UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Trening przed klasówką.
Advertisements

Ładowanie.
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Odejmowanie ułamków zwykłych
Temat:Twierdzenie Pitagorasa Marcin Ziemkiewicz klasa IIIb
Działania na ułamkach zwykłych
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Ułamki zwykłe.
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
T Zsuwanie się bez tarcia Zsuwanie się z tarciem powrót.
Pola figur.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Marek Białoń Witold Naglik
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT!
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Ułamki zwykłe.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
Matematyka i system dwójkowy
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
PROCENTY.
Ułamki Zwykłe.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH.
Nasza matmagia.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Zawsze podpisuj „lewy do prawego” 31 2 – 4 – 2 2 – 1 spisujemy.
Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000,…, to ułamki dziesiętne?
12,3456 0,5= 5 10 = 1 2 Ułamki Dziesiętne 0,7= ,15= = 3 20
Ułamki Dziesiętne 0,12 0,5 1,06.
Elementy geometryczne i relacje
Matematyka.
Działania na ułamkach dziesiętnych
Liczby naturalne i ułamki
DODAWANIE I ODEJMOWANIE UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH. Dodawanie 1. W pamięci – proste przykłady obliczamy w głowie, np.: 0,9+0,1=11,5+1,5=3 1,41+0,59=21,55+1,45=3.
i jej zastosowanie w praktyce
To ułamki o mianowniku 10, 100, 1000, itd. np.: 1,5; 2,75; 0,032;
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Ułamki Z humorem :D.
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Ułamki.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Zapis prezentacji:

UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM DODAWANIE i ODEJMOWANIE UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM

M E N U D O D A W A N I E O D E J M O W A N I E Z A D A N I A K O N I E C

Zad. 1. Wykonaj dodawanie następujących ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym 5,488 68,79 i więcej

Chcąc dodać pisemnie podane dwa ułamki, w taki sposób je podpisujemy 5,488 i 68,79 1 1 1 5 , 4 8 8 6 8 , 7 9 7 4 2 7 8 , , , ,

Zapisując ułamki i do dodawania postępujemy w następujący sposób: 4 5 8 , 6 7 9 5 , 4 8 8 6 8 , 7 9 Części całkowite Części ułamkowe Setki Dziesiątki Jedności Części dziesiąte Części setne Części tysiączne 5 4 8 8 6 8 7 9 7 4 2 7 8 W tym miejscu jest przecinek W tym miejscu jest przecinek W tym miejscu jest przecinek

Zad. 2. Wykonaj odejmowanie następujących ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym 12,08 1,794 i więcej

Chcąc odjąć pisemnie podane dwa ułamki, w taki sposób je podpisujemy: 12,08 i 1,794 1 9 1 7 10 1 2 , 8 1 1 , 7 9 4 1 2 8 6 , , , ,

Zapisując ułamki i do odejmowania postępujemy w następujący sposób: 2 8 , 1 9 7 4 1 2 , 8 1 , 7 9 4 Części całkowite Części ułamkowe Setki Dziesiątki Jedności Części dziesiąte Części setne Części tysiączne 1 2 8 1 7 9 4 1 2 8 6 W tym miejscu jest przecinek W tym miejscu jest przecinek W tym miejscu jest przecinek

Aby dodać dwa ułamki dziesiętne sposobem pisemnym, zapisujemy je jeden pod drugim w taki sposób, aby odpowiednie rzędy znalazły się dokładnie pod sobą, czyli jedności pod jednościami, części dziesiąte pod częściami dziesiątymi itd. oraz „przecinek pod przecinkiem”...

Aby odjąć dwa ułamki dziesiętne sposobem pisemnym, zapisujemy je jeden pod drugim w taki sposób, aby odpowiednie rzędy znalazły się dokładnie pod sobą, czyli jedności pod jednościami, części dziesiąte pod częściami dziesiątymi itd. oraz „przecinek pod przecinkiem”...

ZADANIE NR 1 ZADANIE NR 2 ZADANIE NR 3 K O N I E C W Y B I E R Z ZADANIE NR 1 ZADANIE NR 2 ZADANIE NR 3 K O N I E C

c b a Zad. 1. Oblicz obwód trójkąta, którego boki mają długości: a = 12,4 cm b = 8,72 cm c b c = 10,8 cm a Rozwiązanie 

Rozwiązanie: Wybierz prawidłowe rozwiązanie tego zadania A B c z y 1 2 , 4 8 , 7 2 1 0 , 8 2 9 1 3 , 12,4 10,8 4 1 8,72 ,  Powrót

B R A W O !! 31,92 Odpowiedź :  Prawidłowy wynik !

c b a Odpowiedź: Obwód trójkąta, którego boki mają długości: a = 12,4 cm b = 8,72 cm c = 10,8 cm c b ma 31,92 cm długości. a

Prawidłowy wynik to 31,92 ! To nie jest 11,04 B Ł Ą D ! ! Powtórz podpisywanie ułamków !! Prawidłowy wynik to 31,92 !

Zad. 2. Ania chciała kupić koleżance prezent na imieniny. Miała 30 złotych i 4 grosze. Kupiła kompakt jej ulubionego zespołu. Ile kosztował kompakt, jeżeli zostało jej 3 złote i 15 groszy reszty ? Rozwiązanie 

Rozwiązanie: 30,04 zł 30 złotych i 4 grosze zapiszemy = 3,15 zł 3 złote i 15 groszy zapiszemy = 2 9 9 4 1 Odejmujemy : 3 , 4 3 , 1 5 2 6 8 9 , , , , Odpowiedź 

Odpowiedź: Ania wydała na prezent dla koleżanki na zakup kompaktu 26 złotych i 89 groszy.

Zad.3. Na lekcji WF-u zorganizowano konkurs dla uczniów – sztafetę 4 x 100 metrów. W zwycięskiej drużynie uczniowie uzyskali następujące czasy: 10,6 s ; 10 s ; 10,8 s oraz 10,9 sekund. Jaki łączny czas osiągnęła sztafeta ? Rozwiązanie 

4 2 , 3 1 0 , 6 1 0 , 0 1 0 , 8 1 0 , 9 Rozwiązanie: Odpowiedź: Łączny czas zwycięskiej sztafety to 42,3 sekundy.

KONIEC KONIEC KONIEC KONIEC