Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRadomił Surdyk Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
2
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu Opiekun: Krzysztof Żołędziewski Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Czwarta władza nie przeszkadza Semestr/rok szkolny: semestr 2 / rok szkolny 2010/2011
3
Grupa Przedsiębiorczości 96/94_p_g1
4
CZWATRA WŁADZA NIE PRZESZKADZA
5
Nasza prezentacja zapozna was z : pojęciem władzy, formami władzy, podziałem władzy w państwie demokratycznym, znaczeniem środków masowego przekazu w ocenie i kontroli sprawowanej władzy, realizacją projektu przez naszą grupę.
6
Według Arystotelesa władza to naturalne panowanie jednych i podporządkowywania się im drugich.
7
Władza towarzyszyła ludziom od zawsze. Od plemiennego wodza, poprzez faraonów, cesarzy i królów do prezydentów i premierów.
8
Czasami przyjmowała nieporządane formy
9
Najlepszą formą władzy jest demokracja
10
W ustroju demokratycznym władza podzielona jest pomiędzy trzy filary:
11
Wolne media w państwach demokratycznych określenie mianem czwartej władzy. Ustawiane są w szeregu obok władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej, gdyż siła prasy jest tak wielka, że może kształtować społeczeństwa i politykę. Poza tym spełnia funkcję kontrolną poprzednich trzech władz, aby nie dochodziło do nadużyć i korupcji.
12
Media w państwie demokratycznym spełniają funkcję: informacyjną opiniotwórczą kontrolną socjalizacyjno – wychowawczą integrującą społeczeństwo promującą inicjatywy rozrywkową reklamowo - ogłoszeniową
13
Przystępując do realizacji projektu wyznaczyliśmy naszej grupie dwa główne cele: pierwszy to zebranie jak najwięcej informacji na temat zawodu dziennikarza, drugi to redagowanie szkolnej gazetki.
14
Informacji na temat pracy dziennikarzy szukaliśmy u źródeł, w redakcjach gazety Dziennik Bałtycki w Gdańsku i Malborku.
15
Poznaliśmy historię Dziennika Bałtyckiego, pracę w redakcji i nowoczesny sprzęt, na którym pracują dziennikarze.
16
Przy okazji wycieczki do Malborka odwiedziliśmy drukarnię Wamax, gdzie mogliśmy zobaczyć jak słowo przenoszone jest na papier.
17
Spotkania z dziennikarzami pomogły nam w realizacji drugiego zadania, czyli redagowania szkolnej gazetki. Dowiedzieliśmy się jakimi cechami powinien charakteryzować się dziennikarz, jak pozyskuje informacje, jak przygotować dobry wywiad.
18
Swoją wiedzę na temat etyki w zawodzie dziennikarza, walki za stresem i kosztów związanych z wydawaniem gazety poszerzaliśmy w trakcie zorganizowanych warsztatów. Efektami naszej pracy dzieliliśmy się z pozostałymi uczniami Gimnazjum.
19
Rozpoczynając prace nad gazetką szkolną nakreśliliśmy projekt naszego miesięcznika i dokonaliśmy podziału zadań.
20
Gazetka z miesiąca na miesiąc była coraz lepiej przygotowana, a co najważniejsze cieszyła się duży powodzeniem wśród naszych kolegów. Cały nakład rozchodził się błyskawicznie.
21
Warsztaty z pracownikami wyższych uczelni miały znaczący wpływ na poprawę naszych umiejętności. W naszej pracy wykorzystywaliśmy otrzymany sprzęt multimedialny.
22
Dzięki realizacji projektu nabyliśmy nowe umiejętności i wiadomości. Zrozumieliśmy też jak duże jest znaczenie mediów w demokratycznym społeczeństwie.
23
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.