1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012
2 KIM JESTEŚMY… GRUPA KOFOLA jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych w Europie Środkowej. Grupa prowadzi działalność w Czechach, na Słowacji, w Polsce i w Rosji. W swoich siedmiu zakładach produkcyjnych, z których dwa są w Czechach, jeden na Slowacji, trzy w Polsce i jeden w Rosji, Grupa Kofola zatrudnia w sumie ponad pracowników. W Czechach i na Słowacji Kofola ma bardzo silną pozycję w kanale HORECA.
3 MARKI GRUPY KOFOLA 3rd place 2nd place 7th place
4 Schemat Łańcucha Dostaw ZAKUPY MAGAZYN SUROWCÓW PRODUKCJA MAGAZYN WYROBÓW ZAOPATRZENIE DOSTAWCYDOSTAWCY ODBIORCYODBIORCY PRODUKCJADYSTRYBUCJA TRANSPORT ŁAŃCUCH DOSTAW OBSŁUGA KLIENTA
5 Logistyka a Łańcucha Wartości Sprzedaż & Marketing LogistykaProdukcjaZakupy Dział Logistyki odpowiada tylko za część łańcucha wartości dostarczanego odbiorcą.
6 Sieć dystrybucyjna Magazyny zakładowe palet Przewozy międzymagazynowe Przewozy dystrybucyjne Dedykowany pracownik do obsługi zamówień
7 Proces Obsługi Klienta Obsługa zamówienia przyjęcie zamówienia rejestracja w systemie kontrola dostępności przypisanie miejsca załadunku przekazanie do dalszej realizacji Obsługa transportowa przypisanie dat i godzin realizacji przypisanie operatorów do zleceń przesłanie informacji o planowanych wysyłkach do operatorów Obsługa magazynowa obsługa operatorów zgodnie z harmonogramem przygotowanie wysyłek załadunek środków transportu Obsługa dokumentacji magazynowo – transportowej przyjęcie dostaw przychodzących Obsługa transportowa Bieżąca kontrola terminowości dostaw Rozwiązywanie bieżących problemów związanych z dostawami Obsługa zamówień fakturowanie zrealizowanych wysyłek obsługa posprzedażowa Obsługa transportowa rozliczenie wykonanych usług obsługa reklamacji
8 Rozkład sprzedaży w tygodniach
9 Ilości wysyłek po dniach dla jednego z magazynów dystrybucyjnych
10 Wskaźnik poprawności realizacji zamówień
11 Planowanie klucz do sukcesu Dział Planowania Operacyjnego SAP Planowanie popytu BASIS Planowanie produkcji Zapasy DC’s Dostawy Zakupy towarów DC Dostawy Zamówienia Surowców Dostawy Zakupy materiałowe Zapasy
12 Co robimy aby realizować wyzwania Współpraca Działu Logistyki z Działem Sprzedaży w zakresie planowania popytu, ze szczególnym naciskiem na niestandardowe działania promocyjne Ścisła komunikacja we wszystkich ogniwach łańcucha, ze szczególnym uwzględnieniem naszych operatorów Komunikacja o akcjach promocyjnych, in - out Rozłożenie dostaw na 7 dni w tygodniu Całodobowe załadunki, w szczytach przewozowych 7 dni w tygodniu Ustalanie godzin awizacji Kierowców pod załadunek po stronie operatora Dopasowanie godzin załadunku do godzin dostaw, stworzenie możliwości realizacji 2 tras w ciągu 1 dnia Bieżące monitorowanie opóźnień w procesie załadunku i rozładunku Procedury weryfikacji podwykonawców