Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCelina Konstanty Został zmieniony 10 lat temu
1
Six Speed Manual Transmission (mechaniczna 6-biegowa skrzynia biegów)
6MT Lesson Plan
2
Transmission Overview (widok ogólny skrzyni biegów)
Overview of 6 MT This view shows the external layout of the transmission and gear linkage.
3
Transmission Overview (widok ogólny skrzyni biegów)
Overview of 6 MT This cutaway view clearly shows the location of the major gear components including reverse gear.
4
OPIS: - STAŁE ZAZĘBIENIE WSZYSTKICH BIEGÓW - STAŁE, ZSYNCHRONIZOWANE ZAZĘBIENIE BIEGU WSTECZNEGO - SMAROWANIE CIŚNIENIOWE POMPĄ OLEJU - OSOBNA OBUDOWA PRZEDNIEGO MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO - ZWIĘKSZONE WYMIARY KÓŁ ZĘBATYCH - MECHANIZM RÓŻNICOWY OSI PRZEDNIEJ SURETRAC- OPCJA - 1, 3 I R BIEG WYPOSAŻONE W PODWÓJNY SYNCHRONIZATOR - 2 BIEG WYPOSAŻONY W POTRÓJNY SYNCHRONIZATOR - 4, 5, 6 BIEG WYPOSAŻONE W POJEDYNCZY SYNCHRONIZATOR - WSTECZNY BIEG WYPOSAŻONY W DODATKOWE KOŁO NOŻYCOWE, KTÓRE REDUKUJE HAŁAS W ZAZĘBIENIU - CENTRALNY MECHANIZM RÓŻNICOWY ZE SPRZĘGŁEM WISKOTYCZNYM
5
Przekrój skrzyni biegów
6
ADAPTOR PLATE- OBUDOWA POŚREDNIA
REVERSE IDLE GEARS- KOŁA BIEGU WSTECZNEGO MAIN SHAFT- WAŁEK GŁÓWNY MAIN CASE- OBUDOWA GŁÓWNA TRANSFER DRIVEN GEAR- KOŁO NAPĘDZANE PRZEKAZANIA NAPĘDU NA TYLNĄ OŚ EXTENSION CASE- OBUDOWA TYLNA TRANSFER DRIVE GEAR- KOŁO NAPĘDZAJĄCE PRZEKAZANIA NAPĘDU NA TYLNA OŚ VISCOUS-COUPLING CENTER DIFFERENTIAL- ŚRODKOWY MECHANIZM RÓŻNICOWY ZE SPRZĘGŁEM LEPKOŚCIOWYM OIL PUMP DRIVE GEAR- KOŁO NAPĘDZAJĄCE POMPY OLEJU DRIVE PINION SHAFT- WAŁEK NAPĘDZAJĄCY DRIVEN SHAFT- WAŁEK NAPĘDZANY (ZĘBNIK) FRONT DIFFERENTIAL- PRZEDNI MECHANIZM RÓŻNICOWY
7
Gear Selection Mechanism (mechanizm wyboru biegu)
8
MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW
MECHANIZM WYKORZYSTUJE ŁOŻYSKA ŚLIZGOWE DLA ZREDUKOWANIA TARCIA, UKŁAD WODZIKÓW SKRACAJĄCYCH SKOK DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW I SPRĘŻYNĘ POŁOŻENIA NEUTRALNEGO. NEUTRAL SWITCH- CZUJNIK POŁOŻENIA NEUTRALNEGO REVERSE SWITCH- CZUJNIK WŁĄCZENIA WSTECZNEGO BIEGU INTERLOCK MECHANISM- MECHANIZM ZAPOBIEGAJĄCY WŁĄCZENIU DWÓCH BIEGÓW RÓWNOCZEŚNIE SHIFT DETENT MECHANISM- MECHANIZM BLOKUJĄCY BIEG REVERSE SHIFT MECHANISM- MECHANIZM BIEGU WSTECZNEGO
9
Transfer Case Assembly (zespół rozdziału napędu)
10
Centre Differential & Transfer Driven Gear
(środkowy mechanizm różnicowy i koło napędzane układu rozdziału napędu)
11
Viscous Coupling (sprzęgło wiskotyczne)
12
Reverse Check Mechanism
(zabezpieczenie przed włączeniem wstecznego biegu) Slider Ring (pierścień)
13
Reverse Check Mechanism
(zabezpieczenie przed włączeniem wstecznego biegu)
14
Reverse Check Mechanism
(zabezpieczenie przed włączeniem biegu wstecznego)
15
Oil Pump (pompa oleju)
16
Oil Pump Lubrication System
(system smarowania)
17
SYSTEM SMAROWANIA OIL CHAMBER- ZBIORNIK OLEJU OIL GUIDE- PROWADNICA OLEJOWA STRAINER- FILTR SIATKOWY RELIEF VALVE- ZAWÓR UPUSTOWY REGULATOR VALVE- ZAWÓR REGULUJĄCY CIŚNIENIE OLEJU OIL PUMP- POMPA OLEJU
18
Transmission Main Case (obudowa)
19
(wałek główny- sprzęgłowy)
Mainshaft Assembly (wałek główny- sprzęgłowy)
20
Mainshaft Assembly Components (elementy składowe wałka głównego)
2nd Drive Gear 1st & Reverse Drive Gear Mainshaft 4th Drive Gear 3rd Gear Double Synchroniser 3rd Drive Gear 6th Drive Gear 5th Drive Gear
21
MAINSHAFT- WAŁEK GŁÓWNY (SRZĘGŁOWY)
1ST & REVERSE DRIVE GEAR- KOŁO NAPĘDZAJĄCE 1 I WSTECZNEGO BIEGU 2ND DRIVE GEAR- KOŁO NAPĘDZAJĄCE 2 BIEGU 4TH DRIVE BIEGU- KOŁO NAPĘDZAJĄCE 4 BIEGU 3RD GEAR DOUBLE SYNCHRONIZER- PODWÓJNY SYNCHRONIZATOR 3 BIEGU 3RD DRIVE GEAR- KOŁO NAPĘDZAJĄCE 3 BIEGU 6TH DRIVE GEAR- KOŁO NAPĘDZAJĄCE 6 BIEGU 5TH DRIVE GEAR- KOŁO NAPĘDZAJĄCE 5 BIEGU
22
Pinion Assembly (Driven Shaft) (zespół kół napędzanych)
23
Driven Shaft Components (elementy składowe wałka napędzanego)
5-6 Driven Gear 1st Gear Double Synchronizer 3-4 Driven Gear 1st Driven Gear Driven Shaft with Reverse Gear 2nd Driven Gear 2nd Gear Triple Synchronizer
24
WAŁEK NAPĘDZANY 1ST DRIVEN GEAR- KOŁO NAPĘDZANE 1 BIEGU 1ST GEAR DOUBLE SYNCHRONIZER- PODWÓJNY SYNCHRONIZATOR 1 BIEGU 5-6TH DRIVEN GEAR- KOŁO NAPĘDZANE 5 I 6 BIEGU 3-4TH DRIVEN GEAR- KOŁO NAPĘDZANE 3 I 4 BIEGU 2ND DRIVEN GEAR- KOŁO NAPĘDZANE 2 BIEGU 2ND TRIPLE SYNCHRONIZER- POTRÓJNY SYNCHRONIZATOR 3 BIEGU DRIVEN SHAFT WITH REVERSE GEAR- WAŁ NAPĘDZANY Z KOŁEM BIEGU WSTECZNEGO
25
Drive Pinion Shaft (zębnik)
26
(koła zębate biegu wstecznego)
Reverse Gear System (koła zębate biegu wstecznego)
27
Reverse Gear System Components (elementy składowe biegu wstecznego)
Reverse Idler Holder Reverse Gear Double Synchronizer Reverse Idle Gear #2 Reverse Idler Gear Shaft Sub Gear Reverse Idle Gear #1
28
WSTECZNY BIEG MECHANIZM BIEGU WSTECZNEGO JEST WYPOSAŻONY W FUNKCJĘ „FAIL SAFE”. W PRZYPADKU PĘKNIĘCIA CIĘGŁA BIEGU WSTECZNEGO PIERŚCIEŃ BIEGU WSTECZNEGO ZNAJDUJĄCY SIĘ NA DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW ZOSTAJE UNIESIONY INFORMUJĄC KIEROWCĘ O USTERCE. REVERSE IDLER GEAR SHAFT- WAŁEK BIEGU WSTECZNEGO REVERSE IDLER GEAR #2- KOŁO BIEGU WSTECZNEGO 2 REVERSE GEAR DOUBLE SYNCHRONIZER- PODWÓJNY SYNCHRONIZATOR BIEGU WSTECZNEGO REVERSE IDLER HOLDER- UCHWYT SUB GEAR- KOŁO NOŻYCOWE REVERSE IDLE GEAR #1- KOŁO BIEGU WSTECZNEGO 1
29
Adapter Plate (obudowa pośrednia)
30
Front Differential Housing (obudowa przedniego mechanizmu różnicowego)
31
Front Differential With ‘ Suretrac’
(przedni mechanizm różnicowy Suretrac)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.