Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie logistyczne
Advertisements

Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Katedra Logistyki i Transportu
IKEA w Polsce.
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Zarządzanie projektami
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Extended Sites nowa jakość w e-commerce. Historia powstania Internetowego Domu Handlowego S.A. 16 lutego 2009 roku została wpisana do Krajowego Rejestru.
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Sieć i łańcuch dostaw autor: mgr Sylwia Konecka
ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ
Logistyka dystrybucji
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
System e-zamówienia.
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
SEVEN ELEVEN JAPAN. „trzy A” - triple A czyli: Agility - elastyczność, Adaptability - zdolność dostosowywania się do rynku oraz Alignment - uwzględnianie.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
Przedmiotem logistyki produkcji jest
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Projektowanie systemów transportowych
Logistyk.
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Model ekonomicznej wielości zamówienia
Systemy odnawiania zapasu
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie Dystrybucją i Magazynowaniem
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
DRP PLANOWANIE POTRZEB DYSTRYBUCYJNYCH
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Zarządzanie produkcją – różne określenia
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zarządzanie sklepem internetowym
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Krótkookresowe planowanie produkcji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zarządzanie logistyczne – rozwiązania dla sklepów internetowych
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie) I K E A Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie) Profesor Marek Ciesielski

I K E A 186 sklepów w 30 krajach (około 20% - franchising ) 1600 dostawców z 55 krajów 27 centrów dystrybucji 10 tys. produktów (16 mln m3)

Wykreślanie systemów czynności Mapy systemów czynności (jak przedstawiona mapa Ikei) pokazują, w jaki sposób strategiczna pozycja firmy mieści się w zbiorze odpowiednio dostosowanych do niej czynności, zaprojektowanych tak, żeby ją zapewnić. W firmach o wyraźnie określonej pozycji strategicznej można wyróżnić pewną liczbę założeń strategicznych (w zacienionych kółkach), które wdraża się poprzez zbiór ściśle z nimi powiązanych czynności (w jasnych kółkach)

IoS, czyli IKEA of Sweden Do jej zadań należy: Koncepcja i dobór asortymentu wynikające z misji i filozofii IKEA Projektowanie asortymentu Rozwój i wdrażanie asortymentu Decyzje o zmianach asortymentu Decyzje o zakończeniu sprzedaży artykułów Decyzje o nowych/innych artykułach Strategia zakupów Kontrola zaopatrzenia oraz dostępności artykułów w sklepach IKEA Koordynacja i przepływ informacji między biurami zakupu a jednostkami odpowiedzialnymi za dystrybucję

Funkcje w łańcuchu dostaw IKEA

Procesy w łańcuchu dostaw IKEA

34 biura zakupów IKEA Biuro zakupów w Polsce współpracuje z blisko 200 dostawcami z Europy, Dalekiego Wschodu i Australii. Dostawy z Polski przeważają.

Distribution Area Obszar, w którym wszystkie sklepy są zaopatrywane przez jeden do czterech magazynów położonych na tym obszarze Liczba DA = Liczba łańcuchów dostaw (elementy niepowtarzalne łańcucha: sklepy i Distribution Service, dostawcy mogą uczestniczyć w wielu łańcuchach) Np.: DA – Distribution Service: IKEA Hanim S.A. (Janki) i sklepy w Polsce, Czechach oraz na Słowacji i na Węgrzech.

TSO, czyli Biuro Zakupów (Trading Service Office) Odpowiedzialne za zakup towarów, czyli: Współpracę z dostawcami w danym regionie Wyszukiwanie nowych dostawców (nowy producent) Wdrażanie nowych artykułów Nadzór jakościowy nad kupowanymi artykułami Przepływ informacji między dostawcami a IKEA od Sweden (IoS) oraz odbiorcami artykułów IKEA

Dostawca Niskie marże, ale: duże zamówienia = duża wielkość zysku, pewność zapłaty w ciągu 30 dni, cykl życia produktu jest wydłużany (3-20 lat), pomoc IKEA w uzyskiwaniu kredytów inwestycyjnych, możliwość korzystania z systemu informatycznego IKEA, wsparcie logistyczne.

Dzięki możliwości elastycznego kształtowania systemu „hub and spokes” Samochód Kolej 19 Euro/m3 do Szwecji 9 Euro/m3 do Szwecji Szybszy przewóz Wolniejszy przewóz Niepewny Pewny 80 m3/samochód 200 m3/wagon Nieprzyjazny dla środowiska Przyjazny dla środowiska

System tradycyjny a zintegrowany łańcuch dostaw IKEA

Systemy dystrybucji IKEA

CALL OFF Ikea of Sweden co cztery tygodnie wysyła zamówienia do dostawców. Czas dostawy: CALL OFF 4+4 - 4 tygodnie CALL OFF 4+4+ - więcej niż 4 tygodnie (stały)

Model stałego punktu zamawiania

OPDC Order Point Distribution Center Zamówienia są generowane przez komputerowy system zamówień. Są generowane przez Distribution Service codziennie lub raz w tygodniu. Czas realizacji 5-15 dni

Quick Response Sklep składa zamówienie. Dostawy bezpośrednio do sklepu. Częstotliwość zamówień dzienna. Czas dostawy 5-10 dni.

Transit Tak jak QR, lecz dostawa poprzez magazyn, w którym dokonuje się przeładunku bezpośredniego.

Sklepy - Producenci System „Quick Response” System „VMI” Sklep zamawia na podstawie: danych o sprzedaży, prognoz, aktualnych zapasów, potwierdzonych zamówień, zapasów w drodze, (znanego) czasu realizacji. System „VMI” Producent wysyła na podstawie informacji ze sklepu o: dziennej sprzedaży, prognozy tygodniowej, prognozy dla dłuższego okresu, zapasów w drodze.