Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek."— Zapis prezentacji:

1 DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek

2 DO PRACY JADĘ ROWEREM Zachęcanie nowych pracowników firm do dojeżdżania i wracania z pracy rowerem oraz do podróży służbowych Konkurs trwał od 2 kwietnia 2012r. do 13 lipca 2012r Każdy dzień przyjazdu do pracy rowerem = 1 naklejka na karcie konkursowej CEL CZAS ZASADA

3 NAGRODY gwarantowane NAGRODY główne
2 przyjazdy / tydzień = 2 śniadania 15 przyjazdów = 2 bilety do kina Przeglądy rowerowe Rowery dla BPPMG NAGRODY główne Nagrody pieniężne na sprzęt rowerowy o wartości : 2 000, i 500 zł

4 Anna Obruszewska Łukasz Dąbrowski Tomasz Studziński Izabela Gendek
UCZESTNICY KAMPANII trasy podróży rowerem Anna Obruszewska Łukasz Dąbrowski Tomasz Studziński Izabela Gendek

5 = 1 280 ŻARÓWEK 100 W ŚWIECĄCYCH PRZEZ 1 h ‘WYPRODUKOWANA’ ENERGIA
SUMA ENERGII ‘WYPRODUKOWANEJ’ PODCZAS CAŁEJ KAMPANII PRZEZ WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW Z BPPMG = 1 280 ŻARÓWEK 100 W ŚWIECĄCYCH PRZEZ 1 h

6 S mocne strony W słabe strony O możliwości/potencjał T zagrożenia
SWOT dla kampanii „DO PRACY JADĘ ROWEREM” S mocne strony W słabe strony O możliwości/potencjał T zagrożenia

7 S mocne strony Motywacyjny charakter nagród (śniadania, bilety do kina, nagrody główne) Otrzymane rowery jako alternatywa dla transportu w celach służbowych Dobry początek dla zmiany nawyków i kontynuowania dojazdów po zakończeniu kampanii Dobry przykład dla otoczenia Poprawa kondycji, zdrowia i formy Promocja zrównoważonego transportu - „Zielona Mobilność” Obniżenie kosztów transportu (koszty paliwa, parkingu, biletów) Uniknięcie stania w korku Uniezależnienie od transportu publicznego Jazda rowerem jako rekreacyjna forma transportu

8 S NAGRODY

9 ROWERY JAKO ALTERNATYWA DLA TRANSPORTU W CELACH SŁUŻBOWYCH – NP
ROWERY JAKO ALTERNATYWA DLA TRANSPORTU W CELACH SŁUŻBOWYCH – NP. DO UMG I ZDiZ S

10 DOBRY PRZYKŁAD DLA OTOCZENIA
S

11 S POPRAWA KONDYCJI, FORMY I ZDROWIA

12 S ZIELONA MOBILNOŚĆ – TRANSPORT ZRÓWNOWAŻONY
Amsterdam, Holandia

13 S UNIKNIĘCIE STANIA W KORKU

14 S UNIEZALEŻNIENIE OD TRANSPORTU PUBLICZNEGO

15 W słabe strony Rowery służbowe są wygodne ale ciężkie
Brak pryszniców w miejscach pracy Brak wystarczającej infrastruktury dla rowerów oraz wady w istniejącej Problem pieszych na ścieżkach rowerowych (ograniczenia prędkości) Niebezpieczeństwo ze strony samochodów Wdychanie spalin podczas poruszania się na ścieżkach przy drogach o wysokim natężeniu ruchu

16 W ROWERY SŁUŻBOWE

17 W BRAK WYSTARCZAJĄCEJ INFRASTRUKTURY DLA ROWERÓW
ORAZ WADY W ISTNIEJĄCEJ W

18 W NIEBEZPIECZEŃSTWO ZE STRONY SAMOCHODÓW
Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem rowerzystów jest: = Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, = Nieprawidłowe skręcanie, = Nieprzepisowe wyprzedzanie

19 W WDYCHANIE SPALIN PODCZAS PORUSZANIA SIĘ NA
ŚCIEŻKACH PRZY DROGACH O WYSOKIM NATĘŻENIU RUCHU W

20 PIESI NA ŚCIEŻKACH ROWEROWYCH

21 O możliwości/potencjał
Rozwój infrastruktury dla rowerów Wydzielone ścieżki rowerowe lub zaprojektowane całkowicie niezależnie Projektowanie pryszniców i szafek na ubrania w miejscach pracy Rowery do wypożyczenia „Wielozadaniowość„ rowerów Propagowanie kultury rowerowej Profilaktyka dla chorób cywilizacyjnych Redukcja ruchu samochodowego w centrum miasta (droższe parkowanie, ograniczenia dojazdu dla samochodów) Efektywniejszy, szybszy dojazd Mocniejsze zaakcentowanie kampanii na ulicach miasta

22 O ROZWÓJ INFRASTRUKTURY
ZADASZONE PARKINGI ROWEROWE PRZY MIEJSCACH PRACY ORAZ WĘZŁACH KOMUNIKACYJNYCH O Groningen i Amsterdam, Holandia

23 WYDZIELONE ŚCIEŻKI ROWEROWE LUB ZAPROJEKTOWANE CAŁKOWICIE NIEZALEŻNIE
WYDZIELENIA : słupki, krawężniki, murki, pasy zieleni; CAŁKOWICIE NIEZALEŻNE DROGI ROWEROWE : mosty, kładki, tunele; ODSEPAROWANIE RUCHU SAMOCHODOWEGO, ROWEROWEGO I PIESZEGO

24 O ROWERY DO WYPOŻYCZENIA Stojaki z rowerami do wypożyczenia
w centrum oraz przy węzłach transportu publicznego Miejska wypożyczalnia rowerów w centrum

25 „WIELOZADANIOWOŚĆ” ROWERÓW

26 O PROPAGOWANIE KULTURY ROWEROWEJ
% DZIECI DOJEŻDŻAJĄCYCH ROWEREM DO SZKOŁY

27 PROFILAKTYKA DLA CHORÓB CYWILIZACYJNYCH
Poznań, Triathlon na Malcie

28 T zagrożenia Odbiór rowerzystów jako ‘przeszkadzających’ kierowcom samochodów i pieszym Protesty użytkowników samochodów - brak zrozumienia idei zrównoważonego rozwoju Konieczność rezygnacji z roweru w przypadku złych warunków pogodowych Kampania marketingowa czy infrastruktura?

29 T ODBIÓR ROWERZYSTÓW JAKO ‘PRZESZKADZAJĄCYCH’
KIEROWCOM SAMOCHODÓW I PIESZYM T

30 T PROTESTY UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODÓW –
BRAK ZROZUMIENIA IDEI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU T

31 T KONIECZNOŚĆ REZYGNACJI Z ROWERU W PRZYPADKU
ZŁYCH WARUNKÓW POGODOWYCH T Tilburg, Holandia, zima 2009

32 KAMPANIA MARKETINGOWA CZY INFRASTRUKTURA?

33 CZY po DO PRACY JADĘ ROWEREM ? Izabela Gendek Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek."

Podobne prezentacje


Reklamy Google