Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZachariasz Jabłonowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Czy marketing internetowy może być skuteczny
Przemysław Felicki Wiceprezes Media Vision Sp. z o.o. Kongres Farmamarketing a prawo- 2,3 grudnia 2004r.
2
Agenda prezentacji: Internet w działaniach marketingowych firm farmaceutycznych Budowanie e-strategii – na co zwrócić uwagę Serwisy edukacyjne jako forma promocji leków na receptę, przykłady: - - Omówienie: - Zakresu prowadzonych działań - Wyników strategii Interaktywne serwisy produktowe jako forma promocji leków bez recepty, przykłady: - -
3
Internet w działaniach marketingowych firm farmaceutycznych
Internet jako medium jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy farmaceutyczne w planowaniu strategii marketingowych. Dynamicznie rosnąca liczba internautów oraz wiele zabiegów edukacyjnych przekonało osoby związane zawodowo z promocją marki do inwestowania w to elektroniczne medium. Ci którzy potraktowali internet jako nowy kanał pozyskiwania klientów i budowania ich lojalności nie zawiedli się. Co to oznacza? Zrealizowali cele biznesowe, cele mediowe , oraz przekonali się jak precyzyjnie można to wszystko zmierzyć. Dzisiaj kontynuują swoje działania inwestując w E-marketing coraz większe pieniądze. Przykłady takich strategii zostaną omówione podczas prezentacji.
4
Budowanie e-strategii – na co zwrócić uwagę
Planowanie strategii e-marketingowej wymaga dokładnego zobrazowania poniższych elementów :Co jest niezbędne do zaplanowania strategii e-marketingowej Określenie celów biznesowych strategii Określenie celów mediowych strategii Określenie miar dla poszczególnych celów Dokładna analiza potrzeb klienta Opis produktu Dokładne opisanie grupy docelowej Opis produktów konkurencji Inne działania marketingowe klienta Szacunkowy budżet Co powinna zawierać strategia e-marketingowa Przedstawienie grupy docelowej w internecie Opis działań konkurencji Sposoby realizacji celów - komunikacja marketingowa - wykorzystane mechanizmy e-marketingu - e-marketing www - marketing - e-promocja - web positioning/net linking (e-pr) - e-badania Ocena działań Budżet, terminy realizacji
5
Wszystko o szczepieniach i szczepionkach - www.szczepienia.pl
2. Serwisy edukacyjne jako forma promocji leków na receptę Wszystko o szczepieniach i szczepionkach -
6
Zakres prowadzonych działań:
1. Opracowanie graficzne wortalu o szczepieniach i szczepionkach 2. Stworzenie kompendium wiedzy dla lekarzy , pacjentów , dziennikarzy 3. Wykorzystanie interaktywnych elementów edukacyjnych dla pacjenta. zapytaj specjalistę twój profil (przesyłanie via sprofilowanych informacji do adresata) Przypomnij o szczepieniu dziecka „Przypominajka” Punkty szczepień Konkursy połączone z quizami wiedzowymi Inne 4. Modelowanie informacji skierowanej do grupy docelowej strony 5. Budowanie bazy danych osobowych lekarzy, pacjentów, dziennikarzy 6. E-marketing marketing e-promocja web positioning/net linking 7. Analizy i rozwój wortalu
7
1000 zarejestrowanych użytkowników 30 000 wizyt miesięcznie
Wyniki strategii 1000 zarejestrowanych użytkowników wizyt miesięcznie Ponad 200 pytań do specjalisty miesięcznie Wysoki poziom edukacji użytkowników serwisu Szczepienia.pl stały się wortalem tematycznym
8
Program edukacyjny leczenia nieżytu nosa www.flix.pl
9
Zakres prowadzonych działań
1. Opracowanie graficzne serwisu pod kontem grupy docelowej lat 2. Wdrożenie programu edukacyjnego. Historia choroby Forum dyskusyjne „A-psik” Subskrypcja (konto użytkownika) Zapytaj specjalistę na forum dyskusyjnym Flimy edukacyjne (animiki) Interaktywne gry 3. Wdrożenie programu lojalnościowego opartego o quizy wiedzowe i konkursy, interaktywny sklep Flixa 4. Program partnerski gabinetów lekarskich 5. E-marketing -e-promocja -web positioning/net linking 6. Baza danych osobowych pacjentów 7. Badania i rozwój
10
Wyniki strategii zarejestrowanych użytkowników wizyt miesięcznie Wysoki poziom edukacji użytkowników serwisu Flix stał się jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce
11
Serwis produktowy www.visine.pl
3. Interaktywne serwisy produktowe Serwis produktowy
12
Zakres prowadzonych działań
1. Serwis skierowany do kobiet i mężczyzn w wieku 20 – 45 lat 2. Interaktywna prezentacja produktu zgodna z wymaganiami korporacyjnymi 3. Edukacja grupy docelowej. Umieszczenie materiałów dotyczących produktu oraz sytuacji, w których Visine przynosi ulgę: długa praca przy komputerze, dym papierosowy, chlorowana woda, soczewki kontaktowe, alergie. Internauci znajdą szczegółowe dane na temat składu, działania, wskazań terapeutycznych i przeciwwskazań oraz sposobach dawkowania i podawania lekarstwa. Bogate treści ubarwia grafika wykonana w technologii flash. 4. E-marketing e-promocja Web positioning/net linking 5. Badania i rozwój
13
Wyniki strategii Dzięki przeprowadzonym działaniom w postaci indeksacji serwisu oraz kampanii on-line:7 600 wizyt miesięcznie Kilkadziesiąt pytań miesięcznie o produkt 1 miejsce w katalogach i wyszukiwarkach najpopularniejszych systemów wyszukiwawczych
14
Serwis produktowy www.listerine.pl
15
Zakres prowadzonych działań
1. Serwis skierowany do pacjentów oraz lekarzy stomatologów 2. Interaktywna prezentacja produktu zgodna z wymaganiami korporacyjnymi 3. Edukacja grup docelowych poprzez odpowiednią zawartość merytoryczna. Obszerna informacja dla lekarzy dotycząca badań. 4. Interaktywne mechanizmy dostępne tylko dla lekarzy stomatologów (forum dyskusyjne, kontakt z przedstawicielem, ankiety) 5. E-marketing - Web positioning/net linking 6. Budowanie bazy danych osobowych lekarzy stomatologów 7. Badania i rozwój
16
Kilkadziesiąt pytań miesięcznie o produkt
Wyniki strategii Dzięki przeprowadzonym działaniom w postaci indeksacji serwisu serwis notuje około 1000 wizyt miesięcznie Kilkadziesiąt pytań miesięcznie o produkt 1 miejsce w katalogach i wyszukiwarkach najpopularniejszych systemów wyszukiwawczych np.: po frazie płyn do higieny jamy ustnej * Serwis istnieje tylko 2 miesiące
17
Dziękuje za uwagę Przemysław Felicki Wiceprezes Media Vision Sp. z o.o.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.