Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
Blogerzy: Liderzy opinii czy pogańscy bożkowie Szymon Ślipko 31 maja 2012
2
Wpływający na opinie, kształtujący trendy
Liderzy opinii? Wpływający na opinie, kształtujący trendy
3
A może pogańscy bożkowie
Stosujący tanie triki dla przyciągnięcia publiczności?
4
ZANIM OCENIMY KIM SĄ BLOGERZY, ZOBACZMY JEDNAK JAK WYGLĄDA BLOGOSFERA NA ŚWIECIE I W POLSCE…
5
Szacuje się, że na świecie jest około 165 mln blogów
6
Drugie miejsce po USA zajmuje Europa
Technoraiti&Blogpulse
7
Technoraiti&Blogpulse
Ruch do blogów kierowany jest głównie z wyszukiwarek, ale wzrasta znaczenie kanałów social media Technoraiti&Blogpulse
8
Według raportu BlogHer mamy bardziej ufają opiniom, które znajdują na blogach
9
W USA akcja jak Fiesta Movement już nikogo nie dziwią
10
Polska blogosfera to około 11 mln czytelników
11
78% z nich czyta blogi przynajmniej raz w tygodniu
12
A według badania comScore, polscy czytelnicy blogów spędzają po mieszkańcach Japonii i Korei Południowej, najwięcej czasu czytając blogi
13
Prawie 60% uważa reklamy na blogach za niedenerwujące
14
Najbardziej wiarygodne dla czytelników są recenzje produktów, programy ambasadorskie i próbki produktów udostępniane przez autora bloga
15
Najmniejszy wpływ na czytelników mają reklamy display
Co pokazuje jak istotne są rekomendacje
16
Polskie blogi to nie krótkotrwała moda
17
Potrafią angażować czytelników
18
A także przystosowywać się do nowych najnowszych trendów
19
NIKOGO JUŻ NIE ZASKAKUJĄ…
20
Zaproszenia do coraz ciekawszych kampanii
21
Wywiady w tradycyjnej prasie
22
Skrzętnie zagospodarowane nisze
23
A nawet wizyty w programach telewizyjnych
24
Jak widać blogosfera prezentuje się całkiem, całkiem na tle bardziej medialnych konkurentów
25
CZY POGAŃSCY BOŻKOWIE BYLIBY W STANIE „WODZIĆ ZA NOS” REKLAMODAWCÓW, A PRZEDE WSZYSTKIM CZYTELNIKÓW?
26
OCZYWIŚCIE, ŻE NIE! CZYTELNICY BLOGÓW POTRAFIĄ WYCHWYCIĆ FAŁSZ
27
Blogi zyskały i utrzymują popularność bo są autentyczne
28
Nawet jeśli z biegiem czasu profesjonalizują się
I tworzone z pasją Nawet jeśli z biegiem czasu profesjonalizują się
29
Większość Internautów bardzo wysoko ceni opinie i rekomendacje pojawiające się w sieci
30
To tam co raz częściej następuje ten pierwszy kontakt z produktem/usługą
31
CZY BLOGERZY SĄ WIĘC LIDERAMI OPINII?
TAK SĄ LIDERAMI OPINII!
32
Liderami w dużych społecznościach
33
Średnich
34
I tych małych
35
Bycie liderem opinii w blogosferze nie jest równoznaczne z dużą ilością UU
36
LIDEREM OPINII MOŻE BYĆ AUTOR BLOGA O KILKUTYSIĘCZNEJ WIDOWNI
37
LICZY SIĘ JEGO SPECJALIZACJA
38
ORAZ JAKOŚĆ PUBLIKOWANYCH TREŚCI
39
WARTO JEDNAK ZASTANOWIĆ SIĘ CZY BLOGERZY MOGĄ BYĆ LIDERAMI OPINII NIE TYLKO W SWOJEJ SPOŁECZNOŚCI, ŚWIATKU BLOGOWYM?
40
ROZPOZNAWALNI BLOGERZY TO WCIĄŻ NIEWIELKA GRUPA
41
KRYZYSY W BLOGOSFERZE SĄ CZĘSTO BURZĄ W SZKLANCE WODY
42
NAWET SŁYNNY CASE DR OETKER, KTÓRY ZAPISAŁ SIĘ ZŁOTYMI GŁOSKAMI W ANNAŁACH POLSKIEJ BLOGOSFERY WYDAJE SIĘ, ŻE BARDZIEJ POMÓGŁ KOMINKOWI ANIŻELI ZASZKODZIŁ FIRMIE
43
STOPA W DRZWIACH
44
CZY WYPŁYNĄ NA SZEROKIE WODY?
45
„KLIMAT BĘDZIE SPRZYJAŁ”
46
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.