Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLubomierz Kozok Został zmieniony 10 lat temu
1
Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach
2
Co to jest reklama w grach? dynamic ingame product placement
4
Format reklamowyWielkość w pikselach 1 x 11024 x 1024 1 x 2512 x 1024 2 x 11024 x 512 4 x 11024 x 256 8 x 11024 x 128 Reklama dynamiczna w grach
5
Minimalny rozmiar: 1.5% ekranu Minimalny czas ekspozycji: Min. 2 sekund Kąt pod którym widzimy reklamę: Minimum 55° Zliczanie statystyk
6
P: Jak bardzo zgadzasz się lub nie z następującymi stwierdzeniami dotyczącymi reklamy w grach video? Postrzeganie reklamy w grach
7
Racing Vertical Race Driver Grid Need For Speed Series RaceTest Drive Unlimited Trackmania Nations Colin McRae Dirt Race WTCC Trackmania Nations Forever PKR Poker Grand Billiards 8 Ball Club Lifestyle/Entertainment Vertical Pool Sharks Action Vertical Battlefield 2142 CounterStrike 1.6 CounterStrike: Condition Zero Quake Live Sports Vertical Football Manager Football Manager Live Football Superstars Madden NFL Series NBA SeriesTiger Woods PGA Series Skate 2NHL Series MLB The Show Fight Night Anarchy Online Demolition Company Dirt 2 Motorstorm Apocalypse
8
Fight Night Round 4 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots
9
NHL 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots
10
NBA Live 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots
11
Need For Speed: Shift & Undercover (EA) In-Game Ad Placement Screenshots
12
Dirt 2 (Codemasters) In-Game Ad Placement Screenshots (from Colin McRae Dirt)
13
Counter-Strike 1.6 (Valve) In-Game Ad Placement Screenshots
14
Play Fresh
16
NIVEA
19
Orange
21
Włącz myślenie
24
Netia
25
Polkomtel
27
Loreal
28
Intel
29
Loreal
30
Nestle
31
Unilever
32
Forum Film
33
Unilever
34
Panasonic
35
Warner Bros.
36
Wartość wydatków wg branż Źródło – dane własne, Iga Worldwide, 2011
37
Akceptowalna – nadaje grom realizmu, nie przerywa grania Elastyczna – sprzedawana w modelu CPM, z capp, na określony czas, możliwość zmiany lub rotacji kreacji Product Premium – pokazuje brand w wysokonakładowych i nośnych tytułach Innowacyjność – korzystające z niej firmy są lepiej postrzegane Mierzalność – dokładne statystyki po i w trakcie kampanii Przewidywalność – możemy z góry określić zasięg kampanii Zalety reklamy dynamicznej
38
Dynamicznie w smartphonach
40
Dynamicznie w tabletach
41
Product placement
42
Sims 3
44
Target – 18-35, liderzy opinii Rozwiązanie – umieszczenie w grze nowego ekologicznego modelu Renault, do ściągnięcia za darmo Sim 3 – kolejna odsłona gry serii gier sprzedanej w ponad 125 mln egz Edukacja – korzystając z ekologicznego samochodu gracze dostrzegali bezpośredni pozytywny wpływ jego wyboru na ponoszone przez nich w grze koszty eksploatacji Wyniki – 350 000 ściągniętych egzemplarzy w ciągu 4 pierwszych miesięcy Sims 3
45
Tobet
46
Motorola: Defy vs. Obcy
47
Serce i Rozum - Orange
49
Gra Social City: Moje Miasto, to popularna gra przeglądarkowa W Social City gra na Nk.pl ponad 1 200 000 graczy Jest to gra ekonomiczno- strategiczna, w której głównym celem jest zbudowanie i zarządzanie miastem. Rywalizacja odbywa się między innymi Użytkownikami portalu Nk.pl Uruchamiania gry (mogli obejrzeć spot reklamowy Plusa) Budowania budynków w mieście (Plus ufundował nowy hotel Do Usług) Czytania gazety miasta (w prasie zamieszczono informacje o nowym budynku) Ponad 150 000 graczy zbudowało 450 000 budynków Plusa Miesięczna obecność – czerwiec 2011 Polkomtel w Social City
50
Co dalej…? Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy
51
Questions?!
52
Dziękuję ARBOinteractive ARBOmedia Sp z o.o. Altowa 2 02-386 Warszawa Tel.: 22 592 45 00 info@arbointeractive.pl arbointeractive.pl arboblog.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.