Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSabina Lisowska Został zmieniony 9 lat temu
1
Plan sprzedaży wyrobu gotowego Plan produkcji wyrobu gotowego
2
Informacje ogólne Plan sprzedaży to, ustalony na podstawie analizy danych historycznych bądź prognoz, program całkowitej wielkości sprzedaży ( ilość lub wartość sprzedanych wyrobów) w okresie przyszłym (dzień, tydzień, miesiąc, rok). Występuje w formie dokumentu papierowego lub elektronicznego . Na podstawie planu sprzedaży szacuje się przyszłe przychody przedsiębiorstwa. Po upływie okresu na jaki został ustalony plan sprzedaż następuje jego weryfikacja. W oparciu o plan sprzedaży tworzy się plan produkcji a następnie planuje się zapotrzebowanie materiałowe.
3
Założenia 5 dni roboczych w tygodniu ,
1 zmiana, przy 80-% mocy produkcyjnej Przy 8 h/ dzień efektywnie przepracowanych jest 6,5 godziny roboczych Liczba efektywnie przepracowanych godzin roboczych w tygodniu: 6,5 x 5= 32,5 rg/tydzień
4
3.3. Plan sprzedaży WG planowana sprzedaż nie może przekraczać zdolności produkcyjnych zakładu, 80% wielkości miesięcznej sprzedaży – prognoza 20% wielkości miesięcznej sprzedaży – indywidualne zamówienia od klienta
5
Plan sprzedaży WG na kwartał
miesiąc Październik tydzień I II III IV Prognoza 1520 szt. Zamówienia 30 50 100 200 Mp = 1950 szt/m-ąc Zakładana wielkość sprzedaży w październiku = 1900 szt. Prognoza = 80% z 1900 szt. = 1520 szt. Zamówienia indywidualne = 20% z 1900 szt. = 380 szt. Występuje efekt końca miesiąca – wtedy wzrost sprzedaży w IV tygodniu
6
Schemat blokowy – elementy graficzne
7
4. PLAN PRODUKCJI 4.2 ZASADY TWORZENIA PLANU PRODUKCJI
MAKSYMALNE ZDOLNOŚCI PRODUKCYJNE ODWZOROWANIE PRZYJĘTEGO PLANU SPRZEDAŻY RÓWNOMIERNOŚĆ WAŻNOŚĆ DANYCH CIĄGŁOŚĆ
8
4.1 ALGORYTM TWORZENIA PLANU PRODUKCJI
10
Plan produkcji - założenia
Cykl produkcji – max 1 tydzień RÓWNOMIERNOŚĆ WAŻNOŚĆ DANYCH CIĄGŁOŚĆ Wariant I – Produkcja na zamówienie Wariant II – Produkcja na magazyn Wariant III –Produkcja na zamówienie i na magazyn (wariant mieszany)
11
Plan sprzedaży Październik Wyrób I III IV A 280 1120 B 100 400 C 30 50
Październik Wyrób I III IV A 280 1120 B 100 400 C 30 50 200 380 Razem 410 430 480 580 1900 Moce 475 szt/tydzień
12
Plan produkcji zbiorczy
Październik Wyrób A+B+C I III IV Plan produkcji = moce 475 Zapas dysponowy po 50 115 160 155 Zapas dysponowy przed = 115
13
Plan produkcji zbiorczy
Październik Wyrób A+B+C I III IV Plan produkcji 425 475 Zapas dysponowy po 50 65 110 105 Zapas dysponowy przed
14
Moce produkcyjne dla WG
Październik I III IV Plan produkcji 425 475 A 280 B 100 C 30 50 200 Potrzebne moce 410 430 480 580 Wykorzystanie mocy 15 45 -5 -105
15
Moce produkcyjne dla WG
Październik I III IV Razem Plan produkcji 425 475 =1900 A 280 – =345 280+45= 325 280-5=275 = 175 1120 B 100 400 C 30 50 200 380 Potrzebne moce 1900
16
Zapas dysponowany przed 50 165 210 205 Zapas dysponowany po 100
GHP Wyrób A Wrześnień Październik IV I III Plan produkcji x 395 325 275 175 Zapas dysponowany przed 50 165 210 205 Zapas dysponowany po 100 Planowne uruchomienie Planowany spływ x Wrześnień Październik IV I III Planowane uruchomienia 395 325 275 175 ? Moce produkcyjne 475 Wolne moce produkcyjne 80 150 200 300
17
Zapas dysponowany przed 50 165 210 205 Zapas dysponowany po 100
GHP Wyrób A Wrześnień Październik IV I III Plan produkcji x 395 325 275 175 Zapas dysponowany przed 50 165 210 205 Zapas dysponowany po 100 Planowne uruchomienie Planowany spływ x
18
4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego - dane
miesiąc Październik Sprzedaż tydzień I II III IV Prognoza 1520 szt. Zamówienia 30 50 100 200 Z planu sprzedaży: 1520 szt. : 4 = 380 szt./ tydzień Ale: szt./miesiąc = 487,5 szt./tydzień szt. :4 = 475 szt./tydzień miesiąc Październik Moce produkcyjne tydzień I II III IV razem Moce 475 1900 miesiąc Październik Sprzedaż a Produkcja tydzień I II III IV razem Prognoza 380 1520 Zamówienia 30 50 100 200 Razem sprzedaż Moce 380+30=410 475 380+50=430 =480 =580 1900
19
4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego
miesiąc Październik Sprzedaż a Produkcja tydzień I II III IV razem Prognoza 380 1520 Zamówienia 30 50 100 200 Razem Sprzedaż 380+30=410 380+50=430 =480 =580 1900 Moce 475 4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego miesiąc Październik Plan Produkcji tydzień I II III IV razem Plan produkcji 475-50= 425 475 1900 Zapas dysponowany przed 50 65 110 105 x Zapas dysponowany po = = 65 = = 110 = =105 = =0
20
4.3. Główny Harmonogram Produkcji wyrobu gotowego (bez zapasów)
miesiąc Październik GHP tydzień I II III IV razem Plan 475 1900 Zapas dysponowany x/50 50/0 0/0 x Planowane uruchomienie =475-50=425 Planowany spływ 425
21
4.3. Główny Harmonogram produkcji wyrobu gotowego (na magazyn)
miesiąc Październik GHP tydzień I II III IV razem Plan 475 1900 Produkcja na magazyn Zapas dysponowany x/50 50/0 0/0 x Planowane uruchomienie =475-50=425 Planowany spływ 425
22
Główny Harmonogram Produkcji- pojęcia
Zapotrzebowanie brutto – wynika z planu sprzedaży Zapotrzebowanie netto – Zapotrzebowanie brutto – Zapas dysponowany
23
4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego – bez produkcji na magazyn
miesiąc Październik tydzień 1 2 3 4 Zapotrzebowanie brutto 410 430 480 580 Zapas dysponowany 100 Zapotrzebowanie netto 410 – 100 = 310 Planowane uruchomienia Spływ 310
24
4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego –produkcja na magazyn
miesiąc Październik tydzień 1 2 3 4 Zapotrzebowanie brutto 410 430 480 580 Zapas dysponowany Początkowy / Końcowy 100/ ( )+360=50 50/(50-430)+430=50 50/50 Zapotrzebowanie netto 410 – 100 = 310 430-50= 380 480-50=430 580-50=530 Planowane uruchomienia 380+50=430 430+50=480 530+50=580 Spływ = 360
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.