JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Advertisements

Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
E-KODEKS NASZEGO GIMNAZJUM KLASA II D. 1. Komunikujemy się z wychowawcą drogą mailową. Możliwość dowiedzenia się o najważniejszych klasowych datach, wygodne.
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Skuteczne wychowanie. Wychowanie dzieci może być najwspanialszą i najbardziej satysfakcjonującą pracą w naszym życiu. Jednak kiedy przychodzi do dyscypliny,
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
Praca metodą projektu edukacyjnego
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Jak wychować optymistę?
Zachowania niepożądane
Podstawowe umiejętności wychowawcze - szkoła Ilona Mrowiec
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Pytania dla widzów.
Sekty.
Przemoc i agresja wśród dzieci
Dyrektor w zreformowanej szkole
Bezpieczeństwo w SiECi
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
przypadku prześladowania
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
10 wskazówek do pracy z dzieckiem, rozpoczynającym naukę w szkole.
 Uważam, że powinny się zmienić stosunki między niektórymi dziećmi i rodzicami. Jeżeli jakieś dziecko coś "zbroi" lub dostanie jakąś złą ocenę, czy też.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Agresja u dzieci w wieku przedszkolnym.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
BEZPIECZNE FERIE 2015 Zapewne wszyscy chcemy przeżyć ferie zimowe i wrócić do szkoły szesnastego lutego. Ta prezentacja powstała na celu poinformowania.
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Zenek podczas spotkań z kolegami korzysta z „wolności” i nie odmawia, gdy jest częstowany alkoholem. Do jakich konsekwencji może prowadzić taka postawa?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
Szkoła bez przemocy.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
M ETODA C AROLE S UTTON.. P ODSTAWY TEORETYCZNE - Jakie założenia co do natury człowieka - przyjmuje ? - Dzięki czemu rozwija się człowiek? - Jakie mogą.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jest zaburzeniem neurorozwojowym o zróżnicowanej etiologii, choć dokładna przyczyna nadal pozostaje.
MODUŁ 2 TEMAT 1 POZIOM 1 Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
Kobieta idzie spać.... Rodzice oglądali telewizje i mama powiedziała: "Jest już późno, jestem zmęczona, pójdę spać". Poszła do kuchni zrobić kanapki dla.
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Wiem, jak się należy zachować
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
To jest Marcin. Marcin dużo rozmawia z kolegami na przerwach
Prezentacja o książce ''Matylda''
„Ławeczki Korytarzowe”
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Obserwacja wybranych uczniów
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Kobieta idzie spać....
CO ZROBIĆ, GDY DZIECI SIĘ KŁÓCĄ?
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli

Wysyłaj jasne komunikaty werbalne: -komunikat przekazywany dziecku powinien dotyczyć zachowania: tak: „Przestań zaczepiać Jasia" nie: "Jesteś łobuzem, bo zaczepiasz Jasia"

Bądź konkretny i bezpośredni: -komunikat powinien informować dziecko o tym, czego od niego oczekujesz: tak: "podnieś papier i wrzuć do kosza" nie: "jesteś nieporządny"

Mów normalnym głosem: komunikat powinien być przekazywany normalnym, spokojnym głosem, nie należy krzyczeć, podnosić głosu, ton ma świadczyć, że kontrolujemy sytuację

Dokładnie określaj konsekwencje: -jeżeli dziecko nie trzymało się dotąd konsekwentnie określonych zasad, w komunikacie powinny być określone konsekwencje nieposłuszeństwa (adekwatne do czynu): " nie baw się lusterkiem, bo ci je zabiorę i oddam po lekcjach"

Popieraj słowa działaniem: przykłady skutecznych komunikatów werbalnych (stałe granice): -Wchodź do klasy zaraz po dzwonku - albo: -Zanim wyjdziesz z klasy pozbieraj swoje rzeczy do plecaka (do bałaganiarzy, którzy wiecznie wszystko gubią) albo: -Możesz bawić się zabawką we właściwy sposób albo ją będę musiała schować -Natychmiast przestań bić kolegę przykłady skutecznych komunikatów zawartych w działaniu: -Do końca tygodnia będziesz musiał zostawać dłużej w szkole (np.- tyle, ile spóźniłeś się na lekcje). Jeśli nie będziesz się spóźniać, znów będziesz mógł wychodzić ze szkoły zaraz po lekcjach. -Nie wyjdziesz na przerwę, dopóki nie poskładasz swoich rzeczy -Zabranie zabawki, którą dziecko nie chce się bawić we właściwy sposób -Wprowadzenie konsekwencji w formie " przerwy" (patrz -"Techniki wprowadzania konsekwencji")

TECHNIKI WPROWADZANIA KONSEKWENCJI Procedura upewniania się Stosujemy, jeżeli mamy wątpliwości, czy nasz komunikat na pewno został usłyszany i zrozumiany. Jeżeli otrzymamy twierdzącą odpowiedź, ale nie potwierdzoną działaniem ze strony dziecka wprowadzamy zapowiedzianą konsekwencję - np.: nasze dziecko "zamieniło" ulubionego misia w piłkę i rzuca nim po pokoju udając koszykarza - wysyłamy komunikat, dziecko nie reaguje - po upewnieniu się, czy nas zrozumiało -też nie przestaje - zabieramy zabawkę.

TECHNIKI WPROWADZANIA KONSEKWENCJI Technika przecięcia Jeżeli dziecko próbuje wciągnąć nas w spór, targowanie się lub odmawia współpracy, możemy powiedzieć : "Czas na dyskusje się skończył. Możesz zrobić to, o co cię prosiłam albo pójdziesz do swojego pokoju na 5 minut przygotowując się do tego". ("wyjdziesz z klasy na 5 minut i będziesz stał pod drzwiami przygotowując się do tego". (drzwi zostawiamy otwarte)

TECHNIKI WPROWADZANIA KONSEKWENCJI Technika ochłonięcia (kiedy obie strony są zdenerwowane) "Jesteś zdenerwowany - porozmawiamy za 5 minut - możesz ochłonąć w swoim pokoju lub w kuchni (za drzwiami klasy lub w gabinecie dyrektora) - co wolisz? Wrócisz, jak Cię poproszę