELEONKAMELEON LO im. Marii Skłodowskiej Curie Czechowice-Dziedzice.
Ankieta na temat odżywiania się i uprawianej aktywności fizycznej uczniów naszej szkoły.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawowe prace w jednym z najlepszych programów graficznych.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Ewidencja finansowo- księgowa Biblioteka Pedagogiczna.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Piszemy pamiętnik.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
Czytelnictwo w naszej szkole
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA KAMIENIE NA SZANIEC.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Rola książki w życiu człowieka
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Moje szczęście.
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Klasa IIIB.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Matematyka w życiu codziennym
Bezpieczeństwo w sieci
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
ZSOiZ im. Jana Pawła II w Gryfowie Śląskim
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Grupa 0 d z wizytą w bibliotece
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Zaangażowanie społeczne
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Miejska Biblioteka Publiczna w Szczecinie w liczbach
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
Podsumowanie wyników badania rezultatów Programów
Zapis prezentacji:

ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk LUTY 2017

AKTYWNOŚĆ CZYTELNICZA UCZNIÓW W ankiecie składającej się z 8 pytań przeprowadzonej w lutym 2017 r. wzięło udział 241 uczniów. Ankieta miała na celu uzyskanie informacji dotyczących czytelnictwa wśród młodzieży, a w szczególności nawyków czytelniczych. Zapytałam młodzież, między innymi, o to, jak często czytają, co ich zachęca do czytania. Interesowałam się również, czy uczniowie sięgają tylko po książki wydane tradycyjnie, czy korzystają też z nowoczesnych nośników.

1. Jak często czytasz książkę w czasie wolnym??

2. Ile książek przeczytałeś w zeszłym roku?

3. Z kim rozmawiasz o książkach czytanych w wolnym czasie?

4 Skąd pochodzą książki, które czytasz w wolnym czasie?

5 Jak często czytasz książkę/prasę na nośniku elektronicznym w czasie wolnym?

6. Z jakiego urządzenia korzystasz czytając książki/prasę w formie elektronicznej?

7. Z jakiego urządzenia korzystasz słuchając audiobooka?

8. Kto zachęca Cię do czytania?

Wnioski z ankiety – aktywność czytelnicza 84% uczniów deklaruje, że przeczytało w ubiegłym roku więcej niż jedną książkę, a tylko 16% twierdzi, że nie przeczytało żadnej (lub jedną) książki. (Dla porównania według badań Biblioteki Narodowej 41% Polaków deklaruje, że przeczytało przynajmniej jedną książkę w 2015 roku). Większość uczniów czyta kilka razy do roku. 13 % uczniów czyta 10-20 książek, a 10% powyżej 21 książek rocznie. Uczniowie najczęściej rozmawiają o książkach między sobą. Nauczyciele są dopiero na czwartym miejscu wśród osób polecających książki. Wyprzedzają nas rodzice i rodzeństwo. Szkolna biblioteka jako miejsce, z którego uczniowie uzyskują książki do czytania jest na 1 miejscu, następnie kupują sobie sami (14%), pożyczają z biblioteki publicznej (13%) i otrzymanych w prezencie (13%). 12% czyta książki z domowej biblioteczki. 68% uczniów przyznaje, że czyta książki/prasę w formie elektronicznej, a najpopularniejszym nośnikiem jest telefon. Ponad 50% uczniów nie korzysta z książki mówionej. A jeśli już słuchają to najczęściej na telefonie.

Zalecenia Należy wykorzystać fakt, że nasi uczniowie czytają książki i przeprowadzić badanie „Biblioteka przyjazna uczniowi”, które pozwoli określić kierunki rozwoju szkolnej biblioteki (uatrakcyjnienie księgozbioru i działań podejmowanych przez nauczyciela bibliotekarza). Nauczyciele powinni zachęcać do czytania, poprzez wskazywanie książek powiązanych z tematami zajęć. Planując unowocześnienie biblioteki należy pamiętać, że większym powodzeniem będzie się wśród uczniów cieszył dostęp do książek elektronicznych, niż do „książki mówionej”. Należy przemyśleć, czy telefon komórkowy może stać się narzędziem wykorzystywanym na niektórych lekcjach jako inny nośnik słowa pisanego.

Dziękuję za uwagę! Przygotowała Małgorzata Skwirowska-Lipinska