Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHipolit Petryk Został zmieniony 10 lat temu
1
Dyskretny urok biologicznych obserwacji mikroskopowych
2
Nauka nie musi być nudna
Prezentacja przygotowana w ramach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do kariery” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z logotypami Projektu, WSP TWP, Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
3
Zespół Badawczy z6b2 Lewandowska Dominika Szczepańska Anita
Misiewicz Wojciech Lubiniecka Natalia Bartman Magdalena Staszyńska Kinga
4
Biologia jako nauka Poznanie nauk przyrodniczych wymaga stosowania precyzyjnych metod badawczych. Podstawowym źródłem wszelkich danych naukowych są obserwacje i doświadczenia, które dostarczają rzetelnej wiedzy na temat otaczającego nas świata. Biologia jest nauką przyrodniczą opierającą się na logicznych rozumowaniu, prowadzeniu obserwacji i eksperymentów. We współczesnej biologii stosuje się narzędzia badawcze, między innymi mikroskopy elektronowe, transmisyjne i skaningowe. Podstawowym narzędziem badawczym ucznia szkoły ponadgimnazjalnej w ramach nauk biologicznych jest mikroskop optyczny.
5
Budowa mikroskopu
6
Zasady mikroskopowania
Przed rozpoczęciem ćwiczenia wyczyścić części optyczne mikroskopu: okular, obiektyw, kondensor, lusterko. Za pomocą lusterka wklęsłego skierować światło do mikroskopu i ustawić lusterko tak, aby równomiernie było oświetlone pole widzenia. Oglądać preparat pod małym, a następnie coraz większym powiększeniem. Nastawić mikroskop na obraz preparatu śrubą makrometryczną, śruby mikrometrycznej używać do nastawienia ostrości obrazu.
7
Zasady mikroskopowania c.d.
Przy zmianie obiektywu na silniejszy, podnieść lekko tubus śrubą makrometryczną. Nie dotykać soczewek palcami. Po zakończonych ćwiczeniach mikroskop wyczyścić i zostawić z obiektywem o najmniejszym powiększeniu.
8
Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2
Wykonywanie prostych preparatów mikroskopowych
9
Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2
Materiałem badawczym jest łuska cebuli
10
Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2
Zespół pracuje z zaangażowaniem
11
Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2
Grupa obserwuje wykonane preparaty pod mikroskopem
12
Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2
Obserwacja preparatów trwałych
13
Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2
Doskonalenie techniki mikroskopowania
14
Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2
Przygotowanie materiału badawczego do mikroskopowania
15
Piknik naukowy Uczniowie Zespołu Badawczego z6b2, uczestnicząc w zadaniach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do kariery”, wykorzystali wiedzę w praktyce poprzez prezentację swoich umiejętności wykonywania preparatów mikroskopowych i mikroskopowania podczas Pikniku naukowego zorganizowanego w naszej szkole w kwietniu 2012 roku.
16
Liceum Ogólnokształcące im. Bogusława X w Białogardzie
Zespół Badawczy z6b2 Liceum Ogólnokształcące im. Bogusława X w Białogardzie DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.