Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Content Management System Anna Baranowska Dorota Puchlew Monika Studnicka Rafał Lewandowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Content Management System Anna Baranowska Dorota Puchlew Monika Studnicka Rafał Lewandowski."— Zapis prezentacji:

1 Content Management System Anna Baranowska Dorota Puchlew Monika Studnicka Rafał Lewandowski

2 Plan prezentacji: czym jest CMS? co umożliwia? co decyduje o wyborze danego systemu? cechy CMS przykłady rozwiązań rozwiązania komercyjne vs. open-source

3 Czym jest CMS? system pozwalający tworzyć, edytować, zarządzać i publikować r ó żne treści - teksty, grafikę, pliki dźwiękowe lub filmowe - według wsp ó lnych reguł i procedur, zapewniających sp ó jny wygląd witryny WWW

4 Co umożliwia CMS? (1) łatwiejsza zmiana oprawy graficznej stron WWW skoordynowanie prac nad różnymi fragmentami strony WWW oodpowiedni podział pracy między autorów a webmasterów integracja materiałów zbieranych od różnych autorów i z różnych miejsc w jednej lub wielu witrynach wyeliminowanie problemu tzw. martwych łączy

5 łatwiejsze wielokrotne wykorzystanie tych samych treści w różnych witrynach Co umożliwia CMS? (2) zmniejszenie możliwości "wpadek" informacyjnych skrócenie czasu opracowania i opublikowania treści zarządzanie wersjami wwykorzystanie mechanizmu zarządzania "czasem życia" treści

6 Co decyduje o wyborze systemu CMS? (1) jaki jest charakter publikowanych treści czy chcemy publikować informacje na bieżąco, w czasie rzeczywistym cczy chcemy zastosować mechanizm zarządzania "czasem życia" treści cczy chcemy zastosować zarządzanie wersjami publikowanych treści

7 Co decyduje o wyborze systemu CMS? (2) możliwość odpowiedniej integracji z zapleczem w postaci repozytorium treści dostosowanie systemu do umiejętności technicznych użytkowników mmiejsce, z którego autorzy będą przekazywać swoje materiały jjaki ma być wygląd (look and feel) witryny dostosowany do potrzeb poszczególnych użytkowników funkcje zarządzania wersjami językowymi

8 Cechy CMS: procesy pracy (workflows) i automatyzacja procesów biznesowych personalizacja wyszukiwanie ontologia metadane

9 Przykłady (1): duże pakiety obejmujące funkcjonalnością wszystkie etapy i aspekty tworzenia systemów internetowych V/6 Content Management Suite (Vignette), One-To-One Publishing (Broadvision), Content Server (Divine) produkty o cechach podobnych jw. o mniejszych możliwościach integracji z istniejącymi systemami produkcyjnymi Content Management Server (Microsoft), PVCS Content Manager(Merant), RedDot Solutions(RedDot), Mediasurface 3.5 (Mediasurface)

10 Przykłady (2): narzędzia, w których nacisk położono na zarządzanie dużymi repozytoriami dokumentów i wspomaganie pracy grupowej Xpedio Content Management Suite (Stellent), 4I WCM Edition (Documentum), Panagon (FileNET) systemy, które służą do zarządzania cyklem wytwarzania elementów stanowiących treść serwisu (zagadnienia związane z rolami użytkowników, przepływem prac) TeamSite (Interwoven), CommonSpot Content Server (PaperThin)

11 Przykłady (3): narzędzia wspierające końcową fazę powstawania serwisu internetowego czyli jego publikację, personalizację itp. WebLogic E-Business Platform (BEA), Dynamo e-business Platform (ATG), Oracle9iAS(Oracle) systemy tworzone w ramach projektów open-source Content Management Framework (Zope), Arsdigita Community System (ArsDigita)

12 Open-source vs. komercyjne CMS główni producenci rozwiązań opensource: Zope, Midgard, OpenCms, Red Hat główni producenci rozwiązań komercyjnych: Vignette, Interwoven, Documentum,BroadVision

13 Źródła popularności rozwiązań komercyjnych: zaufanie i renoma wsparcie produktu Plusy rozwiązań open-source: dostępność kodu źródłowego znacznie niższe koszty wdrożenia

14 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Content Management System Anna Baranowska Dorota Puchlew Monika Studnicka Rafał Lewandowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google