Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mitochondria i chloroplasty to duże struktury widoczne w mikroskopie świetlnym
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
  OK konspekt z chemii.
  OK konspekt z biologii.
Wykład 9 5. Bioenergetyka 5.1. Glikoliza
BIOCHEMIA prof. dr hab. inż. Stanisław Wołowiec
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
Budowa komórki bakteryjnej
Znajomość metabolizmu podstawą planowania procesu biotechnologicznego
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
PROKARYOTYCZNE I EUKARYOTYCZNE BUDOWA I RÓŻNICE
Fotosynteza Fotosynteza to złożony proces biochemiczny zachodzący głównie w liściach, a dokładniej w chloroplastach. Przeprowadzany jest jedynie przez.
Biologia jako nauka eksperymentalna
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
UKŁAD MIĘŚNIOWY CZŁOWIEKA
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Fosfo-dihydroksyaceton NAD H2 NAD H2 Aldehyd 3-fosfoglicerynowy
Wiadomości ogólne o komórkach i tkankach
Podstawowe składniki odżywcze w organizmie
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
z języka angielskiego – czas Present Simple
ODDYCHANIE FERMENTACJA ALKOHOLOWA ODDYCHANIE TLENOWE FERMENTACJA
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Komórka – podstawowa jednostka życia
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Kierunki przemian metabolicznych
Idea oceniania kształtującego
Metabolizm i produkty przemiany materii
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Biologia Karolina Iwanowska
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Komórka Ela Witaszek.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Chyba wiem, co jem?.
„Koło Młodych Odkrywców”
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Budowa fizyczna i chemiczna kości.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Lipidy cz.1.
Komórkowa budowa organizmów
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
1.22. Odczytywanie informacji genetycznej – przepis na białko
Komórkowa budowa organizmów
Procenty wokół nas.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Natural Sciences, Natural English

Mitochondrium

Cel lekcji Poznanie budowy i funkcji mitochondrium. Poznanie działania cyklu Krebsa.

Tok lekcji Lekcja rozpoczęła się od obejrzenia krótkiego filmu, prezentującego budowę i podstawowe funkcje komórki.

Tok lekcji Fragment filmu Tu będzie nagranie, ale tytuł slajdu i podpis slajdu trzeba przetłumaczyć.

Po obejrzeniu filmu uczniowie omówili zaprezentowany materiał filmowy, a następnie uzupełniali (w obu językach) nazwy poszczególnych elementów mitochondrium. Tok lekcji

W kolejnej części lekcji, uczniowie mieli za zadanie opisać, oraz zaprezentować na planszy, etapy utleniania cukrów: glikoliza cykl Krebsa utlenianie końcowe Tok lekcji

Zdjęcie z lekcji

Tok lekcji Uczniowie zgłaszający się do odpowiedzi zwrócili uwagę głównie na powstanie cząsteczek ATP.

Podsumowaniem zajęć był test sprawdzający wiedzę zdobytą na lekcji, który wymagał od nich także i znajomość angielskich nazw elementów mitochondrium oraz procesów w nim zachodzących. Tok lekcji

Test Zad 1. Wskaż prawidłowe zestawienie etapów oddychania komórkowego z miejscem ich przebiegu: a) Glikoliza –matrix, cykl Krebsa –macierz mitochondrium b) Glikoliza – cytoplazma, cykl Krebsa – grzebienie mitochondrium c) Cykl Kresa – matrix, łańcuch oddechowy – grzebienie mitochondrium d) Cykl Krebsa – cytoplazma, łańcuch oddechowy – macierz mitochondrium

Test Zad 2. Mitochondrium otoczone są : a) trzema błonami białkowo -lipidowymi b) jedną błoną tworzącą grzebienie mitochondriom c) występuje dwie błony zewnętrzna gładka, wewnętrzna tworzy uwypuklenia tzw. grzebienie d) wewnętrzna gładka, zewnętrzna tworzy grzebienie mitochondriom.

Test Zad 3. Wnętrze mitochondriom wypełnia : a) macierz mitochondriom b) Matrix c) cytoplazma d) odpowiedź a i b jest prawidłowa Zad 4. Podczas oddychania komórkowego w warunkach tlenowych tlen jest konieczny do prawidłowego przebiegu: a) glikolizyb) Cyklu Krebsa c) utleniania końcowegod) wszystkich etapów

Test Zad 5. Mitochondria są: a) centrami energetycznymi komórki b) organellami w których zachodzą procesy hydrolizy związków c) organellami w których zachodzi synteza lipidów d) organellami odpowiadającymi za syntezą kwasu pirogronowego Zad 6. Motochondrium jest tzw. organellum półautnomicznym gdyż: a) posiada własne DNA b) posiada rybosomy c) grzebienie mitochondrialne d) wszystkie odpowiedzi są niepoprawne

Test Zad 7. Jaką funkcję pełni ATP? a) jest nośnikiem dziedziczności b) jest nośnikiem energii użytecznej biologicznie c) jest ubocznym produktem przemiany materii d) jest substancją zapasową Zad 8. Organellum komórkowe odpowiadające za wytworzenie energii to: a) Aparat Golgiego b) rybosomy c) mitochondrium d) jądro komórkowe

Test Zad 9. Grzebienie mitochondrialne to: a) uwypuklenia wewnętrznej błony komórkowej b) uwypuklenia zewnętrznej błony komórkowej c) grudki występujące w macierzy mitochondrialnej d) żadna odpowiedz jest nieprawidłowa Zad 10. U organizmów procariotycznych odpowiednikiem mitochondrium jest: a) jądro komórkowe b) mezonom c) rybosomy d) nukleoid

Test Zad 11. Uzupełnij tabelę; przebiegu utleniania wewnątrzkomórkowego glukozy i kwasu tłuszczowego. GLIKOLIZA MACIERZ MITOCHONDRIALNA UTLENIANIE KOŃCOWE BETA -OKSYDACJA

Test - wyniki PUNKTYPROCENTILOŚC UCZNIÓW 15 / %1 12 /1 580 %5 11 /1 573 %10 10 /1 566 %10 8 /1 553 %4

Test - wnioski Uczniowie opanowali materiał w stopniu dobrym, o czym świadczą wyniki testu. Nie mieli większych trudności przy udzielaniu odpowiedzi na pytania.

Ankieta ewaluacyjna Ostatnim etapem zajęć było uzupełnienie przez uczniów ankiety ewaluacyjnej. Jej zadaniem było sprawdzenie, w jakim stopniu jest przydatne wprowadzanie języka angielskiego na lekcji biologii.

Ankieta ewaluacyjna 1. Ta lekcja spowodowała, że lepiej rozumiem język angielski. 2. Ta lekcja spowodowała, że łatwiej mówię w języku angielskim. 3. Ta lekcja spowodowała, że łatwiej jest mi uczyć się języka angielskiego.

Ankieta ewaluacyjna 4. Ta lekcja spowodowała, że łatwiej jest mi pisać w języku angielskim. 5. Wolałbym, aby ta lekcja była prowadzona w innym języku. 6. Ta lekcja była interesująca, ponieważ była prowadzona w języku angielskim

Ankieta ewaluacyjna 7. Ta lekcja spowodowała, że lepiej rozumiem znaczenie języka angielskiego. 8. Chciałbym / chciałabym, aby więcej lekcji było prowadzonych w języku angielskim. 9. [Miejsce przeznaczone do udzielenia dodatkowej informacji w języku angielskim].

Ankieta ewaluacyjna - wyniki

Na pytanie dziewiąte odpowiedziała tylko jedna osoba.

Ankieta ewaluacyjna - wnioski Zdania uczniów były podzielone. Część z nich (ok. połowy) była zadowolona z prowadzenia lekcji w języku angielskim oraz wyraziła chęć udziału w takich zajęciach w przyszłości. Natomiast pozostali zdecydowanie odrzucają taki sposób nauki, co więcej, sprawia im to trudność w nabywaniu nowej wiedzy.

Podsumowanie Uczniowie opanowali materiał w stopniu dobrym, poznali budowę mitochondrium oraz podstawowe procesy w nim zachodzące.

Natural Sciences, Natural English

Ćwiczenie

Natural Sciences, Natural English