Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKonstantyn Gerlach Został zmieniony 10 lat temu
1
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek
2
DO PRACY JADĘ ROWEREM Zachęcanie nowych pracowników firm do dojeżdżania i wracania z pracy rowerem oraz do podróży służbowych Konkurs trwał od 2 kwietnia 2012r. do 13 lipca 2012r Każdy dzień przyjazdu do pracy rowerem = 1 naklejka na karcie konkursowej CEL CZAS ZASADA
3
NAGRODY gwarantowane NAGRODY główne
2 przyjazdy / tydzień = 2 śniadania 15 przyjazdów = 2 bilety do kina Przeglądy rowerowe Rowery dla BPPMG NAGRODY główne Nagrody pieniężne na sprzęt rowerowy o wartości : 2 000, i 500 zł
4
Anna Obruszewska Łukasz Dąbrowski Tomasz Studziński Izabela Gendek
UCZESTNICY KAMPANII trasy podróży rowerem Anna Obruszewska Łukasz Dąbrowski Tomasz Studziński Izabela Gendek
5
= 1 280 ŻARÓWEK 100 W ŚWIECĄCYCH PRZEZ 1 h ‘WYPRODUKOWANA’ ENERGIA
SUMA ENERGII ‘WYPRODUKOWANEJ’ PODCZAS CAŁEJ KAMPANII PRZEZ WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW Z BPPMG = 1 280 ŻARÓWEK 100 W ŚWIECĄCYCH PRZEZ 1 h
6
S mocne strony W słabe strony O możliwości/potencjał T zagrożenia
SWOT dla kampanii „DO PRACY JADĘ ROWEREM” S mocne strony W słabe strony O możliwości/potencjał T zagrożenia
7
S mocne strony Motywacyjny charakter nagród (śniadania, bilety do kina, nagrody główne) Otrzymane rowery jako alternatywa dla transportu w celach służbowych Dobry początek dla zmiany nawyków i kontynuowania dojazdów po zakończeniu kampanii Dobry przykład dla otoczenia Poprawa kondycji, zdrowia i formy Promocja zrównoważonego transportu - „Zielona Mobilność” Obniżenie kosztów transportu (koszty paliwa, parkingu, biletów) Uniknięcie stania w korku Uniezależnienie od transportu publicznego Jazda rowerem jako rekreacyjna forma transportu
8
S NAGRODY
9
ROWERY JAKO ALTERNATYWA DLA TRANSPORTU W CELACH SŁUŻBOWYCH – NP
ROWERY JAKO ALTERNATYWA DLA TRANSPORTU W CELACH SŁUŻBOWYCH – NP. DO UMG I ZDiZ S
10
DOBRY PRZYKŁAD DLA OTOCZENIA
S
11
S POPRAWA KONDYCJI, FORMY I ZDROWIA
12
S ZIELONA MOBILNOŚĆ – TRANSPORT ZRÓWNOWAŻONY
Amsterdam, Holandia
13
S UNIKNIĘCIE STANIA W KORKU
14
S UNIEZALEŻNIENIE OD TRANSPORTU PUBLICZNEGO
15
W słabe strony Rowery służbowe są wygodne ale ciężkie
Brak pryszniców w miejscach pracy Brak wystarczającej infrastruktury dla rowerów oraz wady w istniejącej Problem pieszych na ścieżkach rowerowych (ograniczenia prędkości) Niebezpieczeństwo ze strony samochodów Wdychanie spalin podczas poruszania się na ścieżkach przy drogach o wysokim natężeniu ruchu
16
W ROWERY SŁUŻBOWE
17
W BRAK WYSTARCZAJĄCEJ INFRASTRUKTURY DLA ROWERÓW
ORAZ WADY W ISTNIEJĄCEJ W
18
W NIEBEZPIECZEŃSTWO ZE STRONY SAMOCHODÓW
Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem rowerzystów jest: = Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, = Nieprawidłowe skręcanie, = Nieprzepisowe wyprzedzanie
19
W WDYCHANIE SPALIN PODCZAS PORUSZANIA SIĘ NA
ŚCIEŻKACH PRZY DROGACH O WYSOKIM NATĘŻENIU RUCHU W
20
PIESI NA ŚCIEŻKACH ROWEROWYCH
21
O możliwości/potencjał
Rozwój infrastruktury dla rowerów Wydzielone ścieżki rowerowe lub zaprojektowane całkowicie niezależnie Projektowanie pryszniców i szafek na ubrania w miejscach pracy Rowery do wypożyczenia „Wielozadaniowość„ rowerów Propagowanie kultury rowerowej Profilaktyka dla chorób cywilizacyjnych Redukcja ruchu samochodowego w centrum miasta (droższe parkowanie, ograniczenia dojazdu dla samochodów) Efektywniejszy, szybszy dojazd Mocniejsze zaakcentowanie kampanii na ulicach miasta
22
O ROZWÓJ INFRASTRUKTURY
ZADASZONE PARKINGI ROWEROWE PRZY MIEJSCACH PRACY ORAZ WĘZŁACH KOMUNIKACYJNYCH O Groningen i Amsterdam, Holandia
23
WYDZIELONE ŚCIEŻKI ROWEROWE LUB ZAPROJEKTOWANE CAŁKOWICIE NIEZALEŻNIE
WYDZIELENIA : słupki, krawężniki, murki, pasy zieleni; CAŁKOWICIE NIEZALEŻNE DROGI ROWEROWE : mosty, kładki, tunele; ODSEPAROWANIE RUCHU SAMOCHODOWEGO, ROWEROWEGO I PIESZEGO
24
O ROWERY DO WYPOŻYCZENIA Stojaki z rowerami do wypożyczenia
w centrum oraz przy węzłach transportu publicznego Miejska wypożyczalnia rowerów w centrum
25
„WIELOZADANIOWOŚĆ” ROWERÓW
26
O PROPAGOWANIE KULTURY ROWEROWEJ
% DZIECI DOJEŻDŻAJĄCYCH ROWEREM DO SZKOŁY
27
PROFILAKTYKA DLA CHORÓB CYWILIZACYJNYCH
Poznań, Triathlon na Malcie
28
T zagrożenia Odbiór rowerzystów jako ‘przeszkadzających’ kierowcom samochodów i pieszym Protesty użytkowników samochodów - brak zrozumienia idei zrównoważonego rozwoju Konieczność rezygnacji z roweru w przypadku złych warunków pogodowych Kampania marketingowa czy infrastruktura?
29
T ODBIÓR ROWERZYSTÓW JAKO ‘PRZESZKADZAJĄCYCH’
KIEROWCOM SAMOCHODÓW I PIESZYM T
30
T PROTESTY UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODÓW –
BRAK ZROZUMIENIA IDEI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU T
31
T KONIECZNOŚĆ REZYGNACJI Z ROWERU W PRZYPADKU
ZŁYCH WARUNKÓW POGODOWYCH T Tilburg, Holandia, zima 2009
32
KAMPANIA MARKETINGOWA CZY INFRASTRUKTURA?
33
CZY po DO PRACY JADĘ ROWEREM ? Izabela Gendek Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.