Formy pomocy dziecku krzywdzonemu. Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

Przeciwdziałanie przemocy domowej
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W KONINIE
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Obcy na ulicy i w sieci.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Niesienie pomocy osobom uwikłanym w przemoc domową Centrum Ochrony Dziecka i Rodziny PSPiA KLANZA Oddział Białostocki.
prof. dr hab. Mariusz Jędrzejko z zespołem
Informator dla osób doznających przemocy w Gminie Łużna. Łużna 2012 r.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praca a środowisko rodzinne Joanna Gorczyńska.
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
6 kroków do porozumienia
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
„Słowa ranią przez całe życie”
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
DZIECKO I JEGO PRAWA Temat:” NASZE MAŁE WOJNY, CZYLI RZECZ O KONFLIKCIE I SPOSOBIE WYRAŻANIA GNIEWU”
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Pytania dla widzów.
Przemoc i agresja wśród dzieci
Ogólnopolskie Porozumienie Osób i Organizacji Pomagających Ofiarom Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Strategie rozwiązywania konfliktów
Ankieta na temat agresji w szkole
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
Studium przypadku. Rodzina składa się z sześciu osób - pana i pani oraz 4 dzieci (2 dorosłych, które są na etapie usamodzielniania się i 2 małoletnich.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
Patrycjusz Nowakowski Praktyka pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie z perspektyw członka Zespołu Interdyscyplinarnego i grupy roboczej.
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2002 statystyki Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 69 tys.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
10 lat działań na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy Policji Jachranka, 14 grudnia 2015 r.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
The Leader in Me.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Mediacje rówieśnicze „Kiedy pozwolę sobie zrozumieć drugą osobę, zrozumienie może mnie zmienić” Carl R. Rogers.
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
Co to jest Zespół Interdyscyplinarny?
Wizyta studyjna w Berlinie
Telefony Zaufania dla dzieci
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zespół Stowarzyszenia NL
Renata Durda Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi
Zapis prezentacji:

Formy pomocy dziecku krzywdzonemu. Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”

 Słuchaj uważnie relacji dziecka, zaakceptuj wszystkie uczucia, okaż swoje zrozumienie  Stosuj pytania otwierające :„ Proszę mi opisać, jak to się stało?”.  Zapewnij że jesteś tu by pomóc  Wyraźnie nazwij przemocą to co je spotkało.  Powiedz i okaż, że przemoc uznajemy za poważny problem.  Podkreśl, że przemocy nic nie usprawiedliwia (dziecko jest nie winne).

Nie należy:  Podważać wiarygodności dziecka.  Okazywać zniecierpliwienia, złości.  Obciążać dziecko odpowiedzialnością.  Stawać po stronie sprawcy.  Obarczać odpowiedzialnością za to co się stanie ze sprawcą po ujawnieniu przemocy.  Okazywać złość, krytykować sprawcę-może to spowodować, że ofiara zacznie go bronić i atakować pomagającego

 Traktowanie przemocy jako konfliktu (równe siły)  Proponowanie pogodzenia się, spokojnej rozmowy, mediacji- wspólnego spotkania  Wzmacnianie uległości  Poszukiwanie rozwiązań „jak mu dogodzić, co zrobić, żeby go nie denerwować itp..”  Proponowanie pomocy nieadekwatnej w stosunku do potrzeb dziecka (np. terapii w sytuacji, gdy nie ma gdzie nocować)  Podjęcie terapii (bez działań powstrzymujących przemoc)

Procedura pomocy dziecku krzywdzonemu opracowana w ramach programu „Bezpieczna Rodzina – Bezpieczny Gdańsk”

Zespół interdyscyplinarny w systemie pomocy dziecku. Dobre Praktyki. Lokalny System Pomocy Dziecku i Rodzinie w Jaworznie

Piotr Miśkiewicz Fundacja „VENTI”