E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
Advertisements

EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Zapis prezentacji:

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się przez całe życie M ULTIMEDIALNY K ATALOG Z AWODOWY ZAWÓD: HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNA

ZADANIA ZAWODOWE ŚRODOWISKO PRACY PREDYSPOZYCJE KARIERA ZAWODOWA MASZYNY I NARZĘDZIA HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNA WARUNKI FIZYCZNE LITERATURA CZY WIESZ, ŻE …?

C ZYM ZAJMUJE SIĘ HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNA ? ZADANIA ZAWODOWE : przygotowanie pacjenta do zabiegu, diagnoza stanu jamy ustnej, przeprowadzanie zabiegów profilaktycznych (np. lakowanie zębów, fluoryzacja), korygowanie wypełnień, wykonywanie wycisków i odlewanie modeli uzębienia na zlecenie i pod nadzorem lekarza dentysty, współpraca z lekarzem dentystą podczas wykonywanych zabiegów i badań, edukowanie różnych grup społecznych, nt. zdrowia i higieny jamy ustnej oraz odpowiedniego odżywiania dla utrzymania zdrowia zębów, demonstrowanie ćwiczeń ortodontycznych i wykonywanie ich z pacjentem.

Miejsce wykonywania pracy Charakter pracy Z ludźmi i narzędziami w pozycji stojącej. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY HIGIENISTKI STOMATOLOGICZNEJ ? Higienistka stomatologiczna pracuje w pomieszczeniach - gabinetach i poradniach stomatologicznych.

J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY HIGIENISTKI STOMATOLOGICZNEJ ? Możliwości zatrudnienia gabinety i poradnie stomatologiczne, pracownie stomatologiczne, gabinety w zakładach pracy, szkołach, na uczelniach, państwowe i prywatne kliniki stomatologiczne. Stanowiska pracy higienistka stomatologiczna.

Czas pracy Zwykle pracuje 8 godzin dziennie, w systemie zmianowym. Zarobki Wynagrodzenie higienistek stomatologicznych wynosi od 1890zł do 2835zł brutto. ( ) Czynniki zagrażające zdrowiu Substancje chemiczne, ostre narzędzia stomatologiczne. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY HIGIENISTKI STOMATOLOGICZNEJ ?

J AKICH MASZYN I NARZĘDZI UŻYWA HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNA? Piaskarka stomatologiczna Lusterko stomatologiczne Zestaw diagnostyczny Ssak stomatologiczny Płytka szklana Model do higieny Śliniaki stomatologiczne Zestaw do fluoryzacji

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY do odsysania wody i śliny. Ssak stomatologiczny

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY pozwala na szybkie i skuteczne wykonywanie zabiegów oczyszczania zębów z kamienia i innych osadów. Piaskarka stomatologiczna

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY ułatwia kontrolę stanu uzębienia. Lusterko stomatologiczne

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY do diagnozy stanu jamy ustnej. Zestaw diagnostyczny

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY do pokrywania szkliwa lakierem z fluorem. Zestaw do fluoryzacji

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY do mieszania cementu stomatologicznego. Płytka szklana

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY zestaw odgrywa wielką rolę w wyjaśnieniu zagadnień stomatologicznych i zachowania higieny jamy ustnej. Model do higieny

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY do zabezpieczenia pacjenta podczas zabiegów stomatologicznych. Śliniaki stomatologiczne

J AKIE PREDYSPOZYCJE POWINNA POSIADAĆ HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNA ? Higienistka stomatologiczna powinna posiadać umiejętność szybkiego reagowania oraz komunikowania się z innymi ludźmi. Powinna być osobą staranną i dokładną. Ważne są również uzdolnienia plastyczne i zmysł estetyczny. Cechami niezbędnymi w tym zawodzie są: otwartość, umiejętność współpracy, kreatywność, systematyczność, samodzielność, wysoka kultura osobista, odpowiedzialność za podejmowane działania.

J AKIE WARUNKI FIZYCZNE SĄ NIEZBĘDNE W TYM ZAWODZIE ? Ważna jest ogólna sprawność fizyczna, sprawność rąk, dobry słuch i wzrok, zdrowy kręgosłup, odporność psychiczna. Przeciwwskazaniami do wykonywania zawodu są takie schorzenia jak: choroby zakaźne, ułomności fizyczne, epilepsja, tiki, choroby kręgosłupa, wady wymowy, alergie na substancje chemiczne, wrażliwa skóra dłoni.

I NFORMACJE DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Wymagana ogólna sprawność fizyczna, sprawność rąk, dobry słuch i wzrok, zdrowy kręgosłup, odporność psychiczna. Ostateczną decyzję o braku przeciwwskazań do podjęcia zawodu podejmuje lekarz medycyny pracy.

Kształcenie w szkole dla młodzieży oraz w szkole dla dorosłych prowadzone wyłącznie w formie stacjonarnej. JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ROZWOJU W TYM ZAWODZIE? Techniki dentystyczne, Higiena dentystyczna, kierunek lekarsko-dentystyczny. Aby podjąć naukę na studiach wyższych należy zdać egzamin maturalny. Możliwość kontynuowania nauki na studiach wyższych na kierunkach: Liceum (3 lata), Technikum (4 lata) Liceum (3 lata), Technikum (4 lata) Higienistka stomatologiczna JAK ZOSTAĆ HIGIENISTKĄ STOMATOLOGICZNĄ ? Szkoła Policealna - 2 lata Egzamin potwierdzający kwalifikację Z.14. Szkoła Policealna - 2 lata Egzamin potwierdzający kwalifikację Z.14. GIMNAZJUM

C ZY WIESZ, ŻE …? C IEKAWOSTKI W Baranowie Śląskim w bardzo malowniczym, renesansowym zamku znajduje się Muzeum Stomatologii. W wielu miejscach naszego globu szczoteczka i pasta do zębów to luksus, na który nie każdy może sobie pozwolić. W wielu egzotycznych krajach ludzie stosują naturalne sposoby dbania o zęby - zamiast szczoteczek używa się np. gałązek drzew i krzewów. Jedzenie jogurtu może zmniejszać ilość bakterii, które wywołują nieświeży oddech - twierdzą japońscy naukowcy.

„Podręcznik dla asystentek i higienistek stomatologicznych”, Jańczuk Zbigniew, „Asystowanie w stomatologii”, Leah Vern Barnett. CZASOPISMA: „Nowa stomatologia”, „Stomatologia”, „Magazyn stomatologiczny”, „Asysta dentystyczna”. C O CZYTAĆ ? L ITERATURA FACHOWA

B IBLIOGRAFIA Podstawa programowa kształcenia w zawodzie, Opracowano na podstawie dokumentu z dnia 7 lutego 2012 r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego z późn. zmianami. Informator o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie CKE, Materiały projektu „Poznaj swoje zainteresowania i świat szkolnictwa zawodowego”, Strony internetowe szkół prowadzących kształcenie w poszczególnych zawodach. „Podręcznik oceny zawodów z punktu widzenia różnych rodzajów niepełnosprawności. Zeszyty informacyjno-metodyczne doradcy zawodowego” ( rmacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf ). rmacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf (Raport Sedlak&Sedlak).

WYWIAD DŹWIĘKOWY Posłuchaj w Multimedialnym Katalogu Zawodów wywiadu z HIGIENISTKĄ STOMATOLOGICZNĄ

SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ - QUIZY Zapoznałeś się z charakterystyką zawodu. Teraz sprawdź swoją wiedzę i predyspozycje do zawodu rozwiązując quizy interaktywne.