Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKazimiera Szymkiewicz Został zmieniony 10 lat temu
1
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
Konferencja PTWP, Warszawa, 28 listopad 2005, Piotr Szymczyk
2
Agenda Wstęp Otoczenie Zakłady chemiczne – kluczowe kwestie
Modelowe Przedsiębiorstwo Inwestor Założenia programu zmian Program restrukturyzacji
3
Wstęp. PDM Polska PDM Polska Sp. z o.o. Podstawowa działalność
Firma doradcza. Obecna działalność od roku 2002 roku Podstawowa działalność Zarządzanie projektami Fuzje i przejęcia Wydzielanie działalności nie podstawowej. Outsourcing Kluczowi klienci Grupa Vattenfall (EW S.A., GZE S.A.) Grupa R&M (R&M MainServ, R&M Izomar) Elektrobudowa S.A.
4
Otoczenie Zmiany własnościowe Prywatyzacja pośrednia (Giełda)
Prywatyzacja bezpośrednia (Inwestor strategiczny) Regulacje globalne (cła i podatki, regulacje branżowe – REACH, regulacje środowiskowe) Regulacje lokalne (kwestie podatkowe, ochrona środowiska)
5
Kluczowe kwestie Zmiany właścicielskie i inwestycje
Konsolidacje i sojusze Kontrola łańcuch dostaw, zmniejszenie ryzyka Efekt skali, dostęp do finansowania długoterminowego,, gwarancje finansowe Globalizacja System REACH, regulacje środowiskowe i podatkowe Strategiczne analizy produkcyjne (surowcowo – produktowe, głębokości przetworzenia)
6
Modelowe przedsiębiorstwo
Dostawcy Produkcja Logistyka Klienci The value chain for industrial manufactured products is fairly straightforward. There are numerous types of suppliers that supply the manufacturer with material, components, or sub-assemblies. The products are then sold to the customer through multiple channels: Direct from the manufacturer Through a retailer that sells the products with a number of other goods Through distributors that either sell directly to customers or through additional retail channels
7
Inwestor – dodatkowe wartości
Dostęp do kapitału Wsparcie w zarządzaniu Optymalizacja kluczowych obszarów działalności firmy Nowe technologie i analizy produkcyjne Dostęp do rynków globalnych – produktowych i surowcowych
8
Inwestor – kolejne kroki po prywatyzacji
Strategiczne analizy produkcyjne (surowcowo – produktowe, głębokości przetworzenia) Koncentracja na działalności podstawowej Rozpoczęcie programu zmian Optymalizacja organizacji, kosztów, zatrudnienia oraz inwestycje
9
Model biznesowy/Struktura
Przyczyny zmian Misja. Wizja. Strategia Model biznesowy/Struktura Cele strategiczne Potencjału organizacyjnego Finansowe Klienta/Rynku Procesów Miary strategiczne
10
Zmiany. Założenia Strategiczne Ekonomiczne Rynkowe Organizacyjne
Zwiększenie wartości firmy Uwolnienie kapitału Koncentracja na podstawowej działalności Elastyczność Dostęp do najnowszych rozwiązań i technologii Ekonomiczne Poprawa wybranych wskaźników Redukcja kosztów Rynkowe Poprawa konkurencyjności / Uzyskanie przewagi konkurencyjnej Organizacyjne Odchudzenie i uproszczenie struktury
11
Zmiany – nowe modele zarządzania
Zrównoważona Karta Wyników (BSC) Analiza procesowa i optymalizacja procesów Outsourcing Zarządzanie ryzykiem i planowanie
12
Program restrukturyzacji
Wsparcie zewnętrzne Koncentracja na kluczowych zagadnieniach biznesu Ludzie i nowa struktura Zarządzanie projektami
13
Proponowane etapy projektu
Analiza i diagnoza Założenia STRATEGIA I STRUKTURA POTRZEBY INTERESARIUSZY ZAŁOŻENIA. REKOMENDACJE SZCZEGÓŁOWA STRUKTURA. PROCESY PROJEKT TRANSFORMACJA. WSKAŹNIKI OCENY Plan Szczegółowy Wdrożenie i kontrola ETAPY. PUNKTY KONTROLNE DOKUMENTACJA ZMIANY I DECYZJE Zakończenie i przekazanie. Rekomendacje PODSUMOWANIE REKOMENDACJE POMIAR WSKAŹNIKÓW
14
Dziękuję za uwagę Piotr Szymczyk
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.