Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zespół Szkół Samorządowych w Sycewicach ID grupy: 96/5_mp_g2 Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Cząsteczkowa budowa materii Semestr/rok szkolny: semestr I rok szkolny 2009/2010
3
Tworzymy zespół. Zgraną grupę ciekawych świata ludzi:)
Startujemy Jest nas 14 osób: Patrycja, Natalia, Ola, Kamil, Dawid, Marta, Klaudia, Justyna, Małgosia, Karolina, Maja, Kamila, Patrycja i pani Beata. Tworzymy zespół. Zgraną grupę ciekawych świata ludzi:)
4
Stworzyliśmy zasady naszej współpracy
5
Najważniejsze dla nas: bądź miły dla innych i współpracuj, zapisane, podpisane:)
6
Woda - niesamowita ciecz
Co takiego potrafi zwykła woda?
7
badaliśmy właściwości cieczy
8
siły spójności są naszym przyjacielem
9
nasze kwiaty się rozkwitną:) dlaczego? kto wie?
10
rozkwitają! magia? czy może jednak właściwości wody?
11
magiczny pieprz ;)
12
W jaki sposób działa izolacja domów od gruntu też już wiemy
13
bańka w bańce
14
klaster wody to więcej niż cząsteczka
15
czyli galaretka i bita śmietana z cukrem
Budowa ciał stałych czyli galaretka i bita śmietana z cukrem
16
poznajemy budowę geologiczną Ziemi
17
przygotowujemy się do doświadczeń
18
modelowe przedstawienie cząsteczkowej budowy materii
19
umiemy narysować model cząsteczkowej budowy materii
20
wiemy, że dyfuzja zachodzi także w ciałach stałych
21
w kolorowych galaretkach też widzieliśmy zajwisko dyfuzji
22
w ziemniaku zjawisko dyfuzji też zaszło
23
szukamy kryształów pod mikroskopem
24
z kłopotami, ale znjadujemy kryształki
25
dyskutujemy i zapisujemy wyniki obserwacji oraz wnioski
26
przygotowujemy kolejne doświadczenie
27
zbadamy rozszerzalność temperaturową ciał stałych
28
i co się stało z naszą pięciogroszówką?
29
już wiemy jak rozłożone są atomy w cząsteczce soli
30
nasz rysunek modelowy
31
czas na uzupełnianienie naszej ekroniki
32
podpowiedzią są nasze karty pracy
33
do zobaczenia na następnych zajęciach P. S
do zobaczenia na następnych zajęciach P.S. Mamy nowego członka zespołu : Luśka,mały czarny psiak:)
34
Dzień Dziecka 2010 Sycewice
Piknik Naukowy Dzień Dziecka 2010 Sycewice
35
Drzwi otwrte, Zapraszamy
36
Naszym najmłodszym kolegom podobały sie rozwijające się kwiaty
37
samodzielnie zaginali kwiaty i czekali aż się rozwiną
38
uczyliśmy ich także jak zrobić bańkę w bańce
39
chłopcy uczyli jak wykonać ciało stałe zamieniające się w ciecz
40
o rany! kulka się rozpłynęła!
41
zajrzał do nas Pan Dyrektor
42
i bardzo chętnie stanął do zawodów: kto więcej zrobi baniek w bańce?
43
i chętnie posłuchał o właściwościch cieczy
44
Zapraszamy na następny Piknik Naukowy
Zabawy było mnóstwo Zapraszamy na następny Piknik Naukowy
45
Powietrze, mieszania gazów bez której nie można żyć
46
Co wiemy o powietrzu?
47
Umiemy przedstawić jego skład na wykresie
48
jak fajnie jest zdobywać wiedzę!
49
przygotowujemy modelowe doświadczenie
50
oglądamy ruchy Browna
51
obejrzeliśmy film o zapachach
52
a tak wygląda cząsteczka brzydkiego zapachu
53
gaz zajmuje całą dostępną przestrzeń
54
zapisujemy obserwacje i wnioski
55
nasze karty pracy
56
czy powietrze ma masę?
57
zaraz się przekonamy czy powietrze waży
58
a co potrafi sprężone powietrze?
59
...potrafi wprawić balonik w ruch
60
nasz odrzutowy balonik
61
zjawisko sprężania i rozprężania gazów na rysunku
62
wiemy jak narysować cząsteczki
63
i już wiemy, że atom jest podzielny
64
cała materia jest zbudowana z takich atomów
65
pływanie ciał, objętości i gęstość
Archimedes i my pływanie ciał, objętości i gęstość
66
trochę teorii na początek, czyli co już wiemy?
67
wiemy też czym jest menisk i jak powstaje
68
czas rozpocząć doświadczenia
69
wyznaczamy objętości i zapisujemy wyniki naszych pomiarów
70
Jak to zrobił Archimedes?
71
chłopcy dzisiaj mieli bardzo odpowiedzialne zadanie: wyznaczanie masy
72
oraz poprawne wymierzenie prostopadłościanów
73
wszystkie wyniki pomiarów umiesciliśmy w tabeli i obliczyliśmy objętości oraz gęstości brył
74
z objętością walca też umiemy sobie poradzić
75
policzyliśmy także jak ciężkie jest powietrze w klasie
76
Już wiemy jak pracował Archimedes:)
77
Przykłady naszych prac
78
od tego zaczęliśmy
79
budowa atomu i budowa kryształu
81
na zajęciach o gazach poznaliśmy skład powietrza i jego właściwości
82
skorzystaliśmy z exela, aby wykonać wykres składu powietrza
83
obliczaliśmy objętości różnych brył przestrzennych
84
Wyniki pomiarów zapisywaliśmy wspólnie
85
przykładowe zadanie
86
model cząsteczki tlenu
87
koniec I semestru
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.