Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, 21.02.2006 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, 21.02.2006 r."— Zapis prezentacji:

1 Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, 21.02.2006 r.

2 Copyright 2006 Zentropy Partners Agenda p.n.e. – rekomendacja mediowa przed Megapanel PBI/Gemius. Czy rzeczywiście planowaliśmy kampanię? Metodologia i dostępne wskaźniki. 0 – Megapanel PBI/Gemius. Co badanie wniosło do planowania kampanii? Rewizja dotychczasowych poglądów. Jak nowe wskaźniki wpłynęły na metodologię planowania kampanii w Internecie? n.e. – Jak wykorzystujemy badanie w planowaniu, czego nam jeszcze brakuje? Dobór witryn i kanałów reklamowych Odkrywamy nowy, stary ląd…

3 Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było badań rynku Definicja: MEDIA PLANNING Proces doboru właściwych nośników, optymalizacja, rezerwowanie i zakup powierzchni reklamowych.

4 Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Na czym opieraliśmy właściwy dobór mediów: Zainteresowania grupy celowej Dopasowanie do produktu Kontent i jakość witryny Koszt dotarcia do 1000 użytkowników (cookies)

5 Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Optymalizacja? CAPPING (ograniczenie częstości). Koszt dotarcia do użytkownika (cookies). Strona główna portalu Serwis tematyczny Sponsoring Pakiet reklamowy CPMUU*Czas trwaniaImp* 1 dzień 1 tydzień miesiąc 100 220 300 150 1000 10 100 50 *emisje w 1000 1000 20 450 50 CPM (koszt 1000 emisji) UU (zasięg) i PV (liczba emisji) Profil Internauty, wybranej witryny tematycznej (GemiusAudience) Kanał tematyczny

6 Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Jakie planowanie takie medium: Ambientowe podejście do medium. Ograniczone budżety internetowych reklamodawców. Brak aktywności reklamodawców o demograficznych targetach. Sugerowanie się ogólnym profilem Internetu. Subiektywizm w doborze kanałów tematycznych. Kampanie brandingowe oceniane przez pryzmat klikalności.

7 Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI.

8 Copyright 2006 Zentropy Partners Ponad 1 mln Internautów 0 – PBI. Weryfikacja potencjału medium algorytm real users. MegaPanel PBI/Gemius obejmuje całą populację (wiek) 1 Cookie : n Peoplen Cookie : 1 Person

9 Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Telewizja, Radio, Prasa, INTERNET… GRPs Witryna A = 5% (zasięg) x 4,29 (OTS) = 21,45

10 Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Internet – mass medium? Pakiet zasięgowy Serwis tematyczny Klienci telewizyjni zaczynają doceniać potencjał zasięgowy Internetu

11 Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Metodologia planowania Argumenty jakościowe Zainteresowania TG Branża i produkt Argumenty ilościowe Zasięg w TG Indeks dopasowania Wizyty i czas korzystania Duplikacja

12 Copyright 2006 Zentropy Partners Nowe wskaźniki a planowanie kampanii Liczba RU, Zasięg Popularyzacja modelu zasięgowego. Dopasowanie odsłon, śr. czas na użytkownika, śr. liczba wizyt. Zwiększenie zainteresowania stałymi obecnościami. Współoglądalność Wpływ na finalne zestawienie mediów w planie. Średnia liczba odsłon, wizyt Możliwość oceny efektywnego czasu trwania kampanii. BADANIE MA REALNY WPŁYW NA TECHNIKI PLANOWANIA I WYDATKI REKLAMOWE W MEDIACH!!

13 Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Planowanie w modelu CPM, FF (dzień, tydzień) Określenie potencjału medium (zasięg) Szacunkowa liczba użytkowników cookies w TG Przybliżone koszty dotarcia Strona główna portalu Pakiet reklamowy 100 zł 150 zł208 zł 241 zł ALLTG

14 Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Planowanie w modelu Flat Fee (zgodnie z falą badania – 100% RU lub PV) Estymowany zasięg RU (zasięg%) i koszt dotarcia. Dopasowanie odsłon, wizyty, średni czas na RU – weryfikacja poprawności doboru serwisu. AI – potwierdzenie intuicji, określenie prawdopodobieństwa dotarcia do TG. Serwis tematyczny Sponsoring

15 Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Optymalizacja kampanii na podstawie MegaPanel PBI/Gemius Kampanie zasięgowe WskaźnikModel zakupowy Pakiety tematyczne Sponsoring Serwisy tematyczne Typ nośnika CPM Flat Fee Estymowany koszt dotarcia Zasięg w grupie celowej Estymowany koszt dotarcia Indeks dopasowania (AI) Dopasowanie odsłon Indeks dopasowania (AI) Czas korzystania, liczba sesji Flat Fee CPM, Flat Fee CPM

16 Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – odkrywamy nowy, stary ląd… Czego jeszcze oczekujemy od badania? Weryfikacja zaplanowanych wskaźników. Wspólny mianownik dla media mixu GRPs, CPP Ad serwerPBI CookieReal users Kampania EFEKTYPLAN


Pobierz ppt "Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, 21.02.2006 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google