Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AES 50 format wielokanałowej transmisji audio Antoni Paluszkiewicz wsparcie techniczne – sprzedaż w firmie Audio Plus Sp. z o.o.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AES 50 format wielokanałowej transmisji audio Antoni Paluszkiewicz wsparcie techniczne – sprzedaż w firmie Audio Plus Sp. z o.o."— Zapis prezentacji:

1 AES 50 format wielokanałowej transmisji audio Antoni Paluszkiewicz wsparcie techniczne – sprzedaż w firmie Audio Plus Sp. z o.o

2 Założenia konstruktorów MIDAS – KLARK TEKNIK Obecnie większość cyfrowych konsolet pracuje jak „cyfrowe wyspy” w analogowym świecie Połączenia sygnałów audio pomiędzy konsoletami odbywają się wciąż poprzez peryferia analogowe – pasywne/aktywne splitery Do synchronizacji konsolet wciąż używa sie zewnętrznych urządzeń – „MasterClock”

3 Prosty przykład... Analogowe wejścia i wyjścia systemu Zewnętrzne urządzenia taktujące

4 Rozwiązanie? Cyfrowa sieć audio – posiadająca dwie warstwy: Fizyczną – hardware Programową – software Podstawowa właściwość: możliwość zmiany funkcjonalności bez ingerencji w fizyczną strukturę połączeń. Transmisja sygnałów audio i synchronizujących w obrębie całej sieci.

5 Topologia GWIAZDY Topologia PIERŚCIENIA Połączenie typu TRUNK

6 3 podstawowe części składowe cyfrowego stołu mikserskiego: moduł(y) I/O – wejścia / wyjścia sygnałów moduł(y) DSP – obróbka sygnału moduły kontrolne – zarządzanie pracą modułów DSP (przypisanie ról)

7 AES50 - źródła i pochodzenie AES50 to otwarty standard Audio Engineering Society. Podobnie jak w przypadku AES10 (MADI) każdy ma prawo do własnej implementacji. SuperMAC i HyperMac to implementacje standardu AES50 stworzone przez Sony Pro- Audio Lab, Oxford.

8 AES50 – kilka podstawowych informacji Pracuje na fizycznej warstwie sieci EtherNet: wykorzystuje te same kable i złącza (Cat5e/Cat6e + RJ45) Każde połączenie jest dwustronne Przesyła sygnał audio, sygnał sterujący i sygnał synchronizujący PIN 1White/OrangeAudio Trans + PIN 2OrangeAudio Trans - PIN 3White/GreenAudio Rec + PIN 4BlueSync Trans + PIN 5White/BlueSync Trans - PIN 6GreenAudio Rec - PIN 7White/BrownSync Rec + PIN 8BrownSync Rec -

9 SuperMAC vs. HyperMAC Kilka słów o różnicach SuperMAC (zgodny z AES50)HyperMAC Połączenie 100Mbit/s poprzez kabel Cat5e lub Cat6 (maks. długość = 100m) Połączenie 1Gbit/s poprzez kabel Cat5e lub Cat6 (maks. długość =100m) lub światłowód multimodowy 50/125µm (maks. długość = 500m) 24 kanały (24bit/96kHz) w obie strony (48 24bit/48kHz) 192 kanałów (24bit/96kHz) w obie strony (384 24bit/48kHz) Latencja*: 62,5µs Latencja*: 41,66µs 5 Mbit/s połączenie tunelowe typu TCP/IP 200 Mbit/s połączenie tunelowe typu TCP/IP *- podana wartość dotyczy pojedynczego połączenia

10 AES50 zalety: niewielka ilość danych „nie-audio brak opóźnień wynikających z „pakietyzacji” brak opóźnień wynikających z wzajemnej komunikacji urządzęń Aby wysłać dany zestaw próbek musimy „napełnić wagonik” Oczekiwanie na zapełnienie jednego pakietu powoduje dodanie kolejnego opóźnienia – tzw. opóźnienia pakietyzacji Header Data Data C/S Header Data C/S Data Przykład pakietu danych w protokole TCP/IP Duży nagłówek powoduje konieczność wysłania dużej ilości danych „sterujących” zanim wyślemy to co nas interesuje = sygnał audio Przykład działania protokołów Ethernetowych – pytanie odpowiedź

11 AES50 zalety: AES50 jest protokołem typu TDM (time division multiplex) – jego struktura jest ZNACZNIE prostsza niż systemów pakietowych (mniej nagłówków, a więcej użytecznych danych latencja przy pojedynczym połączeniu to ok. 70µs synchronizacja czasowa i korekcja błędów w sygnale audio jest wykonywana w czasie rzeczywistym

12 Cyfrowa sieć audio (na przykładzie MIDAS Pro6*) Konsoleta Pro6 wyposażona jest w 12 portów AES50: 8x w module DSP – DL371 4x w powierzchni sterującej Każdy z nich ma możliwość przyjęcia i wysłania 24 kanałów audio 12x 24 = 288in / 288 out Plus 8 wyjść szyn SOLO/surround

13 Cyfrowa sieć audio (na przykładzie MIDAS Pro6*) Poziom sieci: 288x 288out (+8) Poziom DSP: 120in x 120out Poziom miksowania: 64in x 35out (80in x 19out)

14 Warstwy (na przykładzie MIDAS Pro6*) PoziomI/OOpis Sieci 288in x 288out (maks. poj.) Przesyłanie sygnałów typu punkt-punkt bez obróbki DSP (np. zlecenia, talkbacki, DIR Outy itp) DSP120 in x 120 outTyle jest w stanie przyjąć moduł DSP do obróbki Miksowania 80 procesorowanych kanalów wejściowych x 19 szyn miksujących 56x kanały wejściowe „pierwotne” 8x kanały typu Auxiliary Return 16x szyna AUX z wejściem DIR IN 16x szyna typu Matrix 3 szyny główne: LRM Szyny SOLO A i SOLO B

15 Pytania?

16 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "AES 50 format wielokanałowej transmisji audio Antoni Paluszkiewicz wsparcie techniczne – sprzedaż w firmie Audio Plus Sp. z o.o."

Podobne prezentacje


Reklamy Google