Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPatryk Flieger Został zmieniony 10 lat temu
1
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
2
Plan prezentacji Cel projektu Narzędzia i biblioteki Co modelujemy?
Wstępne założenia projektu Podsumowanie
3
Cel projektu Baza wiedzy nt. modelowania otoczenia
Podstawa dla aplikacji o tematyce grafiki interaktywnej Pokazówka? Prezentacja?
4
Narzędzia i biblioteki
Środowisko Visual Studio 2010 Express Edition Język C# Biblioteka Managed DirectX 1.1 – funkcjonalność zbliżona do popularnej DirectX 9.0 Milkshape 3D – narzędzie do modelowania obiektów 3D Microsoft PIX – środowisko testowe (debugger)
5
Co modelujemy? Wyspa Woda Czołg Niebo
6
Wyspa
7
Wyspa Losowo generowana mapa wysokości 2D (heightmap)
Siatka wierzchołków mapy (już 3D) generowana na podstawie w/w mapy wysokości Multiteksturowanie Zmiana poziomu detali tekstur
8
Niebo
9
Niebo Wielka kopuła wisząca nad światem
Porusza się wraz z ruchem kamery Dynamicznie generowana mapa chmur (algorytm Perlin noise) Odcień nieba na podstawie gradientu 2D (oś x: czas, oś y: wysokość)
10
Woda
11
Woda Płaska siatka wierzchołków wody
Technika mapowania wypukłości (bump-mapping) przy modelowaniu fal Efekt półprzezroczystej wody Lustrzane odbicie innych obiektów w tafli wody
12
Czołg
13
Czołg Model 3D wczytywany z 3 plików .x
Możliwość poruszania się po planszy Obroty lufy
14
Efekty wizualne Shader’y – krótkie programy uruchamiane na karcie graficznej obrabiające wierzchołki siatek 3D (vertex-shaders) lub już bezpośrednio piksele obiektów 3D rzutowanych na płaszczyznę ekranu (pixel-shaders) Tzw. postprocessing obrazu Efekty podwodne Deszcz Efekty cząsteczkowe (miejscowe, zanikające): Dym Kurz
15
Inne efekty Zmiany oświetlenia w zależności od wirtualnej pory dnia
3 różne kamery Cienie czołgu na mapie Wystrzały – symulowanie grawitacji
16
Podsumowanie Pomyślnie zrealizowano połączenie wybranych elementów otoczenia w jedną całość Wiedza nt. modelowania otoczenia zebrana w jednym projekcie Możliwość wykorzystania projektu w aplikacjach z grafiką interaktywną
17
Wnioski Przyjemność kodowania w porównaniu do DirectX w języku C++
Biblioteka przestała być rozwijana na rzecz XNA Brak utalentowanego grafika w zespole utrudnia uzyskaniu „powalającego” efektu Programowanie grafiki – spowolnienie postępu
18
Obrazy wypożyczyliśmy ze stron…
19
Dziękujemy za uwagę! Jacek Gąsiorowski Paweł Rychlik 26.10.2010
Inf7.GKiO1. SD. Prowadzący: dr. N. Suszczańska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.