„Montaż instalacji OZE na terenie Gminy Rudnik”
PLAN PREZENTACJI Założenia programu Szacowane koszty instalacji Zadania Gminy Zadania mieszkańców Dodatkowe informacje
ZAŁOŻENIA PROGRAMU Gmina zabiega o pozyskanie dofinansowania ze Środków IZ RPO WSL w ramach: Poddziałania 4.1.3Odnawialne źródła energii –KONKURS Poddziałania 4.3.4 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej –KONKURS Planowany termin ogłoszenia konkursu – wrzesień 2017 r.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU W ramach zadania planuje się wykonanie następujących instalacji: Instalacji solarnych Instalacji fotowoltaicznych Instalacji pomp ciepła do c.w.u.
Planowany poziom dofinansowania – do 85% ZAŁOŻENIA PROGRAMU Planowany poziom dofinansowania – do 85% Planowany wkład własny mieszkańców ok. 15%
SZACOWANE KOSZTY INSTALACJI Instalacja solarna (w zależności od ilości użytkowników). Ilość użytkowników do 1-3 – zestaw kolektorów z zasobnikiem 200l Koszt instalacji to ok. 9500 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 1425 zł brutto; 2) Ilość użytkowników od 4 do 5 – zestaw kolektorów z zasobnikiem 300l Koszt instalacji to ok. 11 000 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 1650 zł brutto; 3) Ilość użytkowników od 6 – zestaw kolektorów z zasobnikiem 400l Koszt instalacji to ok. 12 000 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 1800 zł brutto;
SZACOWANE KOSZTY INSTALACJI Instalacja fotowoltaiczna Pakiet fotowoltaiczny 3 kW Koszt instalacji to ok. 18 000 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 2700 zł brutto; 2) Pakiet fotowoltaiczny 4 kW Koszt instalacji to ok. 24 000 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 3600 zł brutto; 3) Pakiet fotowoltaiczny 5 kW Koszt instalacji to ok. 30 000 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 4500 zł brutto;
SZACOWANE KOSZTY INSTALACJI Instalacji pomp ciepła do c.w.u. Ilość użytkowników do 5 PC - ze zbiornikiem ok. 300l Koszt instalacji to ok. 9500 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 1425 zł brutto 2) Ilość użytkowników od 6 PC - ze zbiornikiem ok. 400l Koszt instalacji to ok. 11 000 zł brutto – wkład mieszkańca ok. 1650 zł brutto
Formalne przygotowanie projektu finansowane jest środków Gminnych ZADANIA GMINY Zebranie ankiet od mieszkańców. Opracowanie studium wykonalności. Opracowanie wzoru umowy z mieszkańcami. Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Złożenie wniosku aplikacyjnego. Zawarcie umowy o dofinansowanie projektu. Po przyznaniu środków wybór wykonawcy. Rozliczenie projektu. Formalne przygotowanie projektu finansowane jest środków Gminnych
ZADANIA MIESZKAŃCÓW Złożenie wniosku o udział w projekcie – do 28.04.2017r. Po otrzymaniu informacji o pozytywnej weryfikacji dokonanie opłaty za weryfikację techniczną (150 zł brutto za każdy rodzaj instalacji – jest to koszt bezzwrotny ponoszony w całości przez mieszkańca). Udostępnienie nieruchomości na potrzeby przeprowadzenia weryfikacji technicznej. Zawarcie umowy z Gminą dotyczącej udziału w programie.
ZADANIA MIESZKAŃCÓW Uiszczenie kwoty wpłaty własnej do 14 dni od wezwania ze strony Gminy. Udostępnienie nieruchomości na montaż instalacji. Po 5 latach instalacja przechodzi na własność mieszkańca. Mieszkaniec finansuje opłatę za weryfikację techniczną oraz wkład własny w wysokości ok. 15% WAŻNE !!! Zadanie będzie realizowane w przypadku otrzymania przez Gminę dofinansowania
WERYFIKACJE TECHNICZNE WYKONYWAĆ BĘDZIE FIRMA DODATKOWE INFORMACJE WERYFIKACJE TECHNICZNE WYKONYWAĆ BĘDZIE FIRMA HOME INSTAL MAGDALENA OCHMAN UL. GŁÓWNA 13 47-450 KRZYŻANOWICE WSZELKIE INFORMACJE ODNOŚNIE PROGRAMU MOŻNA UZYSKAĆ: W Urządzie Gminy pok. nr 7 Na stronie internetowej www.gmina-rudnik.pl Home Instal pod nr tel. 32 414 75 44 oraz w siedzibie firmy ul. Główna 13 47-450 Krzyżanowice
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ