Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWisława Babij Został zmieniony 10 lat temu
1
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, 21.02.2006 r.
2
Copyright 2006 Zentropy Partners Agenda p.n.e. – rekomendacja mediowa przed Megapanel PBI/Gemius. Czy rzeczywiście planowaliśmy kampanię? Metodologia i dostępne wskaźniki. 0 – Megapanel PBI/Gemius. Co badanie wniosło do planowania kampanii? Rewizja dotychczasowych poglądów. Jak nowe wskaźniki wpłynęły na metodologię planowania kampanii w Internecie? n.e. – Jak wykorzystujemy badanie w planowaniu, czego nam jeszcze brakuje? Dobór witryn i kanałów reklamowych Odkrywamy nowy, stary ląd…
3
Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było badań rynku Definicja: MEDIA PLANNING Proces doboru właściwych nośników, optymalizacja, rezerwowanie i zakup powierzchni reklamowych.
4
Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Na czym opieraliśmy właściwy dobór mediów: Zainteresowania grupy celowej Dopasowanie do produktu Kontent i jakość witryny Koszt dotarcia do 1000 użytkowników (cookies)
5
Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Optymalizacja? CAPPING (ograniczenie częstości). Koszt dotarcia do użytkownika (cookies). Strona główna portalu Serwis tematyczny Sponsoring Pakiet reklamowy CPMUU*Czas trwaniaImp* 1 dzień 1 tydzień miesiąc 100 220 300 150 1000 10 100 50 *emisje w 1000 1000 20 450 50 CPM (koszt 1000 emisji) UU (zasięg) i PV (liczba emisji) Profil Internauty, wybranej witryny tematycznej (GemiusAudience) Kanał tematyczny
6
Copyright 2006 Zentropy Partners p.n.e – gdy nie było wiarygodnych badań Jakie planowanie takie medium: Ambientowe podejście do medium. Ograniczone budżety internetowych reklamodawców. Brak aktywności reklamodawców o demograficznych targetach. Sugerowanie się ogólnym profilem Internetu. Subiektywizm w doborze kanałów tematycznych. Kampanie brandingowe oceniane przez pryzmat klikalności.
7
Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI.
8
Copyright 2006 Zentropy Partners Ponad 1 mln Internautów 0 – PBI. Weryfikacja potencjału medium algorytm real users. MegaPanel PBI/Gemius obejmuje całą populację (wiek) 1 Cookie : n Peoplen Cookie : 1 Person
9
Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Telewizja, Radio, Prasa, INTERNET… GRPs Witryna A = 5% (zasięg) x 4,29 (OTS) = 21,45
10
Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Internet – mass medium? Pakiet zasięgowy Serwis tematyczny Klienci telewizyjni zaczynają doceniać potencjał zasięgowy Internetu
11
Copyright 2006 Zentropy Partners 0 – PBI. Metodologia planowania Argumenty jakościowe Zainteresowania TG Branża i produkt Argumenty ilościowe Zasięg w TG Indeks dopasowania Wizyty i czas korzystania Duplikacja
12
Copyright 2006 Zentropy Partners Nowe wskaźniki a planowanie kampanii Liczba RU, Zasięg Popularyzacja modelu zasięgowego. Dopasowanie odsłon, śr. czas na użytkownika, śr. liczba wizyt. Zwiększenie zainteresowania stałymi obecnościami. Współoglądalność Wpływ na finalne zestawienie mediów w planie. Średnia liczba odsłon, wizyt Możliwość oceny efektywnego czasu trwania kampanii. BADANIE MA REALNY WPŁYW NA TECHNIKI PLANOWANIA I WYDATKI REKLAMOWE W MEDIACH!!
13
Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Planowanie w modelu CPM, FF (dzień, tydzień) Określenie potencjału medium (zasięg) Szacunkowa liczba użytkowników cookies w TG Przybliżone koszty dotarcia Strona główna portalu Pakiet reklamowy 100 zł 150 zł208 zł 241 zł ALLTG
14
Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Planowanie w modelu Flat Fee (zgodnie z falą badania – 100% RU lub PV) Estymowany zasięg RU (zasięg%) i koszt dotarcia. Dopasowanie odsłon, wizyty, średni czas na RU – weryfikacja poprawności doboru serwisu. AI – potwierdzenie intuicji, określenie prawdopodobieństwa dotarcia do TG. Serwis tematyczny Sponsoring
15
Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – praktyczne wykorzystanie badania w planowaniu Optymalizacja kampanii na podstawie MegaPanel PBI/Gemius Kampanie zasięgowe WskaźnikModel zakupowy Pakiety tematyczne Sponsoring Serwisy tematyczne Typ nośnika CPM Flat Fee Estymowany koszt dotarcia Zasięg w grupie celowej Estymowany koszt dotarcia Indeks dopasowania (AI) Dopasowanie odsłon Indeks dopasowania (AI) Czas korzystania, liczba sesji Flat Fee CPM, Flat Fee CPM
16
Copyright 2006 Zentropy Partners n.e. – odkrywamy nowy, stary ląd… Czego jeszcze oczekujemy od badania? Weryfikacja zaplanowanych wskaźników. Wspólny mianownik dla media mixu GRPs, CPP Ad serwerPBI CookieReal users Kampania EFEKTYPLAN
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.