Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W naszej szkole mamy wiele urządzeń wspomagających proces uczenia. Nauczyciele i uczniowie na lekcjach wykorzystują najczęściej:  Tablice interaktywne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W naszej szkole mamy wiele urządzeń wspomagających proces uczenia. Nauczyciele i uczniowie na lekcjach wykorzystują najczęściej:  Tablice interaktywne."— Zapis prezentacji:

1

2 W naszej szkole mamy wiele urządzeń wspomagających proces uczenia. Nauczyciele i uczniowie na lekcjach wykorzystują najczęściej:  Tablice interaktywne  Projektory multimedialne  Laptopy

3 Tablica interaktywna musi być połączona z komputerem i projektorem. Projektor wyświetla obraz z komputera na tablicę, a więc na tablicy widać dokładnie to samo co jest na ekranie komputera. Nauczyciel może korzystać z materiałów i aplikacji zapisanych w komputerze i wyświetlać je na tablicy. Można pisać i rysować, nanosić poprawki, a wszystko to zostanie zapisane w komputerze. Całość materiałów z lekcji można później wydrukować, wysłać korzystając z a, albo po prostu wykorzystać podczas zajęć z inną klasą jako gotowy konspekt.

4 Na pierwszy rzut oka tablice interaktywne różnią się gabarytami i sposobem obsługi. Zasadniczo można je podzielić na 2 grupy – takie, z których korzystamy wyłącznie przy użyciu specjalnych pisaków oraz takie, które możemy obsługiwać palcem.

5 Przykładem tablic, które wymagają obsługi specjalnym pisakiem są tablice elektromagnetyczne. Ich atutem – co cenne w szkole – jest trwała, odporna na zniszczenia powierzchnia oraz to, że są zwykle bardzo precyzyjne i umożliwiają jednoczesną pracę 2 osobom jednocześnie. Wymagają one jednak zawsze gotowych do pracy, naładowanych pisaków (specjalna ładowarka).

6

7 Tablice dotykowe reagują na dotknięcie powierzchni palcem lub innym przedmiotem, ale na rynku występują 2 rodzaje takich tablic. Pierwsze z nich (tzw. technologia rezystancyjna) działają tak, że dotyk palca powoduje zetknięcie dwóch warstw tablicy i dzięki temu do komputera wysyłany jest impuls, a na tablicy wyświetlony zostaje znak. Atutem tych tablic jest wygoda obsługi, należy jednak uważać na ostre i ciężkie przedmioty, które mogłyby uszkodzić powierzchnię „czułej na dotyk” tablicy.

8

9 Drugą, znacznie nowszą technologią tablic dotykowych są tablice IR (na podczerwień). W tym przypadku pozycjonowanie palca odbywa się z wykorzystaniem podczerwieni. Specjalne czujniki wbudowane w ramę tablicy wykrywają zbliżenie palca lub dowolnego innego przedmiotu, a następnie przekazanie sygnału do komputera i wyświetlenie znaku na tablicy. Ponieważ czujniki te znajdują się w ramie – atutem tych tablic jest odporna, niewrażliwa na uszkodzenia powierzchnia przy zachowaniu możliwości dotykowej obsługi. Tablice IR są technologicznie najbezpieczniejszym zakupem dla edukacji.

10 Jest to urządzenie służące do wyświetlania ruchomego obrazu na ścianie lub na innej powierzchni, która służy za ekran projekcyjny. Projektory te stosuje się głównie do wyświetlenia filmów odtwarzanych przez komputer lub komputerowych prezentacji.

11

12 Nasza szkoła posiada 9 tablic interaktywnych oraz 4 projektory multimedialne. Najczęściej z tablic korzystają nauczyciele i uczniowie na przedmiotach ścisłych, natomiast projektory wykorzystują najczęściej poloniści do wyświetlania filmów, spektakli teatralnych. Różnica jest w przeznaczeniu, możliwościach a przede wszystkim w cenie (co jest istotne dla dyrektora)

13 Podczas pracy nad projektem przeprowadziliśmy ankietę na temat która z tablic interaktywnych jest w naszej szkole najlepsza. Ankietowaliśmy 98 uczniów z klas I A, I B, II A i III H.

14  Wszyscy ankietowani odpowiedzieli - TAK

15  60% nauczyciele  34% uczniowie  6% po równo

16  Ranking wygrała tablica z sali 202. Jest to tablica elektromagnetyczna firmy Intervrite  Na drugim miejscu znalazła się tablica z sali 112 – dotykowa firmy Smart.

17  Rozwiązywania zadań – 80%  Przedstawiania prezentacji – 70%  Wyświetlania filmów – 50%  Multibooki – 30%

18 Wszyscy ankietowani odpowiedzieli TAK  Biblioteka – 50%  Świetlica – 80%  Sala komputerowa – 100%  Inne miejsca – 30% (sala laptopowa, komórka)

19  Większość uczniów wprowadziłaby na lekcje tablety,  Inni chcą na każdej lekcji używać laptopy

20 Od nowoczesnych technologii w szkole nie ma odwrotu dlatego przyszłość należy do systemów interaktywnych. Wraz z tablicą interaktywną tworzą go wizualizery, systemy do głosowania i tablety. Można z nich budować cały system, ale i wykorzystywać osobno. Trudno wskazać najlepszą tablicę interaktywną na rynku – wszystko zależy od potrzeb, możliwości i indywidualnych upodobań pedagogów. Zwykle ważnym kryterium jest cena, warto jednak poznać różnice i możliwości – tak, aby nasz wybór – był wyborem świadomym.

21 W naszej prezentacji wykorzystaliśmy materiały ze strony

22  Weronika Krzewińska  Amanda Bartczak  Sandra Pachala  Mateusz Piechocki  Łukasz Lech  Bartosz Ludwiczak  Dawid Lenartowicz


Pobierz ppt "W naszej szkole mamy wiele urządzeń wspomagających proces uczenia. Nauczyciele i uczniowie na lekcjach wykorzystują najczęściej:  Tablice interaktywne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google