Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Advertisements

Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Strona postępowania jako źródło dowodowe Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki.
KARA I NAGRODA W PROCESIE WYCHOWAWCZYM mgr Agata Bzdurska.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole.. Agresja Agresję definiuje się najczęściej jako świadome, zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW I KLIMAT SPOŁECZNY W POLSKICH SZKOŁACH Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Kary i nagrody w wychowaniu dziecka W dzisiejszych czasach, w których wszystko jest tak względne, trudne i skomplikowane, co może być oparciem dla dzieci?
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
STOP PRZEMOCY I AGRESJI.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Rola książki w życiu człowieka
„Po czym Bóg im błogosławił, mówiąc do nich: «Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną” Księga.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
HEJT!.
Sześciolatek w obliczu zmian
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
Jak komunikować się z dziećmi?
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE
Moje szczęście.
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Jak wspierać rodziców małych dzieci w wychowaniu bez przemocy – doświadczenia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Renata Szredzińska Warszawa, 30 listopada.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
6-LATEK W SZKOLE.
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Psychologia rodziny – o miłości, przywiązaniu, wychowaniu i konflikcie
Akcja „Stop przemocy” Wicek Butscher
Program profilaktyczno-wychowawczy
TECHNIKI (wybrane) MANIPULACYJNE Zygmunt Korzeniewski
Obowiązki obywatelskie i obywatelskie nieposłuszeństwo
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Wykonała Milena Fiedorowicz
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU

Zapis prezentacji:

Dlaczego dzieci są agresywne?

Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności agresywne polegają na postępowaniu niezgodnym z normami i zasadami współżycia w grupie i społeczeństwie.  Zachowanie się zmierzające do wyładowania niezadowolenia lub gniewu na osobach lub rzeczach; wroga, napastliwa postawa wobec kogoś (Słownik Wyrazów Obcych PWN)

Przyczyny agresji…  brak autorytetów wychowawczych,  osłabienie funkcji wychowawczej rodziców,  chaos w rodzinie, zaburzone role matki i ojca,  destrukcyjny wpływ mediów;

Rodzaje agresji…

 SŁOWNA– obrażanie, wyśmianie, straszenie, grożenie, poniżenie, dokuczanie, obrzucanie wyzwiskami, czynienie złośliwych uwag mających na celu zrobienie komuś przykrości. Jej konsekwencje to poczucie zagrożenia, odrzucenie i wyizolowanie drugiej osoby z grupy

Rodzaje agresji…  FIZYCZNA – to bezpośrednie zadawanie bólu innym osobom; uderzenie, potrącenie, kopnięcie, pobicie.

Jak postępować, aby unikać agresji?  rozsądnie kochać swoje dzieci  określić jasne, zrozumiałe relacje w domu i w szkole  określić granice dyscypliny  być konsekwentnym w przestrzeganiu wspólnie ustalonych reguł postępowania

Zasady przeciwdziałania zachowaniom agresywnym

Zasady przeciwdziałania cd…  nie stosuj kar fizycznych – nie wyeliminujesz zachowań agresywnych samemu będąc agresywnym;  nie karaj w zdenerwowaniu, stosuj jedynie karanie słowne połączone z tłumaczeniem, wyjaśnianiem, perswazją – manifestowaniem przykrości

Zasady przeciwdziałania cd…  jeżeli ukarzesz dziecko, postaraj się, aby zrozumiało sens stosowanej kary, należy mu wyjaśnić za co i dlaczego został ukarany;  karząc za zachowanie agresywne należy jednocześnie dostrzegać i nagradzać różnorodne zachowania pozytywne dziecka, zwłaszcza wszelkie przejawy życzliwości wobec innych, pomoc, dostrzeganie cudzych potrzeb;

Zasady przeciwdziałania cd…  w momentach napięcia doprowadź do wspólnego śmiechu, by utrzymać dobry klimat;  przyjmij postawę życzliwości i zrozumienia  stwórz dziecku sytuację do osiągnięcia sukcesu poprzez zaproponowanie ćwiczeń dostosowanych do jego możliwości;  utrzymuj przyjazny kontakt z rodzicami lub opiekunami dziecka;

Zasady przeciwdziałania cd…  ucz sposobów rozwiązywania problemu

Uwaga…  Dzieci czujące się bezpiecznie w swych relacjach z rodzicami są mniej agresywne i lepiej radzą sobie z emocjami.  Otoczone miłością i zainteresowaniem mają mało powodów do agresji i wrogości.  Sięgają do niej wtedy, gdy się boją, są osamotnione i pełne rozterek lub gdy mają silną potrzebę akceptacji, bądź zwrócenia na siebie uwagi. 

Uwaga cd…  Jeśli nauczą się stosowania zachowań agresywnych, jako metody na rozwiązywanie problemów, a ze strony dorosłych spotkają się z akceptacją swego zachowania, to poziom agresji prawdopodobnie u tych dzieci wzrośnie.  Maluchy, które miały do czynienia z agresją i przemocą w rodzinie, jako metodą wychowawczą, uczą się jej stosowania w relacji z innymi ludźmi.