Lua - wprowadzenie ● lua.org – źródła, dokumentacja, podręcznik itp ● Interpreter - Lua.org->Downloads->Binaries->get a binary-> Windows->Wersja 5.2.1->Executables->

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Advertisements

PRAM.
Metody Analizy Programów Wykład 02
Podstawy programowania w VBA
Algorytmy – zapis struktur programowania
Narzędzia internetowe Paweł Rajba ttp://pawel.ii.uni.wroc.pl/
typy całkowite (całkowitoliczbowe)
dynamiczny przydział pamięci
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
OBJECT PASCAL Marzena Szałas.
Współprogramy III Ten wykład ma na celu pokazanie kolejnej ciekawej możliwości, którą oferują współprogramy. Wspólprogramy reprezentujące wyrażenia regularne.
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Bezpieczeństwo Procedury składowane Funkcje i Wyzwalacze
ZSBD PL/SQL CZĘŚĆ 3 Wykład 5 Prowadzący: dr Paweł Drozda.
INFORMATYKA Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski p. 126 I piętro (naprzeciw dziekanatu)
INFORMATYKA Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Typy standardowe Typ Boolean Typ Integer Typ Float Typ Character Operacje wejścia-wyjścia.
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
Podprogramy.
Typy złożone, case, stałe. Typ zbiorowy type typ_zb = set of typ_podstawowy; Typem podstawowym może być tylko typ porządkowy. Typem podstawowym może być
Przykład włamania do aplikacji internetowej poprzez modyfikację zapytań SQL Skrypty ASP Serwer bazy danych MS SQL Server Piotr Kuźniacki BDi.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE WYKŁAD 2
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Słowa kluczowe oraz nazwy obiektów i klas rozpoczynaj od dużej litery np. Loop, Dim, FileStream Rozpoczynaj nazwę zmiennej od małej litery stosując styl.
A ctive S erver P ages Technologia dostępu do danych.
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Pierwsze programy.
Wyrażenia w Turbo Pascalu.
Programowanie w języku Matlab
PL/SQL Zajęcia nr II PL/SQL(2) M. Rakowski - WSISiZ.
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
INTERNETOWE USŁUGI INFORMACYJNE
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcje iteracyjne
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Instrukcja warunkowa i wyboru
Użytkowanie i programowanie Matlaba
Programowanie baz danych
Informatyka MZT1 Wykład 6 Iteracje while i repeat Tablice Rekordy
Podstawy Visual Basic for Applications (cz. II)
Visual Basic for Applications Poziom podstawowy Zajęcia 2
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Ogólna struktura programu w TP
Wydział Elektroniki Kierunek: AiR Zaawansowane metody programowania Wykład 5.
Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski p. 126 I piętro (naprzeciw dziekanatu)
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
1 SBD, L.Banachowski Oprogramowanie strony serwera cz. 1 Powtórzenie wyk ł adu 6.
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Pętle – instrukcje powtórzeń
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Pakiety numeryczne Skrypty, funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Pakiety numeryczne Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Lua - funkcje Możliwość zwracania wielu wartości: function sumdiff(f,s) return f+s,f-s end a=20 b=15 s,d=sumdiff(a,b) print("Suma liczb "..a.."
Zespół Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Visual Basic w programie Microsoft Excel
Dane, zmienne, instrukcje
Instrukcja warunkowa if
Python 3 Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Lua - wprowadzenie ● lua.org – źródła, dokumentacja, podręcznik itp ● Interpreter - Lua.org->Downloads->Binaries->get a binary-> Windows->Wersja >Executables-> wybrać wersję dla odpowiedniego systemu - Lua.org->Downloads->Binaries->Lua for Windows ● Edytory/IDE: ● - dowolne np. SciTE, ZeroBrane Studio

Lua - wprowadzenie ● Case sensitive ● Słowa zarezerwowane and break do else elseif end false for function if in local nil not or repeat return then true until while ● Komentarze -jednolijkowy -- -wielolinijkowy --[[ …. ● ]]

Lua - wprowadzenie ● Wypisywanie informacji na konsole: ● print(“Hello world”) ● print('pojedyncze apostrofy też mogą tworzyć napisy') ● print(a.." razy "..b.."="..(a*b)) ● print(("Zakupiono %d produkty/ów"):format(a)) ● Wprowadzanie wartości zmiennych ● b = io.read() a = io.read("*number")

Lua – typy danych ● nil, boolean, number, string, userdata, function, thread, table ● print(type("Hello world")) --> string print(type(10.4*3)) --> number print(type(print)) --> function print(type(type)) --> function print(type(true)) --> boolean print(type(nil)) --> nil print(type(type(X))) --> string ● Zmienne nie mają predefiniowanych typów I ta sama zmienna może zawierać kolejno wartości różnych typów. ● nil jest typem z jedną wartością nil, przed przypisaniem zmienne globalne mają wartość nil, reprezentującą brak sensownej wartości, ustawiamy tez na tę wartość by taką zmienną usunąć

Lua – typy danych ● Boolean – true/false ● Number e-3 0.3e12 5e+20 ● String page=[[ Ala ma kota ● ]] print("one line \n next line \n \" in quotes \", 'in quotes'") ● konwersja liczba napis print("10" + 1) --> 11 print( ) --> 1020

Lua – typy danych ● Table (asocjacyjne) – moga być indeksowane nie tylko liczbami, ale np. napisami, czy też innymi wartościami z języka (oprócz nil) ● – nie mają rozmiaru, przyrastają dynamicznie a = {} -- create a table and store its reference in `a' k = "x" a[k] = new entry, with key="x" and value=10 a[20] = "great" -- new entry, with key=20 and value="great" print(a["x"]) --> 10 k = 20 print(a[k]) --> "great" a["x"] = a["x"] increments entry "x" print(a["x"]) --> 11 Inicjalizacja: days = {"Sunday", "Monday", "Tuesday"} a = {x=0, y=0}

Lua – typy danych ● Table - a.nazwa jest jednoznaczne z a[“nazwa”] a = {} x = "y" a[x] = put 10 in field "y" print(a[x]) --> value of field "y" print(a.x) --> nil -- value of field "x" (undefined) print(a.y) --> value of field "y" ● Iteracja a = {} for i=1,10 do a[i] = io.read() end ● for i,line in ipairs(a) do print(line) end

Lua – operatory ● Arytmetyczne +, -, *, /, - (unarny) ● Relacyjne, =, ==, ~= ● Logiczne and - zwraca wartość pierwszego argumentu, jeśli jest fałszywy, w przeciwnym przypadku – wartosc drugiego argumentu or - zwraca wartość pierwszego argumentu, jeśli nie jest fałszywy, w przeciwnym przypadku – wartosc drugiego argumentu not ● (false I nil są fałszywe, reszta - prawdziwa) max = (x > y) and x or y

Lua – zmienne lokalne / globalne x = 10 local i = 1 -- local to the chunk while i 2, 4, 6, 8, … i = i + 1 end if i > 20 then local x -- local to the "then" body x = 20 print(x + 2) else print(x) --> 10 (the global one) end print(x) --> 10 (the global one)

Lua – instrukcje ● Przypisanie x=5 a, b = 10, 2*x ● If if op == "+" then r = a + b elseif op == "-" then r = a - b elseif op == "*" then r = a*b elseif op == "/" then r = a/b else error("invalid operation") end

Lua – instrukcje ● While local i = 1 while a[i] do print(a[i]) i = i + 1 end ● Repeat repeat line = io.read() until line ~= "" print(line) ● Numeryczny for for i=10,1,-1 do print(i) end for i=1,10 do print(i) end

Lua – instrukcje ● Generyczny for for i,v in ipairs(a) do print(v) end for k in pairs(t) do print(k) end