Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
Roch Kudła Tuba.FM – Grupa Radiowa Agory Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
2
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
3
(R)Ewolucja na rynku muzycznym?
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
4
Zamiast całych płyt, odkrywamy hity
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
5
Zamiast gazet, czytamy statusy
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
6
Zamiast chwytów – uczymy się aplikacji
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
7
Sprzęt muzyczny? Każdy ma w kieszeni
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
8
Rekomendacje? Raczej automatyczne
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
9
Radio? Najlepiej zawsze przy sobie…
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
10
…również w aucie Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
11
A w domu? Ma być wygodnie Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
12
Kupujemy pliki, nie nośniki
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
13
(R)Ewolucja na rynku muzycznym? Trwa. Jest cyfrowa i jest mobilna.
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
14
Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013”
Muzyka to rozrywka Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
15
A na rozrywce można zarobić
Źródło: mobileroadie.com, 2012 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
16
Źródło: mobileroadie.com
I to nieźle zarobić Źródło: mobileroadie.com Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 16
17
Do czego używamy smartfona?
Źródło: badanie „Generation Mobile 2013”; Podstawa procentowania: posiadacze smartfonów (2012: 445 badanych / 2013: 2292 badanych) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
18
Więcej czasu poświęcamy aplikacjom
Źródło: statystyka ze 180,000 aplikacji od 67,000 wydawców (iOS, Android, HTML5, Windows Phone and BlackBerry) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
19
Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013”
Multi-screening Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 19
20
Multi-screening – potencjał
Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 20
21
Mobilna muzyka to m.in. odtwarzacze mp3 / cd, radio FM w telefonie, dzwonki, gitara pod pachą, IVR, granie na czekanie… …i aplikacje muzyczne Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
22
Z jakich aplikacji korzystamy na smartfonie?
Źródło: badanie „Generation Mobile 2013”; Podstawa procentowania: posiadacze smartfonów (2012: 445 badanych / 2013: 2292 badanych) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 22
23
Przykłady aplikacji muzycznych
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 23
24
Playery muzyczne Poweramp Music Player – odtwarzacz plików audio, z zaawansowaną konfiguracją i equalizerem. Kilkadziesiąt mln. pobrań, na pierwszym miejscu wśród płatnych aplikacji muzycznych w Google Play. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
25
Źródło: http://www.bloomberg.com/news/2013-09-23
Aplikacje natywne iTunes Radio – w kilka tygodni od debiutu odebrało 10 % użytkowników Pandorze – największemu serwisowi radiowemu na świecie. Źródło: Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
26
Aplikacje natywne Nokia Muzyka z MIX RADIO - bezpłatna usługa do strumieniowego przesyłania muzyki. Bez rejestracji, subskrypcji i reklam. Na wyłączność w smartfonach Nokia Lumia. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
27
Aplikacje Music On Demand
Spotify – multi-platformowa aplikacja, a w niej 20 mln. piosenek. Po 5 latach ma 6 mln. płacących subskrybentów i ponad 24 miliony aktywnych użytkowników / mies.*. * Źródło: Spotify, marzec 2013 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
28
* Źródło: www.Forbes.com, 11/13/2013
Aplikacje Radiowe Pandora – radio internetowe z zasięgiem w USA 70% (internet) i 8% ogółem wśród wszystkich słuchających radia. Sprzedaż samych reklam mobilnych w 2013 r. przekroczyła 100 mln $, z 643 mln zarobionych na reklamie *. > 100 mln. pobrań z GP. * Źródło: 11/13/2013 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 28
29
Aplikacje radiowe Tuba.FM – stacji radiowych na każdą okazję. Ponad 300 gatunków, 500 stacji „the best of”, edycja własnego radia… Blisko aktywnych użytkowników / mies. (w sumie). Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
30
Dla twórców i odkrywców
Soundcloud – platforma do dzielenia się muzyką. Ponad 10 mln. pobrań i 74 tys. komentarzy w Google Play. W każdej minucie przybywa tu ponad 10 godzin nagrań. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
31
Rozpoznawanie muzyki Shazam – aplikacja rozpoznająca utwory na bazie próbki nagranej telefonem. Działa od roku 2002, globalny zasięg zyskała dopiero po debiucie w Apple Store (>10 mln. pobrań w 1,5 roku). Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
32
i jeszcze: Deezer, Google Music, OpenFM, Vevo, Last
i jeszcze: Deezer, Google Music, OpenFM, Vevo, Last.FM, TuneIn RMFon, Rdio, Muzodajnia, Slacker, Rdio, Garageband, Myxer, iHeard Radio, Ringtones, Chordmaster, Soundhound… i tysiące innych. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
33
Kto ich potrzebuje? Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
34
My. Słuchacze i Użytkownicy
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
35
Mobilny słuchacz chce mieć: Wszystko: Wszędzie gdzie jest Zawsze kiedy zechce Na każdym urządzeniu W prosty sposób Bez opłat Bez reklam Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
36
…a kto chce na tym zarabiać?
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
37
Twórcy i wykonawcy Muzycy i artyści mogą teraz udostępniać i sprzedawać swoje utwory bezpośrednio, na niespotykaną wcześniej skalę. Nie tylko utwory… również pomysły (crowfunding). Na portalu kickstarter.com Amanda Palmer zebrała dolarów na nową płytę.
38
Producenci kontentu Przemysł fonograficzny – spadają przychody ze sprzedaży nośników fizycznych, rosną ze sprzedaży cyfrowej (12% rocznie); w 2017 roku sprzedaż cyfrowa ma przerosnąć tradycyjną*. Globalne przychody spadają od 12 lat; w 2013 wzrost o 0.3%** (digital…). Źródło: * Prognoza firmy badawczej IBIS World, **Raport IFPI Digital Music Report 2013 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
39
Grupy i rozgłośnie radiowe
Dzięki dobrej aplikacji można zyskać dodatkowy zasięg, rozpoznawalność, dodatkowe przychody i wpływać na wyniki badań słuchalności. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
40
Platformy dystrybucyjne
Sprzedają pojedyncze pliki lub subskrypcję całej bazy. To najwięksi gracze na rynku cyfrowej i mobilnej muzyki. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
41
Producenci urządzeń Rozrywka sprzedaje, a sprzęt bez kontentu jest bezwartościowy – dlatego tak często widzimy aplikacje w reklamach nowego sprzętu. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 41
42
A także: producenci urządzeń, platformy MOD, operatorzy telco, reklamodawcy, agencje i domy mediowe, dostawcy metadanych, firmy technologiczne, platformy self-publishing, ZAIKS, agencje badawcze i wciąż nowe startupy… Czyli wszyscy Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 42
43
Kto na tym najbardziej korzysta?
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
44
My. Słuchacze i użytkownicy
„TIME” – Person of the Year 2006 (okładka) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
45
Na koniec offtopic… też o aplikacjach
Tworzycie nową aplikację mobilną? Kilka porad, z punktu widzenia wydawcy aplikacji. Planowanie Potrzeby użytkowników? Cele? Konkurencja? Formalności, możliwości techniczne, budżet (+update) Papiery! Specyfikacja, wspierane wersje, gwarancja i support Projekt / produkcja Nie wszystko naraz… Specyfikacja > Makiety > Projekty KISS… i wytyczne platformy Utrzymanie i rozwój Planujcie start > promocję > update aplikacji Testujcie i upraszczajcie Słuchajcie użytkowników Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
46
Dziękuję! Roch Kudła roch.kudla@radioagora.pl http://roch.info
Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.