„Lech” Pierwszy polski motocykl Opracowała: Marcelina Gola kl. 3 c.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kawasaki VN2000.
Advertisements

I ich znaczenie dla naszego środowiska
Historia i modele motocyklu WSK’a
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
BUDOWA ROWERU Rower składa się z ponad 500 części, które wchodzą w skład tzw. zespołów, które z kolei tworzą układy konstrukcyjne roweru.
HISTORIA MOTORYZACJII
Samobieżny pojazd poszukiwawczy sterowany komputerowo. Mączka Paweł Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007 Promotor mgr inż. Dariusz Olczyk.
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
Projektor i sposób jego podłączenia
Historia pewnej kobiety
pod opieką p. Marzeny Grajcar
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
Motoryzacja - historia i rozwój.
Rower – historia, budowa, konserwacja
Budowa motoroweru.
W jakim kierunku rozwija się motoryzacja?
ASPECT 10 DISC ASPECT 20 DISC ASPECT 30 ASPECT 45 DISC ASPECT 40 ASPECT 55 DISC INTRO PAGE KONIEC ASPECT 50 ASPECT 60 filozofia Aspect, szerokiego zastosowania.
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Płatnerstwo {kolczuga}
Coś dla miłośników crossów. Opracował: Piotr Romaniak
Moją pasją są samochody
Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego
II zasad termodynamiki
Mechanik Pojazdów Samochodowych
BAZA MASZYNOWA DANEX PRODUKCJA ZIELONEK
Historia i typy rowerów
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
,,Polskie motory XX wieku”
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Wychowawca: Agnieszka Łazarczyk
Cacko w skrzyni? 1.
Jedno ślady. Jedno ślady Honda CBR 900 ccm Liczba cylindrów-4 Liczba zaworów na cylinder-4 Pojemność-918cc Moc-130 KM przy rpm Moment obrot-92.
Restricted © Siemens AG 2015 All rights reserved. Page 1 Sprężarki tłokowe Dresser- Rand. Model khp ISO Sprężarki szybkoobrotowe ISO Sprężarki.
HISTORIA ROWERU.
Historia samochodu.
Historia samochodu Źródło informacji: pl.wikipedia.org
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta poprzez telefon.
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
PRODUCENT WIĄZEK KABLOWYCH
Szanowni Państwo. Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszą ofertą dotyczącą Nowych Motocykli na sezon 2016 w Moto Hangar. Nadchodzi wiosna czas pomyśleć.
Wynalazcy, którzy zrewolucjonizowali świat w dziedzinie motoryzacji.
Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka.
LECH Z OPALENICY HISTORIA I TERA Ź NIEJSZO ŚĆ. TABLICA INFORMACYJNA PRZY WJEŹDZIE DO MIASTA.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
MOTOCYKL LECH. Producent - Wacław Sawicki i Spółka, Opalenica Wielkopolska. Projekt motocykla gotowy był już w 1928 roku, a prototypowe egzemplarze.
Rama rowerowa to podstawowa część roweru, tworząca jego podstawowy szkielet. Do ramy przymocowane są wszystkie pozostałe części rowerowe.
Mileną Radecką.  Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy, by do naszej szkoły zawitał taki gość jak Pani Milena Radecka. W ramach zachęty przygotowaliśmy.
Klub ” Lech” z Opalenicy Krótko o nim: siedzibą Klubu jest miasto Opalenica, klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków, do prowadzenia.
Paletyzatory i depaletyzatory
ROWER Rower – pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim kierującej za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. Pierwotnie nosił.
Mikrus Powstał szybko, wraz z gomułkowską odwilżą 1956 roku Był pierwszą próbą zbudowania popularnego samochodu dla przeciętnego Polaka Produkcja 1728.
Klub „Lech” Wywiad Z panem Tomaszem Andrzejewskim.
Motocykl „Lech” jako element historii Opalenicy. Motocykl „Lech”
Nasze miasto takie było…. Żeby poznać historię naszego miasta wybraliśmy się do Muzeum Historii Kielc.
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
Prawo jazdy.
Figury geometryczne.
HISTORIA MOTORYZACJI.
Wiązania (joints) Malwina Łagód.
CARLA 180 ROWER ELEKTRYCZNY
Prezentacja średniego samochodu specjalnego pożarniczego, ratowniczo-gaśniczego na podwoziu z napędem 4x4 dla OSP Kuźnia Raciborska.
 By ł produkowany w latach w zak ł adach Ursus w Warszawie  Jest nast ę pc ą Ursua C-328  Poprzednikiem jest Ursus C-355  Jego wersj ą „Poliftow.
MOTORYZACJA. SUZUKI GSX 1000r Silnik rzędowy Układ i liczba cylindrów rzędowy, cylindrów: 4 Średnica cylindra 74,5 mm Skok tloka 57,3 mm Pojemność skokowa.
Auta i Motory.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

„Lech” Pierwszy polski motocykl Opracowała: Marcelina Gola kl. 3 c

W poszukiwaniu pierwszego polskiego motocykla Dziś mało kto wie, jak wyglądał Lech - pierwszy polski motocykl, produkowany w Opalenicy. Nie można było znaleźć dobrego zdjęcia tego pojazdu. Aż do teraz: Paweł Berdyszak z Opalenicy odnalazł fotografię Lecha. - Zawsze tylko jakieś koło albo inny detal, a nigdy cały - narzeka pan Paweł. - A ja uparłem się, że znajdę jego zdjęcie! Pan Paweł fascynuje się techniką, a mieszka w Opalenicy. - Nic więc dziwnego, że odnalezienie zdjęcia Lecha stało się moją pasją - śmieje się. Od lat przeglądał archiwa, roczniki przedwojennych gazet, internet. Chodził nawet po domach, by pytać o Lecha-Ludzie byli bardzo zdziwieni, bo nie tak łatwo zrozumie czyjąś pasję – przekonuje.

Dane techniczne- model 1929 Silnik - dwucylindrowy w układzie widlastym, czterosuwowy, dolnozaworowy, napędzał koło tylne za pomocą łańcucha Średnica cylindra x skok tłoka/pojemność skokowa - 64 x 78 mm/500 cm3 Moc - 5 KM (3,7 kW) Skrzynia biegów - o 3 przełożeniach, sterowana ręcznie Zapłon - iskrownikowy Rama - rurowa, pojedyncza, dwie belki górne: nad - i podzbiornikowa Zawieszenie przednie - widelec trapezowy, resorowany 2 sprężynami płaskimi, z amortyzatorem skoku Zawieszenie tylne - sztywne Hamulce mechaniczne - ręczny i nożny na tylne koło (taśmowy i szczękowy) Prędkość maksymalna - około 75 km/h Okres produkcji

Krótka Historia „Lecha” Po roku przygotowań 1 stycznia 1929 roku w Opalenicy przy ul. Poznańskiej nr 38 (miejsce dzisiejszego Banku PKO BP. S.A.) Władysław Zalewski (reemigrant ze Stanów Zjednoczonych) oraz opaleniczanin Józef Braniewicz utworzyli Pierwszą w Polsce Fabrykę Motocykli, której produkt otrzymał symboliczną nazwę „LECH”.

„Lech” „Lech” z Opalenicy

Klub „OPALENICA 1929 Lech” Warunki wstąpienia do klubu 1. Musisz posiadać rekomendację co najmniej jednego członka klubu. 2. Złożyć pisemną deklarację członkostwa. Do pobrania 3. Pełna akceptacja statutu Klubu 4. Pełne zaangażowanie w realizację zadań klubu.

Koszulki Klubowe

Wjazd do Opalenicy

Rekonstrukcja „Lecha” Rekonstrukcja na placu J. Piłsudskiego

KONIEC źródła: i wiele innych KONIEC źródła: i wiele innychwww.Wikipedia.plwww.lech.plwww.Wikipedia.plwww.lech.pl