Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach. Mono (tylko w terminalach tekstowych) i kolor. Standardy: Herkules, CGA, MDA, EGA - historyczne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach. Mono (tylko w terminalach tekstowych) i kolor. Standardy: Herkules, CGA, MDA, EGA - historyczne."— Zapis prezentacji:

1 Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach. Mono (tylko w terminalach tekstowych) i kolor. Standardy: Herkules, CGA, MDA, EGA - historyczne Dla IBM-PC: standard VGA 480 linii po 640 punktów.

2 TypKolumnWierszyUwagi QVGA320240urządzenia miniaturowe VGA640480minimum, monitory 14" SVGA800600monitor 15" XGA1024768monitor 17" SXGA12801024monitor 19" lub więcej SXGA+14001050notebooki UXGA16001200monitor 21" lub więcej SUXGA18001440monitor 21" lub więcej WMV HD19201440monitor 21" lub więcej

3 Obecnie rozdzielczość powyżej XGA ma niewiele monitorów, ale jest sporo notebooków SXGA+ lub UXGA. Problem: brak wsparcia w Windows, większość stron WWW zajmuje 1/4 ekranu i nie da się powiększyć! Kolor: 1 bit - monochromatyczne 4 bity - 16 kolorów 8 bitów - 256 kolorów z palety 16.7 milionów, pseudokolor 16 bitów - kolor pełny, 65 tysięcy barw (high color) 24 bity - kolor wierny, 16.7 milionów barw (true color) 32 bity - tylko w profesjonalnych zastosowaniach graficznych, 16.7 mln barw + przezroczystość

4 Fotorealizm wymaga około 4000x4000 punktów i 16.7 mln kolorów Od 1998 do 2002 skrócono czas przygotowania klatki filmu z 20 minut do 1/60 sekundy (w czasie rzeczywistym), teraz jeszcze szybciej! Koprocesory graficzne, sterowniki graficzne - często wbudowane w płytę.

5 Przyspieszanie sprzętowe operacji graficznych, 2D i 3D, szczególnie w CAD i grach. Sterowniki MS DirectX 8 (2002) lub 9 (2003) dla Windows (grafika, wideo i dźwięk): współpraca z kartą graficzną i dźwiękową. Standard Direct3D (wykorzystywany tylko w programach od 1998 roku). Ważne: częstotliwości odświeżania ekranu. Wysoka częstotliwość pozwala uniknąć migotania, zwłaszcza przy jarzeniowym oświetleniu. 14-15", VGA lub SVGA, przynajmiej 80-90 Hz. 17" lub więcej, XGA, SXGA lub lepsza, przynajmiej 75-85 Hz. Złącza: karty AGP (Advanced Graphics Processor) 1 do 8x, starsze karty podłączane są do magistrali PCI.

6 Wideo RAM: 2MB dla XGA pozwala na 16-bitowy kolor, 4 MB dla SXGA na 24-bitowy kolor, lub przy wykorzystaniu funkcji 3D 8-128 MB w kartach Direct3D lub OpenGL (pamięć tekstur, efekty przydatne w grach). Grafika InfiniteReality w stacjach Silicon Graphics - superszybka i bardzo droga. Stacje Intergraph z grafiką Intense 3D Wildcat - podobne możliwości (6 mln trójkątów/s) za 1/10 ceny. Wyjście: sygnały analogowe VGA, czasem porty TV, rzadko wyjście cyfrowe do monitorów LCD. Superkarty - głównie gry, często optymalizowane na konkretną kartę, np. 3Dfx Voodo lub Riva Gforce/TNT 2. Mogą być trudności z uruchomieniem niektórych gier.

7 Motion compensation - funkcja ułatwiająca dekodowanie MPEG-2. Wystarcza by prawidłowo pokazywać filmy z DVD; dekodery sprzętowe wbudowane są w niektóre karty.


Pobierz ppt "Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach. Mono (tylko w terminalach tekstowych) i kolor. Standardy: Herkules, CGA, MDA, EGA - historyczne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google