Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt: Partnerstwo na rzecz integracji środowiska pozarządowego oraz zachowania tradycji i kultury Pogórza Dynowskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt: Partnerstwo na rzecz integracji środowiska pozarządowego oraz zachowania tradycji i kultury Pogórza Dynowskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz."— Zapis prezentacji:

1 Projekt: Partnerstwo na rzecz integracji środowiska pozarządowego oraz zachowania tradycji i kultury Pogórza Dynowskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2006 Dynów, 28 marca 2007

2 Kreowanie produktu lokalnego Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia Pro Carpathia Dynów, 28 marca 2007

3 Czy Dynowszczyznę da się wypromować? A jeśli tak to w jaki sposób? Dynów, 28 marca 2007

4 Czy… Czy mieszkańcy Pogórza Dynowskiego, władze samorządów, przedsiębiorcy są w stanie mieć takie relacje z rynkiem, aby doprowadzić do zwiększenia popytu na powstające tu wyroby (atrakcje turystyczne, bazę noclegowa, bazę żywieniową)?

5 Jeśli promocja to jaka? Informacyjna: przekazywanie informacji o nowych produktach, usługach, ciekawych miejscach itp. Pobudzająca: dostarczanie nabywcom racjonalnych i emocjonalnych przesłanek niezbędnych do podjęcia decyzji o przyjeździe. Konkurencyjna: tworzenie zestawu pozacenowych instrumentów rywalizacji na rynku: marka Pogórza Dynowskiego

6 Co do tej pory zrobiono? Płatna reklama ogłoszenia, przetargi - i nic więcej!? Public Relations utrzymywanie pozytywnego wizerunku regionu na rynku usług turystycznych – było, ale w sposób całkowicie niezamierzony Sponsoring finansowanie instytucji, osób lub imprez sportowych, kulturalnych i społecznych oraz wykorzystywanie tego faktu do promocji – cele doraźne

7 Z czego warto skorzystać: - reklama prasowa -reklama telewizyjna -reklama radiowa -reklama pocztowa -reklama internetowa -plakaty reklamowe

8 Reklama prasowa - krótki okres życia (dzienniki) i długi (miesięczniki) - wysoki koszt dotarcia do klienta - ograniczenie tylko do przekazu kolorystycznego i słownego - możliwość przekazywania skomplikowanych treści - możliwość wybory określonego profilu klienta

9 Reklama telewizyjna - jest bardzo sugestywną formą reklamy, docierającą do szerokiego kręgu odbiorców (masowa widownia) - wysokie koszty: produkcji spotu, kosztu emisji - ograniczone możliwości selekcji odbiorców - czasowe ograniczenie przekazu - ulotność reklamy: reklamowe migawki są równie szybko oglądane, jak i zapominane - natarczywość reklamy (przerywanie programów, filmów)

10 Reklama radiowa -medium towarzyszące (praca, rozrywka, posiłki, podróż) -niski koszt produkcji i emisji -trudna do uniknięcia -rozproszenie czasowe i przestrzenne -ulotność (niska percepcja) -duża ilość powtórzeń (znudzenie) -ograniczenie przekazu werbalnego -trudność przekazywania skomplikowanej treści

11 Kryteria wyboru środków reklamy - zasięg i selektywność oddziaływania - konsument jako obiekt reklamy - rodzaj i wielkość segmentu rynku - Pogórze Dynowskie jako przedmiot reklamy - rodzaj potrzeb zaspokajanych przez produkt-region

12 Jak się do tego zabrać? Zaczynamy od badań określających: - kim chcemy być - jaki ma być nasz produkt - kto go kupi - za ile - czy nas stać

13 Co badamy? Nas samych – jacy jesteśmy? Jaki jest nasz stereotyp (wizerunek)? Co buduje naszą tożsamość (symbole)? Co jest naszą mocną stroną? Naszych najbliższych sąsiadów – w czym są mocni? Najnowsze trendy na świecie, w Polsce, potrzeby nabywców Kto jest naszym potencjalnym klientem (segmentujemy) Jaki chcemy, aby był nowy wizerunek Pogórza Dynowskiego? Jaki model turystyki jest dla naszego regionu optymalny? Czy możemy myśleć o regionie w kategoriach marki? Zatem jakie są nisze na rynku usług turystycznych i czym możemy je wypełnić?

14 Z czego powinien składać się produktu turystyczny: atrakcji materialnych i niematerialnych towarów i usług lokalnego przemysłu czasu wolnego usług informacji turystycznej i kulturalnej pakietowania atrakcji specjalistycznych i szlaków tematycznych doświadczenia autentyzmu w kontakcie z lokalną społecznością i jej dziedzictwem

15 Mity, które trzeba zweryfikować! produkt turystyczny jest tym co sądzi o nim turysta, a nie producent, czyli społeczność Pogórza i jej samorządowa reprezentacja wbrew powszechnym opiniom największe zyski płyną nie z tradycyjnych świadczeń (nocleg i wyżywienie), ale z dziedzin im służebnych (rolnictwo, lokalne rzemiosło, handel) produkt nie znika wraz z wyjazdem turysty do domu. Trwa tak długo, jak zdecyduje o tym jego konsument

16 Prawdy, które trzeba zapamiętać! turystyka charakteryzuje się wysoką opłacalnością ekonomiczną, przyczyniając się do aktywizacji gospodarczej, kulturowej i społecznej turystyka jest inspiratorem zmian w lokalnej gospodarce, świadomości społecznej, pobudza rozwój przedsiębiorczości i konkurencyjności - jest dobrym duchem podstępu i dobrobytu

17 Gdzie są dla nas szanse? Określono pięć obszarów rozwojowych tzw. marek turystyki polskiej: -turystyka miejska i kulturowa -turystyka aktywna -turystyka na terenach wiejskich -turystyka tranzytowa -turystyka biznesowa (program Phare TOURIN 2 i 3)

18 Turystyka się zmienia!!! obawa o bezpieczeństwo pobytu starzenie się populacji (w 2020 20% populacja po 65 roku życia) kurczenie się czasu wolnego, wybieranie krótszych urlopów nastawienie na wybór emocjonalny regionu bardziej aktywne spędzanie czasu indywidualizacja wyjazdów

19 Czy jesteśmy konkurencyjni? symbole/atrakcje materialne i duchowe regionu dostępność komunikacyjna regionu infrastruktura regionu (lokalizacja, standard usług i świadczeń) cena produktu 80% ceny to koszty dostępności i infrastruktury, 20% koszty walorów

20 O czym zapominamy? O wyborze produktu turystycznego (regionu) w warunkach ogromnej konkurencji decyduje to coś, co nadaje mu aurę zmysłowości i tajemniczości. Co kusi rynek? Moda, trend, styl życia wykreowany przez media, znane i lubiane autorytety. Produktowi pod nazwą marka dynowska potrzeba więcej światła i jasnego w treści komunikatu korzyści. To pomoże wzmocnić argumentację konkurencyjności regionu w stosunku do innych.

21 Co wypływa na budowanie produktu turystycznego? specjalizacja branżowa (np. turystyka pielgrzymkowa) pierwszeństwo w swojej kategorii (np. Biskupin) rola lidera na rynku własna tradycja (coraz mocniejsza tendencja do poszukiwania wartości kulturowych, duchowych, moralnych) – potrzeba znalezienia elementów odróżniających i wyróżniających

22 Co warto promować? LEGENDA O POWSTANIU HERBU DYNOWA LEGENDA O NAPADZIE TATARÓW NA DYNÓW LEGENDA O DYNOWIE I SANIE KUŹNIA W BARTKÓWCE http://www.bliskiesercu.dynow.pl

23 Co warto promować? »LEGENDA O POWSTANIU HERBU DYNOWA » Dynów jest jedynym miejscem w Polsce w którym odbywała się corrida. Posłuchajcie jak do tego doszło. Zamożny szlachcic o nazwisku Lewicki podczas swojej podróży po Europie odwiedził również Hiszpanię, gdzie przyglądał się licznym corridom. Po powrocie do Polski zapragnął zorganizować taką corridę w Dynowie na arenie zbudowanej tuż obok murów miasteczka. Szlachcic Lewicki miał piękną córkę Hanię, która w czasie nieobecności ojca pokochała młodego, biednego szlachcica Jerzego. Jerzy oczekiwał niecierpliwie ojca Hani, by móc poprosić go o rękę córki. Wszyscy przyjaciele odradzali to Jerzemu. Lewicki znany był jako człowiek gwałtowny, chciwy. Wszyscy zdawali sobie sprawę z tego, że o małżeństwie z Hanią Jerzy nie powinien myśleć. Stało się jednak. Ojciec wysłuchał Jerzego, poczerwieniał na twarzy i warknął - "Precz". Prośby i szlochy Hanny nie wzruszyły ojca. Gdy ochłonął nieco, zgodził się na ślub pod warunkiem, że Jerzy weźmie udział w corridzie jako torreador. W niedzielę po mszy cała okoliczna ludność zbiegła się na Podwale, by obejrzeć niecodzienne wydarzenie. Jerzy stanął oko w oko z potężnym bykiem. Zgrabnie unikał rozwścieczone zwierzę, raniąc go kilka razy. W pewnej chwili jednak rozszalały byk wziął Jerzego na rogi, rzucił nim o ziemię i stratował. Hania wbiegła na arenę chcąć ratować ukochanego i również zginęła pod kopytami. Wreszcie sam Lewicki zabił byka z kruszwicy. Hannę i Jerzego pochowano razem. Stary Lewicki oszalał po śmierci córki. Chodził po polach z muszkietem i strzelał w kierunku krów i wołów. Wstrząśnięci tym wszystkim mieszkańcy umieścili głowę byka w tarczy miejscowej miasta. W nozdrzach byka tkwi kółko, żelazny symbol jego okiełznania.

24 Dynów – podkarpacka Pampeluna Główną atrakcją turystyczną miasta jest coroczna Fiesta de San Fermín. Każdy dzień fiesty (6-14 lipca) rozpoczyna się organizowaną na ulicach miasta ucieczką ochotników przed puszczonymi wolno bykami. Może jednak nie tak drastycznie!

25 Promujcie talenty, które macie Bogusław Kędzierski dynowski artysta rzeźbiarz

26 Artystów jest tutaj dostatek Marek FaraJan Krupa

27

28

29 Święto Pieroga?! Promujmy kulinaria

30

31 A tak zapamiętali dziennikarze pobyt w okolicach Dynowa


Pobierz ppt "Projekt: Partnerstwo na rzecz integracji środowiska pozarządowego oraz zachowania tradycji i kultury Pogórza Dynowskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google