Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRoksana Rola Został zmieniony 10 lat temu
1
JAK FINANSOWANA JEST AKCJA: Akcja Bałtycka, żeby trwała, musi rocznie dysponować kwotą około 50 000 zł. W zasadzie opieramy się na dotacjach na badania naukowe, ale środki te są przyznawane nieregularnie, w niewystarczającej ilości i za późno (najczęściej można nimi dysponować dopiero w czerwcu lub lipcu, a prace terenowe zaczynamy w marcu). Obecnie jest silna tendencja obcinania dotacji ministerialnych, dlatego Akcji grozi likwidacja!!! Staramy się aplikować o granty krajowe i międzynarodowe, ale z nich nie można finansować samych obozów, tylko wykonywane na nich prace badawcze; granty są przyznawane na krótkie okresy (maksimum 3 lata), więc nie stanowią stabilnego sposobu finansowania. A wartością AB jest właśnie to, że trwa nieprzerwanie, niezależnie od zawirowań finansowych i politycznych w Polsce. Podobne grupy badawcze są sponsorowane przez wielkie koncerny (np. zaprzyjaźniona grupa badawcza KULING jest sponsorowana przez LOTOS). W związku z tym postanowiliśmy poszukać sponsorów, którzy zapewnią nam alternatywne formy finansowania
2
NA CO AKCJA WYDAJE PIENIĄDZE? Pieniądze są wydawane na: (1)obrączki – ok. 10 000zł (2)sieci ornitologiczne – ok. 10 000zł (3)dowóz sprzętu – ok. 5 000zł (4)uzupełnianie sprzętu (namioty, czołówki, kuchenki itp.) – ok. 8 000zł (5)Gaz i dopłaty do wyżywienia – ok. 15 000zł (2 stacje x 5 miesięcy x 1 500zł) (6)Inne – ok. 2 000zł RAZEM w ciągu roku: 50 000zł !!!Organizatorzy nie otrzymują za pracę na Akcji żadnego specjalnego honorarium !!!
3
JAKIEJ POMOCY OCZEKUJEMY Pomoc może mieć formę: (1)dotacji finansowej na cele Akcji (2)dotacji finansowej na sprecyzowany cel (np. obrączki, sieci itp.) (3)darowizny sprzętu (np. namioty itp.) (4)darowizny niepsującej się żywności (np. konserw) (5)pomocy w promowaniu Akcji – rozbudowa strony internetowej, wydanie materiałów promocyjnych, znaczków, koszulek (6)pomocy finansowej przy organizowaniu wypraw zagranicznych. Poszukujemy: SPONSORA GENERALNEGO, który podejmie się opieki i wspierania całości działań AB, ale także innych SPONSORÓW, którzy będą wspierać AB w mniejszym zakresie.
4
CO POWODUJE, ŻE JESTEŚMY ATRAKCYJNI JAKO OBIEKT SPONSORINGU? (cz. I) Przede wszystkim dlatego, że dobrze się kojarzymy (z ptakami, z nauką, z ochroną przyrody, z przygodą, z wakacjami). Jesteśmy barwni, dobrze prezentujemy się w mediach, w oparciu o naszą działalność łatwo skomponować kampanię reklamową. W naturalny sposób nasza działalność budzi głębokie emocje. Mały puchaty raniuszek zamknięty w dłoni, nieustraszona modraszka rzucająca się ze straceńczą pasją na swego prześladowcę ornitologa i w końcu moment wypuszczania ptaka z dłoni, uniwersalne przesłanie zwracanej wolności. Wobec takich widoków nikt nie zostaje obojętny! Jesteśmy jednoznacznie kojarzeni z nauką i ekologią. Pomagać AB to tyle, co być zaangażowanym w ochronę przyrody, w poznanie otaczającego nas środowiska i zmian w nim zachodzących. Mamy żywy kontakt z naszymi wolontariuszami. Grupa sympatyków, byłych akcjonariuszy, liczy już kilka tysięcy, często wpływowych osób. Wśród wszystkich tych osób, sponsor AB będzie dobrze rozpoznawalny i pozytywnie kojarzony.
5
CO POWODUJE, ŻE JESTEŚMY ATRAKCYJNI JAKO OBIEKT SPONSORINGU? (cz. II) To, że nasza działalność odbywa się pod namiotami, często w skrajnych warunkach atmosferycznych, pozwala na efektowne testowanie Państwa produktów. Wiele osób w Polsce jest zainteresowanych bieżącym śledzeniem przylotu i odlotu ptaków wiosną i jesienią. Dlatego stworzenie codziennie aktualizowanego serwisu z tymi informacjami pozwoli skupić uwagę szerokich rzesz ludzi na nas (a więc i Państwa firmie). Codzienne relacje z wypraw w egzotyczne miejsca są innym sposobem skupienia przez długi czas uwagi słuchaczy, widzów, czytelników, internautów... I na koniec rzecz nie bez znaczenia – nie jesteśmy zbyt drodzy. Zostanie sponsorem AB z pewnością nie przekroczy możliwości finansowych żadnej firmy.
6
DLA JAKICH POTENCJALNYCH SPONSORÓW JESTEŚMY ATRAKCYJNI? (cz. I) Dla wszystkich firm produkujących sprzęt i wyposażenie sportowe, terenowe, wędkarskie i inne tego typu – na przykład samochody terenowe, przyczepy kampingowe, generatory prądu, łodzie motorowe, aparaty fotograficzne, lunety, lornetki, namioty, ubrania terenowe lub kojarzące się ze sportowym stylem życia, sprzęt sportowy (rowery, buty itp.), krzesła i stoliki turystyczne, kuchenki turystyczne i wiele innych produktów. Dla wszystkich firm produkujących narzędzia i maszyny do pracy w terenie – np. pilarki, siekiery, łopaty itp. Dla wszystkich firm produkujących żywność o przedłużonej trwałości (konserwy, suchary), żywność do łatwego przygotowywania (np. zupki i desery w proszku), żywność dostarczającą dużej porcji energii potrzebnej w trudnych warunkach atmosferycznych (czekolady, napoje energetyzujące itp.), zdrową żywność kojarzoną z nieskazitelną przyrodą. Dla wszystkich sklepów (zarówno tradycyjnych jak i internetowych) i sieci handlowych oferujących w swej ofercie produkty wymienione powyżej. Dla wydawnictw i sieci księgarni, które wydają i rozprowadzają książki i czasopisma o tematyce przyrodniczej, popularnonaukowej, turystycznej bądź podróżniczej.
7
DLA JAKICH POTENCJALNYCH SPONSORÓW JESTEŚMY ATRAKCYJNI? (cz. II) Dla firm turystycznych oferujących podróże w egzotyczne miejsca i tych zapraszających nad polski Bałtyk (nasze obozy usytuowane są w pobliżu znanych kurortów nadbałtyckich – Krynicy Morskiej, Kuźnicy na Helu i Darłowa). Dla radia, telewizji, gazet, czasopism, serwisów internetowych (relacje z wypraw, informacje o przylotach i odlotach ptaków). Dla firm produkujących i rozprowadzających wysoko specjalistyczny sprzęt naukowy i badawczy. Dla biur eksperckich w zakresie ochrony środowiska, prowadzących uzgodnienia środowiskowe itp. Dla każdej firmy pragnącej wzmocnić swój proekologiczny wizerunek
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.