Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAnastazja Lenard Został zmieniony 10 lat temu
1
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
2
Przedszkole Gminne im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wielkopolskim
3
Każdy zarówno rodzice jak i nauczyciele chcą aby nasze dzieci były bezpieczne. Jest to naszym nadrzędnym celem, dlatego nasze przedszkole, wzięło udział w kolejnej akcji z cyklu Akademia Zdrowego Przedszkolaka „Bezpieczny przedszkolak w środowisku” aby wiedzieć jak bezpiecznie spędzać czas w domu, przedszkolu na placu zabaw oraz na drodze. Naszym zdaniem był to tak ważny temat, że został przeprowadzony we wszystkich grupach wiekowych
4
Pierwszym krokiem było poinformowanie rodziców poprzez zaprezentowanie głównych celów oraz plakatu promującego akcje na tablicy ogłoszeń. Po raz kolejny rodzice wykazali się dużym zainteresowaniem oraz chęcią niesienia pomocy przy realizacji projektu.
5
1. Poznajemy zasady bezpieczeństwa w domu
6
W pierwszym tygodniu dzieci na podstawie bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Co to jest bezpieczeństwo?” zapoznały się z pojęciem „bezpieczeństwa”. Dowiedziały się, jakie niebezpieczne przedmioty mogą znajdować się w ich własnym otoczeniu, do których miejsc nie powinny się zbliżać i czego nie mogą robić pod nieobecność rodziców. Dzieci poznały również ważne numery telefonów alarmowych oraz jakie służby ratownicze pomagają w sytuacjach zagrożenia.
7
Michalina doskonale zapamiętała ważne numery telefonów alarmowych
8
Chłopcy równie dobrze wykazali się znajomością poznanych numerów
9
Dzieci bardzo chętnie kolorowały pojazdy ratunkowe
12
O to efekty naszej pracy
13
Bardzo pomocne okazały się plansze przedstawiające pomieszczenie w domu (kuchnia, łazienka, pokój). Dzieci nie miały żadnego problemu, ze wskazaniem niebezpiecznych przedmiotów, ale i wykazały się niebywałą wyobraźnią przy wymyślaniu sytuacji, które mogą zagrażać i jak ich unikać. W celu uatrakcyjnienia zajęć zaprosiłyśmy do współpracy pracownika Policji, który opowiedział dzieciom i wskazał czyhające na nich niebezpieczeństwa.
14
Pani Terenia ciekawie tłumaczyła dzieciom czego powinni wystrzegać się
i na co uważać w domu
16
Plansze z pomieszczeniami domowymi
18
Kuba doskonale wykazał się znajomością niebezpieczeństw czyhających
w domu
19
Dzieci aktywnie uczestniczyły w dyskusjach na temat niebezpieczeństw mogących znajdować się w domu
20
Przedszkolaki z chęcią kolorowały pomieszczenia według własnego pomysłu
22
2. Bezpieczeństwo poza domem oraz w trakcie aktywności fizycznych
23
W drugim tygodniu przedszkolaki dowiedziały się o zasadach prawidłowego zachowania się podczas aktywności poza domem oraz w kontakcie ze zwierzętami. Omówiliśmy poszczególne ilustracje mające na celu ocenę postępowania w różnych sytuacjach poza domem i w kontaktach z osobami obcymi oraz pokazanie prawidłowego zachowania.
24
Pani Mirka przybliżyła dzieciom informacje na temat sytuacji zagrożenia w kontaktach ze zwierzętami
26
Prace dzieci na temat zachowania się podczas zabaw z psem
29
Następnie dzieci wymieniały zwierzęta, które mają w domu i są ich przyjaciółmi, opowiadały w jaki sposób opiekują się nimi i jak zachowują się ich ulubieńcy. Rozmowa ukierunkowana została na sytuacje, jakie mogą sprowokować psa do ataku i jak radzić sobie w sytuacji zaatakowania przez psa. Wspólnie z dziećmi nauczyłyśmy się przyjmować pozycję bezpieczną tzw. żółwia.
30
Poznajemy pozycję na „żółwie”
31
W kolejnym dniu dzieci przypomniały sobie zasady bezpieczeństwa, a następnie wysłuchały bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – bezpieczeństwo w czasie zabawy”. Dowiedziały się jak należy zachowywać się w czasie zabaw i zajęć gimnastycznych aby nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych dzieci. Po przypomnieniu zasad bezpieczeństwa obowiązujących w trakcie zabaw, wyszliśmy do parku na dmuchany zamek gdzie dzieci swobodnie bawiły się, a jednocześnie zwracając uwagę na bezpieczeństwo.
32
Wszyscy chętnie uczestniczyli w zajęciach gimnastycznych
33
Chłopcy z przyjemnością wykonywali ćwiczenia rozciągające
35
Michał z uśmiechem na twarzy wykonywał ćwiczenia na ławeczce
36
Julka dzielnie utrzymuje równowagę
37
Zabawy na dmuchanym zamku sprawiły dzieciom wielką radość
42
3. Jak zachować bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
43
Dzieci zapoznały się z zasadami ruchu drogowego
Dzieci zapoznały się z zasadami ruchu drogowego. Dowiedziały się co to jest ruch uliczny, kto to jest pieszy, co oznaczają kolory na sygnalizatorze świetlnym. W związku z tak ważnym tematem wybraliśmy się z wizytą na posterunek policji. Pan Policjant zapoznał dzieci z pracą Policji, opowiedział kiedy należy dzwonić i prosić o pomoc. Opowiedział jak bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy, co zrobić, kiedy nie ma sygnalizatora i pasów. Pogadanki o bezpieczeństwie w ruchu drogowym wysłuchały w wielkim skupieniu wszystkie przedszkolaki. Podczas spaceru na Komendę Policji w okolicy dzieci obserwowały ruch drogowy, przyglądały się jak wyglądają znaki drogowe i próbowały wyjaśnić ich znaczenie.
44
Ola pokazała jak prawidłowo ubrać się na przejażdżkę rowerową
45
Pani Alicja przekazała wiedzę na temat znaków drogowych
46
Maciej doskonale zapamiętał znaczenie znaków
47
Weronika podobnie jak Maciej uważnie słuchała panią Alicję
52
Pan Policjant odwiedził dzieci w przedszkolu i opowiedział o bezpiecznym poruszaniu się na drodze
53
Grupa Żabki i Pszczółki odwiedziły Komendę Policji
54
Grupa Sowy i Liski uczyły się jak bezpiecznie przechodzić przez pasy drogowe
56
Grupa Słowiki i Szpaki wybrały się na wycieczkę, na której miały możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce
57
Przedszkolaki pamiętają o zasadach w ruchu drogowym
58
4. Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi
4. Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi. Ustalenie granic
59
Podczas tematu „Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi – ustalenie granic” dzieci dowiedziały się, czym jest przestrzeń osobista i wzbogaciły wiedzę o możliwościach własnego ciała. Omówione zostały wszystkie części ciała, ciekawym przerywnikiem okazała się „Bajka o moim ciele”. W następnych dniach określaliśmy przestrzeń intymną. Starszaki wysłuchały bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka poznają granice intymności”
60
Przedszkolaki uważnie wysłuchały „Bajki o moim ciele” oraz wyznaczały granice intymności
64
Na zakończenie realizacji programu odbyło się w naszym przedszkolu Spotkanie Rodzinne z okazji zakończenia akcji „Przedszkolak bezpieczny w środowisku”, w którym aktywnie uczestniczyły zarówno dzieci, jak i rodzice. pamiętając o zasadach bezpieczeństwa zabaw.
65
Pani Ala (instruktorka pływania i ratowniczka WOPR) pokazała przedszkolakom i rodzicom jak powinni zachować się na basenie. Spotkanie okazało się bardzo owocne w nowe doświadczenia i umiejętności
73
Opracowały: Alicja Piotrowska Martyna Pawlak
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.