Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kurs Pascala – spis treści 1. Struktury Struktury 2. Zmienne Zmienne 3. Typy danych Typy danychTypy danych 4. Instrukcje WE/WY Instrukcje WE/WYInstrukcje.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kurs Pascala – spis treści 1. Struktury Struktury 2. Zmienne Zmienne 3. Typy danych Typy danychTypy danych 4. Instrukcje WE/WY Instrukcje WE/WYInstrukcje."— Zapis prezentacji:

1 Kurs Pascala – spis treści 1. Struktury Struktury 2. Zmienne Zmienne 3. Typy danych Typy danychTypy danych 4. Instrukcje WE/WY Instrukcje WE/WYInstrukcje WE/WY 5. Instrukcje warunkowe/wyboru Instrukcje warunkowe/wyboruInstrukcje warunkowe/wyboru 6. Literacje 7. Procedury i funkcje Procedury i funkcjeProcedury i funkcje 8. Typy strukturalne/tablice 9. Dynamiczne struktury danych

2 Struktury Z czego składa się program : 1. Nagłówek programu 2. Blok deklaracji 3. Główny blok programu (begin, end) nazwa programu – identyfikator Słowo program – słowo kluczowe Po nazwie umieszczamy ; Po nazwie umieszczamy ; Wyraz begin jest początkiem programu WsteczWsteczWyraz kończący program to end Wstecz

3 Podstawy Pascala Tworzenie programów: 1. Planowanie 2. Implementacja 3. Kompilacja 4. Konsolidacja 5. Testowanie 6. Optymalizacja Programowanie liniowe – program ma określoną strukturę, w której można wyodrębnić deklarcje, definicję oraz bloki instrukcji, w tym sterujących wykonaniem programu. Programowanie obiektowe - programy definiuje się za pomocą obiektów elementów łączących stan (czyli dane, nazywane najczęściej polami) i zachowanie (czyli procedury, tu: metody). Obiektowy program komputerowy wyrażony jest jako zbiór takich obiektów, komunikujących się pomiędzy sobą w celu wykonywania zadań.

4 Zmienne Zmienne deklaruję się w var. Pierwszym parametrem jest dowolna nazwa dla zmiennej dzięki, której będziemy mieli dostęp do jej wartości, dalej podajemy typ dla przechowywanych informacji przez zmienną. Wstecz

5 Operatory Do wykonywania operacji na zmiennych wykorzystywane są operatory. To dzięki nim możemy operować wartościami zmiennych. Wstecz

6 Typy danych

7 Instrukcje WE/WY Write – wyświetla informację na ekranie Writeln – wyświetla informacje i przesuwa kursor do następnej linii Read – Przypisanie wartości nie poprzez instrukcję przypisania lecz z klawiatury Readln – Przypisanie z klawiatury wartości do zmiennej i przejście do następnej linii

8 Instrukcje warunkowe/wyboru 1. if...then...else... Instrukcje warunkowe są ważną cześcią każdego języka programowania. Dzięki nim tworzone programy nie będą tak bardzo statyczne. Sposób wykonywania programu może dzieki nim zależeć od woli użytkownika.

9

10 Procedury i funkcje

11 Typy strukturalne/tablice

12 Dynamiczne struktury danych


Pobierz ppt "Kurs Pascala – spis treści 1. Struktury Struktury 2. Zmienne Zmienne 3. Typy danych Typy danychTypy danych 4. Instrukcje WE/WY Instrukcje WE/WYInstrukcje."

Podobne prezentacje


Reklamy Google