Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Sterownik zwrotnic WS90E
Sterowanie i ogrzewanie zwrotnic Tomasz Szczypek © ZUE S.A.
2
Plan prezentacji Cechy sterownika WS90E(M) Funkcje i dane techniczne Budowa Bezpieczeństwo Zdalne sterowanie Sygnalizacja Ogrzewanie rozjazdów Zalety systemu
3
Cechy sterownika WS90E Urządzenie przeznaczone do zapewnienia bezpiecznego przejazdu tramwaju przez pojedynczą zwrotnicę oraz jej zdalnego sterowania. Wyposażone w funkcje pomocnicze (np. ogrzewanie) Praca urządzenia możliwa w całym zakresie temperatur zewnętrznych bez dodatkowej klimatyzacji Zasilanie bezpośrednio z sieci trakcyjnej Budowa modułowa ułatwiająca diagnostykę i naprawę uszkodzeń Elastyczność w konfiguracji dodatkowych funkcji na życzenie klienta Stosowany do sterowania zwrotnic w Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Bydgoszczy, Łodzi i Częstochowie
4
Funkcje i dane techniczne
Funkcje sterownika WS90E(M) Bezprzewodowe sterowanie zwrotnicami Zapewnienie bezpieczeństwa przejazdu Wyświetlanie informacji dla motorniczych Sterownie (i monitoring) ogrzewania zwrotnic Współpraca z systemami zewnętrznymi (np. sygnalizacja uliczna) Rejestracja parametrów przejazdu Podstawowe dane techniczne Sterowanie Zdalne i ręczne z szafy sterującej (przez obsługę) Obsługiwane napędy zwrotnic Dowolne (elektromagnetyczne, hydrauliczne) System zdalnego sterowania Dowolny (np. IRED, indukcja, radio, sanki trakcyjne) Zabezpieczenia Obwód torowy w technologii kolejowej TRACON (SIL2) Zasilanie Bezpośrednio z sieci trakcyjnej 660V DC Zasilanie wewnętrzne Przetwornica 660VDC/24VDC Zakres temperatur pracy -30°C ÷ 75°C
5
Budowa WS90E(M) Znaczenie skrótów: BG – bezpiecznik główny urządzenia
OP03 – odbiornik podczerwieni THO – termo higrometr + opadomierz TS – termometr szynowy
6
Budowa WS90E(M) Znaczenie skrótów: 1 – sterowanie napędem
2 – kontrola położenia 3 – przyłącze obwodu torowego 4 – czujnik T szyny 5 – potencjał szyny (roboczy) 6 – potencjał szyny (ochronny) 7 – sygnalizator 8 – zasilanie z trakcji 9 – odbiornik zdalnego sterowania 10 – początek obwodu torowego 11 – koniec obwodu torowego 12 – ogrzewanie zwrotnicy
7
Budowa WS90E(M) Budowa modułowa – dobra serwisowalność
Długoterminowa dostępność elementów Łatwa obsługa i konserwacja Możliwość rozbudowy o moduły dodatkowe także w trakcie użytkowania Prosta współpraca z innymi systemami
8
Bezpieczeństwo Hardware Moduł TRACON produkcji Siemens (SIL2)
Moduł bezpieczeństwa SAFE -układ uzależnień sprzętowych zapobiegający przestawieniu zwrotnicy w trakcie przejazdu tramwaju Obwody zewnętrzne Obwód torowy w technologii kolejowej (łączniki niskorezystancyjne CEMBRE) -działanie kontrolowane przez dwa niezależne zjawiska fizyczne Czujnik włożenia zwrotnika do kieszeni ręcznego przestawiania napędu
9
Bezpieczeństwo Dokumenty
Dowód bezpieczeństwa wykonany przez Siemens AG dla poziomu SIL2 (AK4) Rekomendacja Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej Deklaracja CE Obsługa Zasilanie sterownika izolowane galwanicznie od sieci trakcyjnej Bezpieczeństwo przejazdu kontrolowane przez obwód torowy (dwa niezależne zjawiska fizyczne) Czujnik włożenia zwrotnika do kieszeni ręcznego przestawiania napędu
10
Zdalne sterowanie Możliwa współpraca z dowolnym systemem zdalnego sterowania Standardowe wyposażenie – podczerwień Opcjonalne wyposażenie – sanki trakcyjne Możliwa obsługa 2 niezależnych systemów zdalnego sterowania jednocześnie Nadajnik NP-03
11
Sygnalizacja Sygnalizacja dla motorniczych
Sygnalizatory położenia i stanu zwrotnicy (zablokowanie) wykonane w standardzie LED (żółte i białe) Bardzo dobra widoczność w trudnych warunkach atmosferycznych Wysoka trwałość Sygnalizacja dla obsługi Prosty i czytelny zestaw podstawowych wskaźników dla obsługi technicznej Możliwość diagnozy za pomocą komputera (oprogramowanie WESPA)
12
Ekran sterownika monitoringu ogrzewania
Ogrzewanie rozjazdów Ekran sterownika monitoringu ogrzewania Wersja podstawowa Sterowanie na podstawie temperatury szyny Konfigurowalna ilość grzałek Tryb ręczny i automatyczny Wersja z automatyką pogodową Dodatkowy czujnik temperatury zewnętrznej, wilgotności i opadów Monitoring zdalny Rozbudowany układ wyświetlania parametrów lokalnych Komunikacja z centrum nadzoru Możliwość zdalnego sterowania ogrzewaniem
13
Aplikacja monitorująca zwrotnice
Ogrzewanie rozjazdów Aplikacja monitorująca zwrotnice
14
Diagnostyka Oprogramowanie diagnostyczne WESPA Konfiguracja parametrów
Odczyt danych z przejazdów Archiwizacja danych
15
Zalety systemu Niezawodna konstrukcja Stabilna i bezpieczna praca
Prosta współpraca z dowolnymi napędami zwrotnic Współpraca z dowolnym systemem zdalnego sterowania Prosta wymiana elementów Łatwa rozbudowa o nowe funkcje Możliwość zastosowania różnych konfiguracji (np. podwójnej) i kilka rodzajów szaf osłonowych Szeroki zakres temperatur pracy
16
Dziękuję za uwagę Tomasz Szczypek ZUE S.A. tel. 12 2663939
kom
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.