REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Finansowanie inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej w ramach RPO WSL na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pracownia Inżynierska Analiz Wykonalności
Advertisements

USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa DolnośląskiegoWrocław, 16 marca 2009 r.1 Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9 września 2008 r. Infrastruktura wodno-ściekowa Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Oceny oddziaływania na środowisko – najważniejsze zmiany
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Wsparcie finansowe inwestycji w odnawialne źródła energii w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Pawłowice,
Ogólne zasady systemu oceny projektów w RPO WD
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej Projekt dofinansowany.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
PROJEKTY NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ ZE ŚRODKÓW PO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO października 2015 r.
Reglamentacja procesu budowy
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
AKTUALNE NABORY REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO NA LATA OS IV: OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO I DZIEDZICTWA KULTUROWEGO.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Ocena oddziaływania na środowisko dla projektów współfinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Urząd.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Departament Rozwoju Regionalnego XLVI Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P na lata Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Gospodarka wodno – ściekowa Toruń, 27 października 2016 r.
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Praktyczne informacje o procedurach administracyjnych
Zmiany w dokumentowaniu oddziaływania projektów na środowisko w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
BEZPIECZNA ORAZ SPRAWNA REALIZACJA INWESTYCJI BUDOWLANYCH
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA
System oceny projektów w ramach RPO WP
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wiceprezes Zarządu NFOŚiGW
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
Regionalny Program Operacyjny
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Finansowanie inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej w ramach RPO WSL na lata Katowice, 17 października 2016 r.

I Nowoczesna gospodarka II Cyfrowe śląskie III Konkurencyjność MŚP IV Efektywność energetyczna, OZE i gospodarka niskoemisyjna V Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów VI Transport VII Regionalny rynek pracy VIII Regionalne kadry gospodarki opartej na wiedzy IX Włączenie społeczne X Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna Koncentracja tematyczna EFRR EFS Wynikające z EFS XII Infrastruktura edukacyjna XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego STRUKTURA RPO WSL

OŚ PRIORYTETOWA V. OCHRONA ŚRODOWISKA I EFEKTYWNE WYKORZYSTYWANIE ZASOBÓW Kierunki wsparcia w ramach osi priorytetowej V Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa Działanie 5.2 Gospodarka odpadami Działanie 5.3 Dziedzictwo kulturowe Działanie 5.4 Ochrona różnorodności biologicznej Działanie 5.5 Wzmocnienie potencjału służb ratowniczych OŚ V. alokacja : ,00 € Działanie 5.1 alokacja : € (42%)

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa Beneficjenci 1. Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia 2. Podmioty, w których większość udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki i stowarzyszenia Wskazane typy beneficjentów mogą realizować przedsięwzięcia w ramach projektów partnerskich w rozumieniu art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020, jak również w ramach projektów hybrydowych w rozumieniu art. 34 ww. ustawy 3. Jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych (nie wymienione wyżej)

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa Typy projektów 1. Budowa i modernizacja sieci kanalizacyjnych dla ścieków komunalnych oraz budowa i modernizacja sieci kanalizacji deszczowej 2. Budowa i modernizacja oczyszczalni ścieków komunalnych 4. Budowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodę 3. Budowa instalacji do zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa Ograniczenia W obszarze gospodarki ściekowej możliwe będzie wsparcie dla przedsięwzięć realizowanych na obszarze aglomeracji w rozumieniu ustawy Prawo wodne o wielkości od RLM do RLM Dofinansowanie mogą uzyskać projekty zlokalizowane w aglomeracjach ujętych w Aktualizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych i Master Planie dla wdrażania dyrektywy Rady 91/271/EWG w sprawie oczyszczania ścieków komunalnych określającym listę potrzeb inwestycyjnych w poszczególnych aglomeracjach. Budowa lub modernizacja sieci kanalizacji deszczowej możliwa będzie tylko wraz z budową lub modernizacją sieci kanalizacji sanitarnej. Realizacja projektu polegającego wyłącznie na budowie i modernizacji sieci wodociągowej jest możliwa na obszarach: – na których planowani do podłączenia odbiorcy są podłączeni do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej, –na których planowani do podłączenia odbiorcy zostaną podłączeni do budowanej równocześnie w ramach projektu sieci kanalizacji sanitarnej.

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa KRYTERIA 0/1 Wielkość aglomeracji W obszarze gospodarki ściekowej możliwe będzie wsparcie dla przedsięwzięć realizowanych na obszarze aglomeracji w rozumieniu ustawy Prawo wodne o wielkości od RLM do RLM. Dokumentem stanowiącym podstawę do wyboru projektów będzie dokument ustanawiający daną aglomerację, aktualny na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie. (*) nie dotyczy projektów realizujących wyłącznie typ 4. projektu Budowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodę Zgodność projektu z Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych i Masterplanem Dofinansowanie mogą uzyskać aglomeracje ujęte w KPOŚK i Master Planie dla wdrażania dyrektywy Rady 91/271/EWG w sprawie oczyszczania ścieków komunalnych. Sposób weryfikacji zgodności z KPOŚK określa Regulamin konkursu. (*) nie dotyczy projektów realizujących wyłącznie typ 4. projektu Budowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodę

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa Nabory dla Działania 5.1 w 2016 r. Publikacja ogłoszeń: 30 czerwca br. Termin trwania naborów: 3 miesiące /30 lipca – 31 października (do godziny 12.00) br. / Planowane rozstrzygnięcie: luty 2017 Alokacja EFRR przeznaczona na nabór w 2016 r.: o ZIT (5.1.1) – € o RIT Południowy (5.1.2) – € o RIT Północny (5.1.2) – € o RIT Zachodni (5.1.2) – €

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa Regulamin konkursu (p kt ) W obszarze gospodarki ściekowej możliwe będzie wsparcie dla przedsięwzięć realizowanych na obszarze aglomeracji w rozumieniu ustawy Prawo wodne o wielkości od RLM do RLM. Dokumentem stanowiącym podstawę do wyboru projektów będzie dokument (rozporządzenie wojewody lub uchwała sejmiku województwa w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji) ustanawiający daną aglomerację, aktualny na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie. O dofinansowanie mogą ubiegać się projekty zlokalizowane w aglomeracjach ujętych w Aktualizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych 2015 (IV AKPOŚK) i Master Planie dla wdrażania dyrektywy Rady 91/271/EWG w sprawie oczyszczania ścieków komunalnych określającym listę potrzeb inwestycyjnych w poszczególnych aglomeracjach, a także projekty zlokalizowane w aglomeracjach, które zgłoszone zostaną do V Aktualizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (V AKPOŚK). Weryfikacja zgłoszeń do V AKPOŚK dokonywana będzie w oparciu o dane będące w dyspozycji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego (ankiety aktualizacyjne przesłane przez samorządy do UM WSL).

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa Regulamin konkursu Podpisanie umowy o dofinansowanie projektu ujętego w IV AKPOŚK i Master Planie możliwe będzie w czasie obowiązywania IV AKPOŚK, tj. do momentu wejścia w życie V AKPOŚK2. Podpisanie umowy o dofinansowanie projektu zgłoszonego do V AKPOŚK możliwe będzie w przypadku, gdy aglomeracja na terenie której realizowany jest projekt zostanie ujęta w zatwierdzonej V AKPOŚK, tj. po zatwierdzeniu V AKPOŚK. W tym przypadku IZ dopuszcza możliwość zmiany terminów wynikających z pkt. 8.1 Regulaminu (Warunki zawarcia umowy o dofinansowanie). Powyższe warunki (wielkość aglomeracji, zgodność z IV AKPOŚK i Master Planem) nie dotyczą projektów realizujących wyłącznie typ 4. projektu (Budowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodę). Pkt 8.1 Warunki zawarcia umowy o dofinansowanie ppkt. 8. IOK zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu na podpisanie umowy o dofinansowanie w przypadku braku dostępności środków EFRR na zakontraktowanie projektu. Dodatkowo dla projektów z poddziałania Gospodarka wodno – ściekowa ZIT oraz poddziałania Gospodarka wodno – ściekowa RIT istnieje możliwość wydłużenia terminu na złożenie dokumentów niezbędnych do podpisania umowy/porozumienia/decyzji o dofinansowaniu a zarazem terminu na podpisanie umowy/porozumienia/decyzji o dofinansowaniu ze względu na trwające prace związane z przyjęciem kolejnej aktualizacji Krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych (V AKPOŚK).

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: Art Przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wymaga realizacja następujących planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (ust. 1): planowanego przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko; planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko został stwierdzony na podstawie art. 63 ust. 1.

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko: § Do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się: rurociągi wodociągowe magistralne do przesyłania wody oraz przewody wodociągowe magistralne doprowadzające wodę od stacji uzdatniania do przewodów wodociągowych rozdzielczych, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową (pkt 68), instalacje do oczyszczania ścieków inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 40, przewidziane do obsługi nie mniej niż 400 równoważnych mieszkańców w rozumieniu art. 43 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (pkt 77), sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową oraz przyłączy do budynków (pkt 79).

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: Art. 63. Obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (ust.1) Art. 66. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien zawierać m.in. (ust. 1): opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania, Opis analizowanych wariantów (wariantu proponowanego przez wnioskodawcę, racjonalnego wariantu alternatywnego oraz wariantu najkorzystniejszego dla środowiska),

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: Art. 66. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien zawierać (cd): uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na: ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze, powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz, dobra materialne, a także zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków, analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem, streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu.

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: Art. 71. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia (ust.1), Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla planowanych (ust. 2): przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: Art. 72. Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następuje przed: uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę, decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego oraz decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych – wydawanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (ust. 1), dokonaniem zgłoszenia budowy lub wykonania robót budowlanych oraz zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (ust. 1a).

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: Art. 72. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w ust. 1, oraz zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1a. Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia następuje w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna (ust. 3), Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia może nastąpić w terminie 10 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 3, od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo (…). (ust. 4).

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: Art Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest: regionalny dyrektor ochrony środowiska – dla przedsięwzięć realizowanych na terenach zamkniętych, wójt, burmistrz, prezydent miasta – w przypadku pozostałych przedsięwzięć. UWAGA! Zapis w ustawie, który stanie się obowiązującym od dnia 1 stycznia 2017 r.: regionalny dyrektor ochrony środowiska – dla przedsięwzięć (…), dla których wnioskodawcą jest jednostka samorządu terytorialnego, dla której organem wykonawczym jest organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, lub podmiot od niej zależny w rozumieniu art. 24m ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa OOŚ w gospodarce wodno-ściekowej Dokumentacja „środowiskowa” wymagana w ramach działania 5.1.: Załącznik „Analiza oddziaływania projektu na środowisko”, Deklaracja organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000, Deklaracja organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną, Dokumentacja z postępowania w sprawie uzyskania dla przedsięwzięcia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach tj. opinie właściwych organów stwierdzające konieczność lub brak konieczności sporządzenia raportu OOŚ, postanowienie organu prowadzącego postępowanie o konieczności lub braku konieczności sporządzenia raportu OOŚ, streszczenie raportu OOŚ w języku niespecjalistycznym (jeśli dotyczy), uzgodnienia inwestycji właściwych organów (jeśli dotyczy), decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Dołączenie dokumentacji dotyczącej OOŚ (za wyjątkiem załącznika „Analiza oddziaływania projektu na środowisko”) nie jest obowiązkowe na etapie oceny formalnej wniosku o dofinansowanie, niemniej jednak przedstawienie na tym etapie kompletnej dokumentacji z postępowania w sprawie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, daje wnioskodawcy możliwość uzyskania dodatkowych punktów na etapie oceny merytorycznej.

Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Dziękuję za uwagę