Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAVA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAVA."— Zapis prezentacji:

1 JAVA

2 Spis zagadnień Wprowadzenie Historia Platforma Javy Program w Javie
Co to jest „obiekt”? Klasa Kilka zalet Javy

3 Wprowadzenie Java- zorientowany obiektowo język programowania,
język interpretowany, a nie kompilowany, język pracujący na wielu platformach, język nastawiony na produktywność programisty, zastosowania Javy

4 Historia Bill Joy sugeruje SUNowi stworzenie środowiska obiektowego na bazie C++, W ramach projektu „Green” powstaje język OAK - „Object Application Kernel” (James Gosling),

5 Star Seven i Duke

6 Historia c.d. zmiana nazwy na JAVA ze względu na zastrzeżenie nazwy OAK, Pojawia się Netscape zgodny z Javą 1.0, Sun propaguję darmowe środowisko JDK 1.0, Java 2 Nowe oblicze Javy.

7 Maszyna Wirtualna Javy
Platforma Javy Co to jest „platforma”? JRE = Java API + Java VM Java VM Java API program w Javie Maszyna Wirtualna Javy Java API system komputerowy

8 Platforma Javy- jak to działa
Kod źródłowy (plik *.java) Kompilator Kod wynikowy (plik *.class) Maszyny wirtualne

9 Program w Javie Program- zestaw klas
Klasa- podstawowa jednostka enkapsulacji Pliki źródłowe o rozszerzeniu *.java Konwencja- nazwa klasy i pliku są zgodne Struktura kodu w Javie Plik źródłowy klasa składowe metody

10 Aplikacje i aplety Dwa rodzaje programów: standalone programs i applets Aplikacje działają w trybie tekstowym i graficznym. Aplety działają tylko w trybie graficznym. Aplikacje wymagają Wirtualnej Maszyny Javy. Aplety są wykonywane przez środowisko przeglądarek.

11 Co to jest „obiekt”? W skrócie: jest to uproszczone przedstawienie pewnego fragmentu rzeczywistości. Wszystko może być obiektem; możemy tworzyć dowolne obiekty w programach, które „coś” reprezentują. Tworzymy obiekty o właściwościach, które są nam w danym momencie potrzebne do rozwiązania problemu. Uosabiając obiekt, możemy powiedzieć, że obiekt „wie” pewne informacje, a także może „wykonywać” pewne czynności. O co chodzi?

12 Te informacje obiekt „wie”. Określają one stan obiektu.
Przykłady obiektów Te informacje obiekt „wie”. Określają one stan obiektu. Są to tzw. składowe Obiekt Żarówka mocW = 150 rozmiar = ”E27” czyWłączona = false włączSię() wyłączSię() przepalSię() Obiekt Pies ilośćŁap = 4 rasa = „Kundel” imię = „Azor” szczekaj() róbKupęNaTrawnik() merdajOgonem() Te czynności obiekt może „wykonać”. Są to metody

13 Klasa – nowe pojęcie Klasa służy do tworzenia obiektów.
Klasa sama w sobie nie jest obiektem. Informuje ona Wirtualną Maszynę Javy, jak należy utworzyć obiekt tego konkretnego typu. Każdy obiekt utworzony na podstawie klasy może mieć unikalne wartości składowych. ...służy do utworzenia... Jedna klasa... Klasa Pies rasa imię szczekaj() merdajOgonem() ...wielu różnych obiektów

14 Klasa c.d. Nazwa klasy składowe metody class NazwaKlasy { // składowe
typ_zmiennej zmienna_1; . . . typ_zmiennej zmienna_n; // konstruktor NazwaKlasy(typ_argumentu nazwa_argumentu) { treść_konstruktora; } // metody typ_wart_zwracanej nazwa_metody(typ_arg nazwa_arg) { treść_metody; } // koniec class NazwaKlasy Nazwa klasy składowe metody

15 Java sama wynosi śmieci...
Za każdym razem, kiedy w Javie jest tworzony obiekt, trafia on do obszaru pamięci nazywanego stertą. Wszystkie obiekty, niezależnie od tego, kiedy, jak i gdzie zostaną utworzone, zawsze są przechowywane na stercie. Sterta ta jest automatycznie odśmiecana (tzn. kiedy obiekt już nie jest potrzebny, JVM zwalnia pamięć), co jest bardzo dużym udogodnieniem dla programistów.

16 Po co się męczyć? Biblioteka standardowa Javy jest ogromna i zawiera wiele klas (ok. 2500) gotowych do użycia. Jest o kolejne udogodnienie, gdyż może się zdarzyć, że mamy coś do napisania co już dawno było napisane. Po co na nowo wymyślać koło?

17 Czego potrzebujemy do pisania w Javie?
Środowisko programistyczne - Java Runtime Engine - Eclipse Dokumentacja API Literatura

18 Bibliografia K. Sierra, B. Bates, „Head First Java”, wyd. Helion
B. Eckel, „Thinking in Java” J. Rumiński, „Język JAVA- podstawy programowania”


Pobierz ppt "JAVA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google