Pobierz prezentację
OpublikowałRóża Bajek Został zmieniony 10 lat temu
1
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
2
Źródła informacji Telewizja – to powszechna rozgłośnia medialna. Dzięki niej dowiadujemy się co się dzieje w kraju i na świecie (Wiadomości, Fakty, Telexpres), poszerzamy wiedzę (Discovery, Animal Planet, National Geographic). Telewizja to również sposób na rozrywkę i odpoczynek (programy rozrywkowe, filmy).
3
Radio – to dźwiękowy sposób przekazywania informacji
Radio – to dźwiękowy sposób przekazywania informacji. Jest on uniwersalny i ogólnie powszechny. Służy nam m.in. do słuchania muzyki i audycji o różnych tematykach.
4
Prasa – to tekst, który zostaje udostępniony do czytania dla różnych grup wiekowych. Gazety zostają wydawane w równych odstępach czasu (np. dziennik, miesięcznik, kwartalnik). To jeden z pierwszych sposobów przekazywania wiadomości dla większej ilości osób.
5
Książka – to sposób ukazania świata i życia przez autora w sposób tekstowy. Możemy wyodrębnić wiele ich gatunków m.in. realistyczne, fantastyczne, historyczne, miłosne, przygodowe czy naukowe. To tylko niewielka ich część, niestety ludzie coraz rzadziej sięgają po tą formę przekazu.
6
Internet – w XXI w. to najbardziej popularny środek przekazu medialnego. Prawie każdy z nas ma go w domu, teraz nawet możliwa jest obsługa internetu w laptopie, telefonie czy tablecie. Mamy wrażenie, że większość ludzi uzależniła się od niego. A oto przykłady najczęściej odwiedzanych stron: Facebook, You Tube, Wikipedia, Google Tłumacz, Ściąga.
7
Prawo autorskie Prawo autorskie zajmuje się zagadnieniami związanymi z utworami i ich ochroną, uprawnieniami przysługującymi twórcy oraz zasadami udzielania licencji. Jeżeli prawo autorskie zostanie naruszone autor może ubiegać się o odszkodowanie. znak oznaczający prawo autorskie
8
Zakres bezpiecznego korzystania z środków medialnych.
W dzisiejszym świecie gdzie mamy duży dostęp do środków medialnych takich jak: Internet, telewizja, gazety czy radio powinniśmy wiedzieć jak z nich bezpiecznie korzystać. Statystyki mówią, że ok. 97% nastolatków gra w gry video, 79% korzysta z portali społecznościowych, 84% ma telefony komórkowe i aż 93% używa Internetu.
9
Pomagają nam w tym m.in. Kontrola rodzicielska -cenzor – głównym zadaniem programu jest zapezpiecznie przed dostępem do niecenzuralnych treści Internetu, -blokowanie wybranych programów czy gier, -kontrola dostępu czasu, -kontrola stron www.
10
Co możemy zrobić sami? Starajmy nie popełniać tych częstych błędów: -co czwarty użytkownik Internetu nie ma aktualnego oprogramowania internetowego chroniącego komputer, -bezmyślne korzystamy z publicznych sieci - darmowe nie zawsze bezpieczne, -wchodzimy na podejrzane strony i ściągamy szkodliwe pliki, -ignorujemy ostrzeżenia o zagrożeniu,
11
-publikujemy w portalach społecznościowych informacje osobiste, a nawet poufne, -podajemy swoje dane osobowe w witrynach, które nie są odpowiednio zabezpieczone. Musimy być świadomi zagrożeń, jakie czyhają na nas w sieci. Aktualna wiedza na ten temat jest podstawą skutecznej ochrony naszych komputerów, smartfonów, a także prywatnych danych. Znając zagrożenia, będziemy mogli wybrać najskuteczniejsze rodzaje zabezpieczeń.
12
Prawo do prywatności w mediach.
To prawo jest jednym z podstawowych praw człowieka, zapisanym wprost w międzynarodowych aktach prawnych. Prawo mówi o tym, że każdy użytkownik Internetu czy innego środka przekazu ma prawo do prywatności i anonimowości np. ochrona danych osobowych.
13
DZIĘKUJEMY ! ! !
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.