Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Projekty eTwinning z fizyki
Opracowanie: Elżbieta Gawron
2
Projekt Uczy i bawi, Zintegrowany z programem nauczania,
Kreatywny i innowacyjny (w zakresie treści, metod pracy, pedagogicznego wykorzystania techniki, kształcenia postaw), Korzyści (przyrost wiedzy i umiejętności) dla uczestników projektu (językowe, przedmiotowe, techniczne, kulturowe, międzykulturowe),
3
Trzy projekty Fizyka ważna i ciekawa Energie alternatywne
Wycieczka do CERN-u
4
Fizyka ważna i ciekawa Partnerstwo Polska - Litwa
5
Główne cele projektu Rozwijanie u uczniów zainteresowania fizyką (uczniowie muszą mieć świadomość znaczenia zjawisk fizycznych w codziennym życiu). Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich.
6
Zadania grup partnerskich
Projekt realizowany na dwóch płaszczyznach w sześciu częściach: - fizyka ważna Fizyka w medycynie Fizyka – technika – bezpieczeństwo Ekologia, a zjawiska fizyczne - fizyka ciekawa Fascynujące zjawiska fizyczne Wyprawa do gwiazd Fizyka i zabawa
7
Zadania grup partnerskich
Fizyka w medycynie Zajęcia w gabinecie rehabilitacji. Zajęcia na siłowni. Lekcja – Koloroterapia.
8
Zadania grup partnerskich
Fizyka – technika – bezpieczeństwo Pomiar prędkości za pomocą radaru i badanie trzeźwości alkomatem.
9
Zadania grup partnerskich
Ekologia, a zjawiska fizyczne Rozwiązywanie zadań o treści ekologicznej.
10
Zadania grup partnerskich
Fascynujące zjawiska fizyczne Przeprowadzanie ciekawych eksperymentów - teatr iluzji.
11
Zadania grup partnerskich
Wyprawa do gwiazd Zajęcia w Planetarium w Chorzowie i Wilnie.
12
Zadania grup partnerskich
Fizyka i zabawa Obserwacja zjawisk fizycznych. Zajęcia w Wesołym Miasteczku w Chorzowie.
13
Zadania grup partnerskich
Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich – wizyty partnerskie.
14
TwinSpace http://my.twinspace.etwinning.net/lp Materiały w postaci:
Galerii zdjęć Prezentacji PowerPoint Filmów
15
Produkt końcowy Albumy, e-albumy, WWW
16
Energie alternatywne Partnerstwo Polska- Grecja
17
Cele projektu Motto projektu:
Uświadomienie uczniom, że każdy z nas ma obowiązek szanować energię oraz szukać metod jej pozyskiwania w taki sposób, aby nie szkodzić środowisku naturalnemu. Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich. Motto projektu: „To, co możesz uczynić, jest tylko maleńką kroplą w ogromie oceanu, ale jest właśnie tym, co nadaje znaczenie twojemu życiu”. Albert Schweitzer
18
Dlaczego musimy poszukiwać alternatywnych źródeł energii?
Problem Dlaczego musimy poszukiwać alternatywnych źródeł energii? Unijny system wpływa na kraje członkowskie, aby doprowadzić do większej efektywności energetycznej, albo przechodzenia na produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Jesteśmy krajem unijnym i musimy zmierzać ku uzyskowi energii ze źródeł odnawialnych o wartości 20%.
19
Niewyczerpywalne źródła energii
Energia Słońca Energia wody Energia powietrza
20
Zadania grup partnerskich
Zbieranie za pomocą Internetu, selekcja i prezentacja informacji na temat projektu w formie zdjęć, filmów i prezentacji PowerPoint.
21
Zadania grup partnerskich
Jak to działa? Budowa urządzeń. Uczniowie wykonują urządzenia, demonstrujące działanie energii słonecznej, wodnej i wiatrowej, które będą służyć jako pomoc naukowa w szkole.
22
Energia Słońca – budowa urządzenia.
Zadania grup partnerskich Energia Słońca – budowa urządzenia. Grecja Polska
23
Energia wiatru - budowa urządzenia.
Zadania grup partnerskich Energia wiatru - budowa urządzenia. Polska Grecja
24
Zadania grup partnerskich
Energia wody - budowa urządzenia. Grecja Polska
25
Zadania grup partnerskich
Energia słoneczna –wycieczka do Słonecznej Szkoły w Bielawie, gdzie odbyły się zajęcia dydaktyczne.
26
Zadania grup partnerskich
Energia wodna – wycieczka do Lubachowa, zwiedzanie zapory i elektrowni wodnej.
27
Zadania grup partnerskich
Energia wiatru – wycieczka dydaktyczna na farmę wiatrową w Sidirokastro.
28
Zadania grup partnerskich
Tworzenie słowników grecko – angielsko - polskich
29
Zadania grup partnerskich
Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich – galerie zdjęć najpiękniejszych miejsc.
30
TwinSpace Materiały w postaci: Galerii zdjęć Prezentacji PowerPoint
Filmów Słowników multimedialnych
31
Produkt końcowy Podsumowanie pracy: Płyta CD, strona WWW
32
Wycieczka do CERN-u Partnerstwo Polska -Rumunia
33
Cele projektu Ukazanie osiągnięć fizyki współczesnej,
Zapoznanie uczniów z największym na świecie laboratorium cząstek : - Czym jest CERN ? - Misja i zadania CERN - Jak funkcjonuje CERN ? - Jakie są główne osiągnięcia naukowe CERN-u ? Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich.
34
Zadania grup partnerskich
Zbieranie za pomocą Internetu, selekcja i prezentacja informacji na temat projektu w formie, filmów, zdjęć i prezentacji PowerPoint.
35
Zadania grup partnerskich
Tworzenie i rozwiązywanie quizów związanych z fizyką współczesną i CERN-em w programie HotPotatoes i EclipseCrossword.
36
Zadania grup partnerskich
Przeprowadzanie eksperymentów mających związek z tym, co dzieje się w CERN-ie. Wielki wybuch w małym kubku Lampa plazmowa Próżnia Lewitacja Światłowody Lasery
37
Wycieczki dydaktyczne – wysłuchanie wykładów :
Zadania grup partnerskich: Wycieczki dydaktyczne – wysłuchanie wykładów : Kielce Instytut Fizyki UJK Kraków IFJ
38
Zadania grup partnerskich:
Wystawy Lublin UMCS zwiedzanie Tyczyn LO przygotowanie i ekspozycja
39
Zadania grup partnerskich
Pogłębianie wiedzy o krajach partnerskich – prezentacja obiektów Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO.
40
TwinSpace Materiały w postaci: Galerii zdjęć Prezentacji PowerPoint
Filmów Słowników multimedialnych Quizy w programie HotPotatoes Krzyżówki w programie EclipseCrossword
41
Produkt końcowy Projekt jeszcze trwa
Podsumowanie pracy: - zamieszczenie filmów w otwartym serwisie internetowym YOUTUBE „ triptocern” - przygotowanie płyty CD w oparciu o wypracowane materiały( na potrzeby pracowni fizycznej i biblioteki szkolnej) oraz strony WWW. Projekt jeszcze trwa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.