10 czerwca 2016 r.. Alokacja: 51 601 360,54 PLN Minimalny poziom wkładu własnego: 10% Charakter konkursu: zamknięty Nabór wniosków: 30 maja 2016 r. -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Advertisements

1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
1 E.1 Projekty współpracy ponadnarodowej wdrażane w trybie konkursowym - Poddziałanie Numer konkursu: E.1.1 Planowany termin ogłoszenia konkursu:
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.4/11 Szczecin, 12 lipca 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy - kształcenie.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy - kształcenie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Koncepcja wsparcia szkolnictwa zawodowego w ramach RPO WiM w latach Ostróda, 14 września 2015 r.
1 marca 2016 r..  Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
30 marca 2016 r..  Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Doświadczenia pierwszych naborów RPO WiM ogłaszanych przez Wojewódzki Urząd Pracy Planowane nabory i cele na bieżący rok Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Zdzisław.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Kształcenie dualne.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
konkursu nr RPSL IZ /16 w ramach RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

10 czerwca 2016 r.

Alokacja: ,54 PLN Minimalny poziom wkładu własnego: 10% Charakter konkursu: zamknięty Nabór wniosków: 30 maja 2016 r lipca 2016 r. Nie określono: - minimalnej i maksymalnej wartości projektu - maksymalnej liczby składanych wniosków przez tego samego Wnioskodawcę ZAŁOŻENIA KONKURSU

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe Sposób składania wniosku: w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu LSI MAKS (maks2.warmia.mazury.pl), w wersji papierowej (1 egzemplarz wydrukowany za pośrednictwem ww. systemu) Wnioski w wersji papierowej będą przyjmowane w Departamencie Europejskiego Funduszu Społecznego, adres: ul. E. Plater 1, II piętro, (Punkt przyjmowania wniosków- pokój 313). Wnioski o dofinansowanie projektów można składać osobiście oraz nadsyłać pocztą lub przesyłką kurierską.

Wrzesień 2016 Weryfikacja wymogów formalnych Wrzesień 2016 Ocena formalna Ocena merytoryczna Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (1 typ) Podpisanie umowy o dofinansowanie Grudzień 2016 Styczeń 2017

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (1 typ) Zwiększenie zatrudnialności uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, w szczególności poprzez poprawę jakości kształcenia zawodowego. Cel szczegółowy Programy współpracy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z otoczeniem społeczno-gospodarczym (wyłącznie Model I, Model II) 1 typ projektów

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (1 typ) wszystkie podmioty, które spełniają kryteria określone w Regulaminie konkursu, z wyłączeniem osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz podmiotów zgodnie ze Strategią ZIT bis Elbląg Obszar ZIT bis Elbląg tworzą następujące gminy: Miasto Elbląg, Gmina Elbląg, Gmina Tolkmicko, Gmina Milejewo, Gmina Młynary oraz Powiat Elbląski (w obszarze gmin: Gminy Elbląg, Gminy Tolkmicko, Gminy Milejewo, Gminy Młynary). Wnioskodawca

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (1 typ) uczniowie, słuchacze, nauczyciele i kadra wspierająca i organizująca proces nauczania szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe (w tym instruktorzy praktycznej nauki zawodu), otoczenie społeczno-gospodarcze Odbiorcy wsparcia

1 Diagnoza przygotowana i przeprowadzona przez szkołę/placówkę oświaty lub inny podmiot prowadzący działalność o charakterze edukacyjnym lub badawczym - zatwierdzona przez organ prowadzący. UWAGA! Dane z diagnozy elementem wniosku o dofinansowanie 2 Porozumienie zawarte pomiędzy szkołą/placówką kształcenia zawodowego a pracodawcą/przedsiębiorcą, którego zakres prowadzonej działalności jest zgodny z profilem kształcenia wspieranym w ramach projektu 3 Wybór właściwego Modelu Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (1 typ) Podstawa realizacji wsparcia - jak wybrać właściwy Model

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (1 typ) UWAGA ! Wnioskodawca w treści wniosku o dofinansowanie zobowiązany jest do przedstawienia konkretnych danych wynikających z diagnozy (zatwierdzonej przez organ prowadzący), w celu weryfikacji zgodności zakresu zaproponowanego w projekcie wsparcia z potrzebami zidentyfikowanymi w ww. diagnozie. Wnioskodawca zobowiązany będzie do przedstawienia w trakcie procesu negocjacji diagnozy zatwierdzonej przez organ prowadzący W przypadku zakupu sprzętu i/lub materiałów dydaktycznych Wnioskodawca zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji posiadanego wyposażenia/doposażenia, co oświadcza w części VII wniosku

Model I – obligatoryjne działania zapewniające pełną ścieżkę wsparcia każdego ucznia 1 Zapotrzebowanie pracodawców/przedsiębiorców na uczniów o odpowiednich umiejętnościach/kwalifikacjach, które zostaną wykorzystane podczas stażu/praktyki 2 Diagnoza ucznia pod kątem uzupełnienia jego kwalifikacji i umiejętności zawodowych oraz kompetencji miękkich ułatwiających wejście na rynek pracy / kontynuację nauki 3 Wyposażenie ucznia w dodatkowe kwalifikacje/umiejętności zawodowe oraz w miękkie kompetencje pracownicze w ramach kursów/szkoleń wybranych w porozumieniu z pracodawcami 4 Realizacja stażu/praktyki w rzeczywistych warunkach pracy Możliwość tworzenia klas patronackich i/lub realizacji kursów przygotowawczych na studia we współpracy ze szkołami wyższymi (w ramach porozumienia zawartego między szkołą a pracodawcą/przedsiębiorcą)

MODEL II – obligatoryjne działania zapewniające pełną ścieżkę wsparcia każdego ucznia + wsparcie nauczycieli (w ramach porozumienia zawartego między szkołą a pracodawcą/ przedsiębiorcą) Możliwość tworzenia klas patronackich i/lub realizacji kursów przygotowawczych na studia we współpracy ze szkołami wyższymi 1 Obligatoryjne elementy I Modelu 2 wsparcie na rzecz doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, w tym obligatoryjnie staże lub praktyki dla nauczycieli w przedsiębiorstwach.

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe (1 typ) W ramach przedmiotowego konkursu nie ma możliwości finansowania staży/praktyk zagranicznych dla uczniów/słuchaczy oraz dla kadry kształcenia zawodowego. Takie działania realizowane są bowiem w ramach PO WER - Działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej na zasadach określonych dla Programu Erasmus +

Kursy/szkolenia dla uczniów/słuchaczy:  realizowane zgodnie z § 3 Rozporządzenia MEN w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych  nabyciu przez uczniów kwalifikacji/umiejętności zawodowych pożądanych na rynku pracy może towarzyszyć wsparcie ukierunkowane na rozwój miękkich kompetencji pracowniczych Poddziałanie (1 typ) Wsparcie uczniów/słuchaczy - Model I, Model II

Poddziałanie (1 typ) Praktyki zawodowe organizuje się dla uczniów zasadniczych szkół zawodowych Staże zawodowe organizowane w ramach kształcenia zawodowego praktycznego dotyczą uczniów techników i szkół policealnych, w których kształcenie zawodowe praktyczne nie jest realizowane u pracodawców lub przedsiębiorców ze względu na brak możliwości sfinansowania kosztów takiego kształcenia Staże zawodowe wykraczające poza zakres kształcenia zawodowego praktycznego organizuje się dla uczniów techników i szkół policealnych w celu zwiększenia wymiaru praktyk zawodowych objętych podstawą programową nauczania danego zawodu Założenia realizacji praktyk/staży dla uczniów/słuchaczy - Model I, Model II

Staże/praktyki dla uczniów/słuchaczy: okres realizacji stażu/praktyki - minimum 150 h i nie więcej niż 970 h opracowanie programu stażu/praktyki przez nauczyciela oraz dyrektora szkoły we współpracy z podmiotem przyjmującym uczniów na praktykę/staż konieczność zawarcia umowy pomiędzy stronami zaangażowanymi w realizację praktyki zawodowej lub stażu zawodowego koszt związany z odbywaniem praktyki/stażu w wysokości nieprzekraczającej 5000 zł na 1 osobę odbywającą praktykę/staż na etapie przygotowań do realizacji programu praktyki/stażu są wyznaczani opiekunowie praktykantów/stażystów na jednego opiekuna praktyki/stażu nie może przypadać jednocześnie więcej niż 6 praktykantów/stażystów Poddziałanie (1 typ) Wsparcie uczniów/słuchaczy - Model I, Model II

Poddziałanie (1 typ) Wsparcie nauczycieli kształcenia zawodowego - Model II Formy wsparcia nauczycieli: kursy kwalifikacyjne lub szkolenia doskonalące w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotów zawodowych albo obejmujących zakresem tematykę związaną z nauczanym zawodem programy walidacji i certyfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych w pracy dydaktycznej nadawanie uprawnień egzaminatora w zawodzie instruktorom praktycznej nauki zawodu obligatoryjnie staże lub praktyki dla nauczycieli w przedsiębiorstwach

Poddziałanie (1 typ) Wsparcie nauczycieli kształcenia zawodowego - Model II zakres doskonalenia nauczycieli zgodny z potrzebami wynikającymi z planu rozwoju szkoły (diagnoza) realizacja wsparcia nauczycieli powinna być prowadzona z wykorzystaniem doświadczenia działających na poziomie wojewódzkim i lokalnym placówek doskonalenia nauczycieli program realizacji praktyk/staży nauczycieli kształcenia zawodowego powinien być opracowany zgodnie z podstawą programową kształcenia w zawodach obligatoryjne praktyki/staże dla nauczycieli kształcenia zawodowego powinny trwać minimum 40 godzin (w okresie nie krótszym niż 2 tygodnie)

Poddziałanie (1 typ) Wsparcie nauczycieli kształcenia zawodowego - Model II studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne lub szkolenia powinny umożliwiać uzyskanie przygotowania pedagogicznego lub kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela teoretycznych przedmiotów zawodowych lub praktycznej nauki zawodu zgodnie z przepisami w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli studia podyplomowe powinny spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ws. standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Poddziałanie (1 typ ) Limity i ograniczenia diagnoza przeprowadzona przez szkołę zatwierdzona przez organ prowadzący działania projektowe finansowane z EFS wyłącznie jako uzupełnienie dotychczas realizowanych działań szkoły Warunek brzegowy zagwarantowanie trwałości inwestycji z EFS

Poddziałanie (1 typ) Wskaźniki produktu: 1.Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie 2.Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawców 3.Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w programie w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego 4.Liczba osób uczestniczących w pozaszkolnych formach kształcenia w programie Wskaźniki rezultatu bezpośredniego: 1.Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu 2.Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS

Poddziałanie (1 typ) Uwzględniając specyfikę I typu projektu Wnioskodawca ma obowiązek wpisania wskaźnika własnego specyficznego: Liczba osób, które zakończyły udział w stażach/ praktykach u pracodawcy (wskaźnik produktu), Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje w ramach pozaszkolnych form kształcenia (wskaźnik rezultatu bezpośredniego). Wskaźniki własne (specyficzne dla projektu): są określane wówczas, kiedy wskaźniki narzucone przez IZ nie dają możliwości pełnego monitorowania zakresu wsparcia oferowanego w projekcie.

Wskaźniki horyzontalne: (jeśli Wnioskodawca go realizuje i jest adekwatny do przedmiotu projektu) Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami; Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami; Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych. Poddziałanie (1 typ)

Kryteria specyficzne obligatoryjne 1/3 Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, że szkoła/placówka prowadząca kształcenie zawodowe zawarła porozumienie z pracodawcą/przedsiębiorcą lub grupą pracodawców/przedsiębiorców, którego/których zakres prowadzonej działalności jest zgodny z profilem/profilami kształcenia wspieranym/wspieranymi w ramach projektu wraz z deklaracją, że pracodawca/przedsiębiorca uczestniczył w konstruowaniu założeń projektu. UWAGA! Kryterium zostanie uznane za spełnione w przypadku uwzględnienia w treści wniosku obu informacji łącznie. Zakres i warunki porozumienia muszą być zgodne ze specyfiką wsparcia danego Modelu. Model I, Model II

Kryteria specyficzne obligatoryjne 2/3 Projekty związane z zakupem infrastruktury (w ramach cross- financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeśli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS. Model I, Model II Projekty związane z zakupem sprzętu (w ramach środków trwałych) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie jeśli po zakończeniu realizacji projektu będą przekazane szkołom/ placówkom prowadzącym kształcenie zawodowe na ich działalność statutową. Model I, Model II

Kryteria specyficzne obligatoryjne 3/3 Wnioskodawca w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) na terenie województwa warmińsko – mazurskiego. Model I, Model II

Kryteria specyficzne fakultatywne 1/2 Realizacja projektów, w których pracodawcy partycypują finansowo w wymiarze co najmniej 5 % w kosztach organizacji i prowadzenia praktyki zawodowej lub stażu zawodowego- 5 pkt Model I, Model II Projekt zakłada objęcie wsparciem minimum 70 % uczniów/słuchaczy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, którzy w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie ukończyli 18 rok życia– 10 pkt Model II, Model II

Kryteria specyficzne fakultatywne 2/2 Projekt zakłada współpracę szkoły/placówki prowadzącej kształcenie zawodowe z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego (pracodawcami/organizacjami pracodawców, przedsiębiorcami/ organizacjami przedsiębiorców, instytucjami rynku pracy/uczelniami wyższymi)- 1-3 pkt Model I, Model II Realizacja projektu odbywa się z wykorzystaniem narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych zrealizowanych w latach w ramach PO KL – 3 pkt Model I, Model II

 W przypadku projektów o wartości wkładu publicznego równej lub niższej niż EURO rozliczenie całości kosztów za pomocą kwot ryczałtowych jest obligatoryjne UWAGA ! W przedmiotowym konkursie IZ RPO WiM nie dopuszcza możliwości zastosowania stawek jednostkowych Uproszczone metody rozliczania wydatków – zmiana w stosunku do konkursu z 2015 r.

Środki trwałe: bezpośrednio powiązane z przedmiotem projektu (np. wózek dwukołowy, mieszadło elektryczne), wykorzystywane w celu wspomagania procesu wdrażania projektu (np. rzutnik na szkolenia) Cross-financing: zakup nieruchomości, zakup infrastruktury (elementy nieprzenośne, na stałe przytwierdzone do nieruchomości, np. wykonanie podjazdu do budynku, zainstalowanie windy w budynku), dostosowanie lub adaptacja (prace remontowo-wykończeniowe) budynków i pomieszczeń. Środki trwałe - cross-financing (dwie odrębne kategorie) Poddziałanie (1 typ )

LIMIT ŚRODKÓW TRWAŁYCH I CROSS-FINANCINGU Poddziałanie (1 typ) Model projektu Limit cross-financingu Limit środków trwałych + cross-financingu I i II do 8,5 % wartości projektudo 10% wartości projektu

Poddziałanie (1 typ) Koszty wsparcia szkoleniowego/kursowego Koszty walidacji i certyfikacji nabytych umiejętności i kwalifikacji Koszty związane z realizacją praktyk/staży zawodowych Koszty bezpośrednie Koszty związane z funkcjonowaniem Beneficjanta w zakresie związanym z projektem Koszty informacji/promocji projektu Koszty zarządzania projektem Koszty rekrutacji Koszty zabezpieczenia bankowego Koszty pośrednie Rozliczane jedynie ryczałtem

Harmonogram konkursów Harmonogram konkursów dla Działania 2.4 Poddziałanie typ projektów Programy współpracy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z otoczeniem społeczno-gospodarczym (III Model) Nabór wniosków - październik 2016

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Olsztynie ul. Głowackiego 17, Olsztyn Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30 Informacje dotyczące konkursów Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Elblągu ul. Zacisze 18, Elbląg Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30 Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku ul. Kajki 10, Ełk Telefony do konsultantów: godziny pracy punktu: poniedziałek 8: :00 wtorek - piątek 7: :30

Dziękuję za uwagę