Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Tymczasowe siedziby : Warszawa, ul. Sierakowskiego 9 ul. Namysłowska 1 Tel
2
Specjaliści poradni Psycholog Pedagog Terapeta Integracji Sensorycznej
Logopeda Neurologopeda Tyflopedagog Surdopedagog Oligofrenopedagog Socjoterapeuta Psychoterapeuta Doradca zawodowy Trzy zespoły orzekające: Zespół orzekający ds. indywidualnego nauczania Zespół orzekający ds. kształcenia specjalnego (135) Zespół orzekający ds. wczesnego wspomagania rozwoju Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
3
Rodzaje wydawanych orzeczeń i opinii specjalistycznych
orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
4
Zajęcia skierowane do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz ich rodziców
Indywidualna terapia pedagogiczna Indywidualna terapia psychologiczna Indywidualna terapia logopedyczna Integracja Sensoryczna Zajęcia z elementami stymulacji polisensorycznej Muzykoterapia Zajęcia grupowe dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nieśmiałych Zajęcia grupowe dla dzieci z deficytami rozwojowymi Socjoterapia dla dzieci i młodzieży Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców Terapia rodzinna Indywidualne spotkania wspierające, konsultacje wychowawcze Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
5
INTEGRACJA SENSORYCZNA – zajęcia przeznaczone dla dzieci z następującymi problemami:
Nadmierna wrażliwość na bodźce dotykowe, wzrokowe, słuchowe oraz ruch. Zbyt mała wrażliwość/reaktywność na stymulację sensoryczną. Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej. Trudności z koncentracją, impulsywność Problemy z koordynacją Opóźnienie rozwoju mowy, rozwoju ruchowego oraz trudności w nauce. Słaba organizacja zachowania. Niskie poczucie własnej wartości. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
6
SALA DO INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
7
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
8
INTEGRACJA POLISENSORYCZNA- w Sali Doświadczania Świata
Wykorzystywana w pracy terapeutycznej i rewalidacyjnej z dziećmi autystycznymi, z zaburzeniami emocji oraz we wczesnym wspomaganiu rozwoju . Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
9
Sala polisensoryczna – sala doświadczania świata
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
10
Sala polisensoryczna – sala doświadczania świata
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
11
Sala polisensoryczna – sala doświadczania świata
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.