La Jornada Mundial de la Juventud 2016 Lección Tema: ¿Qué te pasa?/ ke te pasa/ co Ci dolega?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podróżujący Pies Autorka:Magda kl.6c El Perro Viajero.
Advertisements

la pronunciación la letra el sonido - la vocal - la consonante
Kamerun Autorzy Karol Hoerner Michał Morek.
ESL Family Fun Night Noche de las Familias del Programa de ESL By Iwona Myszke Spanish Translation By Alisha DelValle Polish Translation By Iwona Myszke.
Powoli umiera ten kto nie podrόżuje, kto nie czyta, kto nie słucha muzyki, kto nie znajduje dobra w sobie.
HISZPANIA MAJ 2008 Realizacja programu COMENIUS
Projekt europejski Akt słowny od A do Z !
Tłumaczenie tekstu Pablo Neruda Literacka Nagroda Nobla 1971
HYMN „Un nuevo sol” „Naszą drogą miłość jest”
Bunt potworów Wykonanie – JARO i Jastrząb. KL. 6c. REBELION DE MONSTRUOS.
JA, JEZUS Z NAZARETU, widząc że nadchodzi moja godzina podpisuję ten dokument, ponieważ chcę podzielić się tym co posiadam z tymi, którzy są dla mnie.
Monsanto to historyczna wieś w Portugalii. Znajduje się we wschodniej części kraju w regionie Castelo Branco, na północny wschód od miasta Castelo.
„Miała baba koguta” Chanson folkolrique polonaise.
P atrick PawlowSki (Bronze : Ch. Pillet) Avis de Recherche.
Francja Mała Wenecja.
ne pas cliquer Charlie Tadeusz Balandyk ' Tadeusz Balandyk '' Qu’est-ce que j’entends ?
En février 2014 le professeur d’arts plastiques Mme Marzena Gańko a organisé au collège avec l’équipe de Comenius le concours „Je rêve de devenir... ”
1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Krzyżówka Pracuje w pogotowiu ratunkowym Lekarz „od zębów”
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Miasteczko na Dzikim Zachodzie Małe miasteczko na Dzikim Zachodzie było ciągle nękane przez bandę Joego Rewolwerowca, który najczęściej napadał na miejscowy.
CZERNIAK ZŁOŚLIWY.
Odwieczne miejsce pożywienia, miejsca na pikniki – cudowne, miejsca na spędzanie wolnego czasu, miejsca od smogu czyste, to są właśnie lasy rybnickie.
Stan Munro MIASTA Z WYKAŁACZEK Stan Munro ha pasado los últimos seis años de su vida construyendo una pequeña ciudad de palillos con los edificios y.
Czyli… kilka słów o języku hiszpańskim oraz o tym dlaczego warto uczyć się tego pięknego języka?
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Dziecięce wierszykowanie Almanach II konkursu poezji dziecięcej. Organizowanego przez Publiczne Przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach Gracze 2008.
PENAS (Código Penal) Traducción especializada del español al polaco mgr Anna Nowakowska-Głuszak.
Lasy Trzebiesławickie. Rośliny obszaru W lasach Trzebiesławickich występuje bardzo rzadka roślina, czyli wilczomlecz pstry. Przeważającą część drzew stanowią.
CHOROBY PASOŻYTNICZE SKÓRY
SELEKTYWNA ZBIÓRKA ODPADÓW czyli BURKA rady na odpady.
Wyjątkowy długopis, który dzięki unikalnej technologii wpływa na Twoją wiedzę.
HISZPANIA JOANNA JURECZKO KL.6A 2015/2016. SPIS TRE Ś CI O KRAJU HYMN STROJE TRADYCYJNE TRADYCJE: 1.CORRIDACORRIDA 2.SUN FERMINSUN FERMIN 3.LA TOMATINALA.
DO CZEGO SŁUŻĄ NARZĄDY ZMYSŁÓW?
- Nie Klikaj OPERA w PARYŻU - Opera Narodowa Paryża, znana jest również jako Opera Garnier albo Pałac Gerniera, zbudowana została w latach 1862 i 1875.
Jesteś młodym mężczyzną, młodą kobietą… … zdrowym chłopakiem … zdrową dziewczyną … cieszysz się życiem.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Pierwsza pomoc przedmedyczna. Aspekty prawne Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: „Kto człowiekowi znajdującemu się.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
T: Kafarnaum wystarczy wierzyć
La Jornada Mundial de la Joventud 2016 Lección 10 Tema- la comida.
Jako fragment Nadle ś nictwa Kaczory. Rezerwat przyrody Zielona Góra – rezerwat le ś ny o powierzchni 96,09 ha, po ł o ż ony w województwie wielkopolskim,powieci.
Mam na imię Michał, chodzę do szkoły podstawowej i mam jedenaście lat. Biegam na orientacje i jestem inteligentny. Powrót do strony głównej.
Nasza ojczyzna - wycieczka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Drogi Rowerowe w Polsce autor: Kinga Ludwiczak kl. 6c.
KONIEC pokazu KLIKNIJ NA PRZYCISK Z NUMEREM KAPLICY 26.
INTERRUPCIÓN TÁCTICAS PÚBLICAS /02 Exposición – Casa del Alumno Comisaría Mau Monleón.
(+………..)………………………………………………..
Tak naprawdę nazywa się Shakira Isabel Mebarak Ripoll
NIE DAJ SIĘ GRYPIE CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY OCHRONIĆ SIEBIE I INNYCH PRZED GRYPĄ? Stosowanie odpowiedniej higieny osobistej to najlepszy sposób ochrony.
Dlaczego warto czytać?.
VIANA DO CASTELO.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
ZDROWIE.
„Powołanie – zaproszenie od Boga do realizacji wspaniałego, pełnego życia” Elżbieta Bednarz.
Prawa Dziecka Wykonały: Sylwia Łaguniak, Lidia Kukieła, Beata Florczak.
Nowak Krzysztof KL. IV TI
Cukrzyca typu 1.
NIE DAJ SIĘ GRYPIE CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY OCHRONIĆ SIEBIE I INNYCH PRZED GRYPĄ? Stosowanie odpowiedniej higieny osobistej to najlepszy sposób ochrony.
I. Brzozowska-Gonciarz
Centrum Powiadamiania Ratunkowego W Bydgoszczy
NIE DAJ SIĘ GRYPIE CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY OCHRONIĆ SIEBIE I INNYCH PRZED GRYPĄ? Stosowanie odpowiedniej higieny osobistej to najlepszy sposób ochrony.
NIE DAJ SIĘ GRYPIE CO MOGĘ ZROBIĆ, ABY OCHRONIĆ SIEBIE I INNYCH PRZED GRYPĄ? Stosowanie odpowiedniej higieny osobistej to najlepszy sposób ochrony.
CZŁOWIEK I JEGO BUDOWA.
„Jak tylko skończę się ładować wezmę Urwisa i pójdę z nim na spacer” – pomyślał Komórkoniks, siedząc podłączony do laptopa. W tym samym czasie Urwis surfował.
Adoracja Najświętszego Sakramentu 5 lutego 2016
Zapis prezentacji:

La Jornada Mundial de la Juventud 2016 Lección Tema: ¿Qué te pasa?/ ke te pasa/ co Ci dolega?

Sufrir/tener una lesión- być kontuzjowanym Grave/ leve- poważnie/lekko Hacerse un esguince- zwichnięcie Salir un bulto/ un cardenal/un moretón/un chichón- śiniak/ nabić guza Tener que coser una herida/ dar puntos en una herida- trzeba zszyć ranę sentir náuseas- mdłości /czuć się słabo tener diarrea- mieć biegunkę vomitar- wymiotować me dan ganas de vomitar- chce mi się wymiotować tengo fiebre- mam gorączkę

verbos Necesitar – potrzebować Usar- używać Tener que- musieć Np. tengo que hacer la cama –muszę pościelić łóżko

vocabulario el algodón/ La venda- bandaż El apósito/ la vendaje- opatrunek El médico/ doctor – lekarz el antibiótico el desinfectante – p.do dezynfekcji las gotas desinfectantes –krople do dezynfekcji Curar una herida-opatrywać ranę Las tijeras- nożyczki La tableta/la pastilla- tabletka El tampón- tampon La compresa- podpaska La compresa- kompres

el jarabe – syrop la pomada –maść las vitaminas el enfermo - chory la farmacia

EN LA CONSULTA ¿Qué te pasa? Me duele(n)…- boli mnie… ¿Qué sintomas tienes? Tengo fiebre/ tos/ dolor de dientes.mam gorączkę/ kaszel/ ból zębów ¿Dónde te duele? – gdzie cię boli? Tengo un dolor muy fuerte en... / bardzo boli mnie w.. Debes/ tienes que tomar... -Musisz … ¿Qué debo hacer?- co mam zrobić?

Doler-boleć Odmienia się jak gustar Doler jest nieregularny o> ue

Doler A mí me A ti teduele/-duelen A él/ella/usted le A nosotros/-as nos A vosotros/-as os duele/-duelen A ellos/ellas – Ustedes les

LA CABEZA la cara = el rostro - twarz el ojo- oko la nariz-nos la boca- buzia el labio- warga la oreja- ucho el diente- ząb la garganta- gardło la lengua- język la frente- czoło el pelo- włosy

me duele el estómago y la garganta Me duelen los pes Me duele la cabeza y tengo fiebre