Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWeronika Kanigowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego
2
99 % 94 % 95 %
3
Problemy eksploatacyjne
Pękanie i nierównomierne zużycie
4
Uszkodzenia powierzchni koła
5
Odkształcenia cieplne wstawki
Przyczyna: gradient temperatury Skutki: nierównomierny rozkład nacisków jednostkowych podwyższone wartości nacisków jednostkowych pogorszenie skuteczności hamulca przyspieszone i nierównomierne zużycie wstawek (i kół)
6
Współpraca z kołem
7
Cele pracy NAUKOWY Określenie wpływu nowej konstrukcji wstawki segmentowej na rozkład nacisków jednostkowych na powierzchni tarcia UTYLITARNY Opracowanie nowej konstrukcji żeliwnej wstawki hamulcowej umożliwiającej zwiększenie jej trwałości eksploatacyjnej poprzez zmniejszenie wpływu odkształceń cieplnych na rozkład nacisków jednostkowych w strefie tarcia.
8
Teza Wstawka segmentowa dzięki zwiększonej podatności promieniowej cechuje się: zmniejszonymi odkształceniami cieplnymi bardziej równomiernym rozkładem nacisków w strefie tarcia (i zmniejszonym zużyciem) zmniejszonymi wartościami maksymalnych nacisków jednostkowych (i wyższym współczynnikiem tarcia) wyższą skutecznością i stabilnością pracy hamulca (w różnych warunkach atmosferycznych)
9
Zakres pracy segmentowej żeliwnej wstawki hamulcowej SKONSTRUOWANIE
WYPRODUKOWANIE BADANIA OCENA segmentowej żeliwnej wstawki hamulcowej
10
Segmentowa wstawka hamulcowa
Wstawka segmentowa Zgłoszenie patentowe nr P
11
Klasyczna i segmentowa wstawka hamulcowa
12
Baza porównawcza Bazę porównawczą stanowią wyniki:
eksploatacji obserwowanej badań skuteczności hamulca badań odporności na obciążenia cieplne badań stanowiskowych klasycznych żeliwnych wstawek hamulcowych
13
Badania wstawek segmentowych
Układ klocków: 2×Bgu (skala 1:1) Metodyka: wg UIC dla wstawek LL (rozszerzona) Stanowisko: Instytut Kolejnictwa
14
Powierzchnia cierna wstawek klasycznych i segmentowych
15
Wyniki badań
16
Wnioski Dla wstawek segmentowych wykazano: co oznacza, że:
brak obszarów zwiększonych obciążeń cieplnych, poprawną współpracę z kołem, poprawę skuteczności hamulca, zmniejszenie wrażliwości na warunki klimatyczne, brak nierównomiernego zużycia (konieczna eksploatacja obserwowana), co oznacza, że: zmniejszone zostały odkształcenia cieplne wstawki, uzyskano równomierny rozkład nacisków jednostkowych na powierzchni styku wstawki i koła.
17
Propozycje przyszłych prac
Przed wdrożeniem wstawek segmentowych do eksploatacji powinny zostać przeprowadzone: badania ruchowe pojedynczego pojazdu eksploatacja obserwowana
18
Korzyści dla Instytutu Kolejnictwa
rozszerzenie wiedzy dotyczącej zachowania par ciernych hamulca klockowego możliwość wdrożenia do eksploatacji wstawek segmentowych prowadzenie badań ruchowych i eksploatacji obserwowanej
19
Dziękuję za uwagę …
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.